MuscleMeat

De Nieuwe M5

Sportief is voor mij een GT3...

Maar sportief is voor mij even goed een MX5 met 115pk of Fiat 500 met 60pk ofzo. Maar een 5? Sorry, ik rijd af en toe met een B5 (500pk) en ik kan dat ECHT niet sportief noemen :)

Retesnel en comfortabel cruisen? Jawel! Maar sportief? Hell no.

Edit: T, jij rijdt toch een E91? Trust me, 100x sportiever dan een 5 (zelfs de nieuwe ja, E60 was een grotere ramp).
Ik rij met een E46 (touring, gewone diesel) en dat is absoluut niet sportief, maar dat was dan ook niet het doel.

Maar ik snap niet waarom jij de M5 niet als sportief beschouwd terwijl dat duidelijk het doel is van de wagen (luxesportsedan om precies te zijn). Waarschijnlijk zie jij 'sportief' als 'geen luxe' maar dat hoeft dus niet zo te zijn.

Ik rij met een E46 (touring, gewone diesel) en dat is absoluut niet sportief, maar dat was dan ook niet het doel.

Maar ik snap niet waarom jij de M5 niet als sportief beschouwd terwijl dat duidelijk het doel is van de wagen (luxesportsedan om precies te zijn). Waarschijnlijk zie jij 'sportief' als 'geen luxe' maar dat hoeft dus niet zo te zijn.

Ah een E46, ik wist dat je met een 3 touring reed maar dacht dat het al de opvolger was. E46 touring rijdt best wel sportief hoor ;)

M5 is meer een GT dan een sportwagen, ideaal om te cruisen en lange afstanden mee af te leggen in alle comfort, en indien gewenst tegen hoge snelheid. Ik zie niet in waar het sportieve komt kijken?
Een Bentley is ook zo snel als een M5, maar kan je die sportief noemen? Inderdaad niet.

Ik rij met een E46 en dat is absoluut niet sportief, maar dat was dan ook niet het doel.

Een echte sportwagen is vanaf 0 opgebouwd tot een volwaardige sportwagen, een M5 is gewoon een omgebouwde zakelijke wagen. Al is hij natuurlijk wel bloedsnel zowel in rechte lijn als in het bochtenwerk maar een sportwagen zal het dus nooit worden.

Hij zal bv. een S2000 of een Elise compleet zoek rijden op de meeste circuits, maar die wagens zijn wel volbloed sportwagens met de nodige sensaties :cool:

Een auto die + 1,8 ton weegt kan imo nooit het label "sportief" dragen.

Laatst bewerkt:
Ah een E46, ik wist dat je met een 3 touring reed maar dacht dat het al de opvolger was. E46 touring rijdt best wel sportief hoor ;)
Het rijdt sportiever dan je zou verwachten voor een gewone diesel idd, maar valt natuurlijk niet onder de 'sportieve wagens'. Is gewoon gekozen omdat het handig en zuinig is. Voor mij veel nuttiger dan snel en duur.

M5 is meer een GT dan een sportwagen, ideaal om te cruisen en lange afstanden mee af te leggen in alle comfort, en indien gewenst tegen hoge snelheid. Ik zie niet in waar het sportieve komt kijken?
Lol, spreken we nu over dezelfde wagen?

- 4,4 liter V8 met dubbele turbo
- 560 pk
- koppel van 680 Nm
- 0-100 in 4,4 seconden
- topsnelheid 305 km/h
- sportieve chassis
- M ophanging

Hoezo sportief idd ???

Een Bentley is ook zo snel als een M5, maar kan je die sportief noemen? Inderdaad niet.
Maar dat is weer een ander segment (puur luxe met krachtige stats).

Maar goed laten we het er maar op houden dat je sportwagens en sportieve (luxe) sedans hebt.

maar een sportwagen zal het dus nooit worden.
Wie zegt dat dan?

Blijkbaar wel als je naar de stats kijkt.

Amg for the win!

Een echte sportwagen is vanaf 0 opgebouwd tot een volwaardige sportwagen, een M5 is gewoon een omgebouwde zakelijke wagen. Al is hij natuurlijk wel bloedsnel zowel in rechte lijn als in het bochtenwerk maar een sportwagen zal het dus nooit worden.

Hij zal bv. een S2000 of een Elise compleet zoek rijden op de meeste circuits, maar die wagens zijn wel volbloed sportwagens met de nodige sensaties :cool:

bugatti veyron weegt ook 2 ton hoe noem je dat dan??

Reactie was bedoeld voor de gemiddelde DBB'er die sportief wilt rijden. ;) Op zich kan iedereen met wat serieus sparen de M5 kopen, maar voor de meeste mensen is het gewoon belachelijk duur om mee te rijden, en dan is mijn voorstel een goed alternatief als je een sportieve auto wilt.

Hangt ook voor een stuk af van welk model...

Volgens mij realiseer je je niet dat de vorige versie van deze auto in NL om en nabij 160.000 euro kost. :p

Mooie auto. Eentje in een lange rij liefhebber auto's die bij mij overgins niet eens in de top 10 verschijnt, ms zelfs niet eens top 20.

En volgend jaar komt er weer een nieuwe uit met nog 15 pk extra.

Sinds begin 1990 wordt ik niet meer warm of koud van de zoveelste nieuwe M5. Of de nieuwste Carrera nummer x.

Maar het is absoluut een mooie wagen.

Blijkbaar wel als je naar de stats kijkt.

Ok T je snapt het echt niet he :scratch:

Het begrip sportwagen draait helemaal niet om pure "stats", het gaat om het gevoel dat je krijgt als je achter het stuur kruipt. Het gaat meer om de beleving en sensaties.

Ik heb een tijdje geleden nog met een GT3RS meegereden en zoiets valt gewoon totaal niet te vergelijken met een M5. Al zal de M5 in rechte lijn wel sneller zijn.
Maar je zal waarschijnlijk een petrolhead moeten zijn om dat te kunnen begrijpen.

Een vd beste sportwagens in de wereld heeft al 10 jaar lang dezelfde 1.8 Toyota motor met 136pk. Nuff said.

Die M5 gaat NOOIT een S2000 of Elise zoek rijden op circuit, tenzij op bv de Nürburgring ;)

Laat eens een M5 en een Elise 20 rondjes op Ecuyers ofzo rijden. Die M5 mag na 2 rondjes stoppen omdat zijn remmen naar de kloten zijn en de turbo's te warm hebben.
Lol, spreken we nu over dezelfde wagen?

- 4,4 liter V8 met dubbele turbo
- 560 pk
- koppel van 680 Nm
- 0-100 in 4,4 seconden
- topsnelheid 305 km/h
- sportieve chassis
- M ophanging

Hoezo sportief idd ???
Hoezo sportief idd?
Top van 300 en 0-100 sub 5 seconden booyah, ik kan een vrachtwagen ook die specs geven met 3000pk ofzo, ook sportief?
M ophanging, marketing noem ik dat ;)
bugatti veyron weegt ook 2 ton hoe noem je dat dan??
Dat noemen we een lomp kot die gebouwd is op acceleratie en topsnelheid, bedoeld voor de ultrarijken om te zeggen "mijn wagen is de snelste".

Wo dikke bak weer! Jammer dat er optisch weinig is veranderend tov de oude. (diffuser, verder zie ik het zo snel niet)

Het mooie vindt ik dat je er én mee kan raggen op het circuit, én prima 500km richting oostenrijk op wintersport meer kan rijden. En lange stukken cruisen gaat met de "echte" sportwagens niet....maar die zijn dan ook met een ander doel gebouwd.

Beetje appels met peren vergelijken: is de M5 een volbloed sportwagen met super stijf chassis, motor in het midden enz?. nee natuurlijk niet, het is niet eens een coupe! Is hij sportief met zn 500+ pk, volgens een beetje normale defenitie kun je deze auto rustig sportief noemen.

Je kunt jezelf ook dubbelvouwen in een elise en geradbraakt elke dag op je werk verschijnen en dan zeggen: "ja maar die van mij is wel echt sportief"

En dan zeg ik:......ja

Laatst bewerkt:
Zo'n wagen is sowieso gewoon een beest. Al die mensen die dan weer hier gaan verkondigen hoe de Toyota MR2 van hun neef veeull meer sportwagen is. Als je hier in rijd praat je wel anders ;)

Dat er nog mensen rondlopen die deze auto niet sportief noemen hahahaha! Gasten noemen een gepimpte golf3 al een sportwagen en dit is geen sportwagen? Haters gonna hate. Het is gwn een sportwagen punt! Het gaat om de motor die erin zit en niet de carrosserie. +-500pk is dus echt wel een sportwagen.. Gtfo .

Laatst bewerkt:

In de M5 E60 is weinig comfort kan ik vertellen. Vooral de stoterige versnellingsbak is een pain in the ass als het je dagelijks vervoer is. Ben verder groot fan van de M5 modellen en deze rijd ook iedere concurrent weer zoek. Behalve de RS6, mja die heeft quattro en is die auto is voor p*ssy's.

Sportief idd?
Top van 300 en 0-100 sub 5 seconden booyah, ik kan een vrachtwagen ook die specs geven met 3000pk ofzo, ook sportief?
M ophanging, marketing noem ik dat ;)
Pfff dit gaat toch nergens meer over? Je kan ook gewoon zeggen dat je een hekel hebt aan de M5 hoor. :)

In de M5 E60 is weinig comfort kan ik vertellen. Vooral de stoterige versnellingsbak is een pain in the ass als het je dagelijks vervoer is. Ben verder groot fan van de M5 modellen en deze rijd ook iedere concurrent weer zoek. Behalve de RS6, mja die heeft quattro en is die auto is voor p*ssy's.

E60 M5 was dan ook een gigantische k*tbak.
Ik daag je uit er nog eentje te vinden met originele motor en versnellingsbak :D

Ik heb de indruk dat mensen in discussies rond auto's altijd hun eigen voorkeur laten spelen en al de rest moet dan per se afgebrand worden, zonder er rationeel over na te denken. :D Eigenlijk is het gewoon emotioneel denken. :)

Terug
Naar boven