MuscleMeat

De studiebeurs wordt afgeschaft.

jou vriend heeft mischien maar 8uur college
ik zit elke dag van sochtends 9 tot uur of 4 smidags op school
en dan savonds nog leren. hoe moet ik dan werken?

Ik dacht dat het studeren gestimuleerd moest worden? Moeten ze vooral studiefinanciering afschaffen...

Ik heb ook hooguit 8 uur college per week maar dat ligt meer aan de school/opleiding.

Ik heb maar 4 uur college maar ben wel 20 a 30 uur per week kwijt aan studeren thuis. Deeltijd wel, en ik financieer het 100% zelf.

Sommige mensen hebben gewoon meer tijd nodig en voor sommige studies kan het ook niet anders. Met dit soort maatregelen maak je studeren alleen maar meer een mogelijkheid voor de happy few.

Op zich wel goed dat het kwijtgescholden kan worden achteraf al ben ik bang dat hier grof misbruik gemaakt van gaat worden. Vanwege mijn werk kom ik al zat alleenstaande tienermoedertjes tegen met studiefinancieringen die vooral gebruikt worden als een soort van uitkering.

Ik vond die Plasterk wel een relaxte kerel, vaak op TV, sympathiek en meer..,Maar nu... Jammer vriend

Plasterk wil studiebeurs afschaffen

Geld nodig voor hogere lerarensalarissen

Lerarensalarissen
Straks moeten studenten het geld voor hun studie in zijn geheel lenen, meldt RTL Nieuws. Minister Plasterk van Onderwijs stelt dat voor. Plasterk moet bezuinigen omdat hij de salarissen van leraren wil verhogen. Alleen zo kan een enorm tekort aan docenten de komende jaren voorkomen worden.

Commissie Rinnooy Kan
Het verhogen van de salarissen van leraren staat in het advies van de commissie Rinnooy Kan. De basisbeurs, 233 euro voor uitwonende studenten, wordt een lening. Voor wie het geld niet kan terugbetalen na de studie, wordt de lening omgezet in een gift. Het plan Rinnooy Kan kost ongeveer een miljard euro. Plasterk zei al eerder dat hij daar best zijn hele begroting voor om wil gooien. Morgen legt hij zijn ideeën voor aan minister Bos van Financiën.

Zeer goede ontwikkeling laat die luie studenten maar lekker zwoegen voor hun geld.
Mijn vriend doet rechten die heeft maar 8 uur college in de week, gewoon te gek voor woorden.
zo te lezen had je beter kunnen gaan studeren :dunno:

Goed plan, ben toch net klaar met studeren! :D

Ik heb rechten gedaan ouwe, dus ****en gaat je niet lukken, ik weet hoe het werkt :D

Voor welke partij zou hij werken :rolleyes:

Hoor net op de radio dat het lariekoek is.

Geld nodig voor hogere lerarensalarissen

Lerarensalarissen
Straks moeten studenten het geld voor hun studie in zijn geheel lenen, meldt RTL Nieuws. Minister Plasterk van Onderwijs stelt dat voor. Plasterk moet bezuinigen omdat hij de salarissen van leraren wil verhogen. Alleen zo kan een enorm tekort aan docenten de komende jaren voorkomen worden.

Commissie Rinnooy Kan
Het verhogen van de salarissen van leraren staat in het advies van de commissie Rinnooy Kan. De basisbeurs, 233 euro voor uitwonende studenten, wordt een lening. Voor wie het geld niet kan terugbetalen na de studie, wordt de lening omgezet in een gift. Het plan Rinnooy Kan kost ongeveer een miljard euro. Plasterk zei al eerder dat hij daar best zijn hele begroting voor om wil gooien. Morgen legt hij zijn ideeën voor aan minister Bos van Financiën.

Zeer goede ontwikkeling laat die luie studenten maar lekker zwoegen voor hun geld.
Mijn vriend doet rechten die heeft maar 8 uur college in de week, gewoon te gek voor woorden.
Haha. Dat je 8 uur college hebt zegt niet over de totale studielast gozer. Zonder studenten/hoogopgeleiden zijn we nergens. Net zoals we nergens zijn zonder vuilnismannen of schoonmakers..

Ze kunnen beter bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking. Daar wordt een hoop geld ingepompt! Het moeilijker maken om te gaan studeren is een zet waarvan we over een jaar of 15/20 de gevolgen van gaan merken en dan is het al te laat. Een bizar voorstel!!

Ze kunnen beter bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking. Daar wordt een hoop geld ingepompt! Het moeilijker maken om te gaan studeren is een zet waarvan we over een jaar of 15/20 de gevolgen van gaan merken en dan is het al te laat. Een bizar voorstel!!

Het is ook niet waar. Volgens Plasterk zou zo'n voorstel ondenkbaar zijn. RTL lult dus.

Goed voorstel, zal zeker een motivatie zijn om verder te leren.

Maar goed, college boys moet ik niet!

Deels omdat ik jaloers ben op hun relaxt leven...en deels....nee gewoon puur jaloezie.:o

:roflol: ja als het op nu.nl staat is het waar ja.

En het is nog steeds een voorstel, in een vorig kabinet noemde we dit een proefballonnetje, een voorstel nooit serieus bedoelt maar om de reacties te peilen.

Ik vind nu.nl toch iets betrouwbaarder dan rtl. Maar is het zo vreemd dat ie dit gezegd heeft dan?

Ik geloof niet dat het fake is.

Terug
Naar boven