Fitness Seller

De studiebeurs wordt afgeschaft.

Goed idee maar wacht er nog 1,5 jaar mee :D Tegen die tijd heb ik zeker weten mijn Diploma :D

Studeren moet ook alléén mogelijk zijn voor mensen die dat kunnen betalen.. voor de mensen die dat niet kunnen.. jammer dan..

word dus zo dat de rijken kunnen naar school en de arme niet want zoveel lenen is nogal hoogdrempelig (en erg amerikaans)

Nogal sick.

Stumpers studeren tegenwoordig tot hun dertigste.En dat moet ik dan betalen?En dan zijn ze uitgestudeerd en agent geworden krijg je nog een bekeuring ook van ze.Ondankbaar tuig

Maar goed, college boys moet ik niet!

Deels omdat ik jaloers ben op hun relaxt leven...en deels....nee gewoon puur jaloezie.:o

Wil je met me ruilen :scratch:, 5 dagen 12 uur per dag werken is meer ontspanning dan 5 dagen per week studeren ;) .

Al dat gezeur dat studenten maar weinig les hebben, tja je moet de rest allemaal zelfstandig doen, het is geen VMBO/MBO niveau waar je slapend doorheen kunt...

Plasterk wil studiebeurs afschaffen

Geld nodig voor hogere lerarensalarissen
Plasterk wil studiebeurs afschaffen

Lerarensalarissen
Straks moeten studenten het geld voor hun studie in zijn geheel lenen, meldt RTL Nieuws. Minister Plasterk van Onderwijs stelt dat voor. Plasterk moet bezuinigen omdat hij de salarissen van leraren wil verhogen. Alleen zo kan een enorm tekort aan docenten de komende jaren voorkomen worden.

Commissie Rinnooy Kan
Het verhogen van de salarissen van leraren staat in het advies van de commissie Rinnooy Kan. De basisbeurs, 233 euro voor uitwonende studenten, wordt een lening. Voor wie het geld niet kan terugbetalen na de studie, wordt de lening omgezet in een gift. Het plan Rinnooy Kan kost ongeveer een miljard euro. Plasterk zei al eerder dat hij daar best zijn hele begroting voor om wil gooien. Morgen legt hij zijn ideeën voor aan minister Bos van Financiën.

Zeer goede ontwikkeling laat die luie studenten maar lekker zwoegen voor hun geld.
Mijn vriend doet rechten die heeft maar 8 uur college in de week, gewoon te gek voor woorden.

:roflol: Studeren bestaat uit meer dan naar college gaan, vriendelijke vriend.

Dit zal niet echt stimulerend werken voor de studenten. Ja ben er mee eens dat er genoeg studenten rond lopen die niets doen en toch studiebeurs krijgen. Aan de andere kant heeft het ook een wissel werking. Het is investeren in de toekomst. Als wij studenten de kans geven om zich te ontwikkelen kunnen zei ervoor zorgen dat er betere omstandigheden zullen zijn voor de toekomst.
Ben zelf ook student en misschien niet helemaal objectief. Toch ben ik van mening dat dit iets is wat we niet moeten willen.

Zeer goede ontwikkeling laat die luie studenten maar lekker zwoegen voor hun geld.
Mijn vriend doet rechten die heeft maar 8 uur college in de week, gewoon te gek voor woorden.
hieruit blijkt alweer dat je in ieder geval nooit universitair onderwijs gevolgd hebt, ikzelf heb welleenswaar 8 u college per week, maar er zijn dagen in de week dat ik geen uurtje voor mezelf heb gewoon omdat ik buiten mijn studie gigantisch veel moet lezen en gigantisch veel werk moet maken... snap dus ook niet helemaal waar het beeld van luie student vandaan komt... misschien de mensen die niks doen en hierdoor jaren over hun studie doen, maar dat is zeker niet elke student.

Ze voeren het wel in met terugwerkende kracht uiteraard!
gelukkig ;)

Stumpers studeren tegenwoordig tot hun dertigste.En dat moet ik dan betalen?En dan zijn ze uitgestudeerd en agent geworden krijg je nog een bekeuring ook van ze.Ondankbaar tuig
:roflol: agent is hbo en word volledig gefinancierd door de overheid, je krijgt zelfs een salaris als agent in opleiding... studie duurt geloof ik 4 jaar.

verder kom je tot je 24e in aanmerking voor stufi en krijg je dit max 4 jaar geloof ik.

Waarom bezuinigen ze niet eens op allerlei domme projectjes als buurthuisjes die na een dag in de fik gestoken worden, en culturele activiteiten, wat boeit mij die kunstwerken nu op een rotonde.

jammer dat het programma ''over de balk'' niet meer bestaat. Na 5 afleveringen zou je al een miljard aan onzin te pakken hebben.

hieruit blijkt alweer dat je in ieder geval nooit universitair onderwijs gevolgd hebt, ikzelf heb welleenswaar 8 u college per week, maar er zijn dagen in de week dat ik geen uurtje voor mezelf heb gewoon omdat ik buiten mijn studie gigantisch veel moet lezen en gigantisch veel werk moet maken... snap dus ook niet helemaal waar het beeld van luie student vandaan komt... misschien de mensen die niks doen en hierdoor jaren over hun studie doen, maar dat is zeker niet elke student.

gelukkig ;)

:roflol: agent is hbo en word volledig gefinancierd door de overheid, je krijgt zelfs een salaris als agent in opleiding... studie duurt geloof ik 4 jaar.

verder kom je tot je 24e in aanmerking voor stufi en krijg je dit max 4 jaar geloof ik.

Studifinanciering is inderdaad maximaal 4 jaar, en sommige hebben er blijkbaar geen benul van hoe duur een studiejaar is ;) .

Waarom bezuinigen ze niet eens op allerlei domme projectjes als buurthuisjes die na een dag in de fik gestoken worden, en culturele activiteiten, wat boeit mij die kunstwerken nu op een rotonde.

jammer dat het programma ''over de balk'' niet meer bestaat. Na 5 afleveringen zou je al een miljard aan onzin te pakken hebben.

Volledig mee eens. Hier in Tilburg hebben ze inderdaad voor 1 miljoen een huisje op een rotonde gezet wat uiteindelijk mee moet gaan draaien met de zon. Who gives a ****

Zonder studifinanciering, zou ik mn opleiding niet kunnen afmaken.

Studiefinanciering kan je tot je 30ste krijgen hoor...

.

De studenten die ik ken die lopen alléén maar te zuipen en te profiteren van hun studiefinanciering... ik scheer ze gewoon lekker allemaal over één kam.. jammer voor de goeden die wel hard leren (ben er nog geen tegen gekomen).. verder ken ik wel wat studenten dus ik ben niet tegen studenten ofzo...

helaas je krijgt tegenwoordig echt niet meer onbeperkt stufi hoor. dus verhalen dat ze 10 jaar lang zuipen zijn echt verleden tijd. al een paar jaar inmiddels.

De studenten die ik ken die lopen alléén maar te zuipen en te profiteren van hun studiefinanciering... ik scheer ze gewoon lekker allemaal over één kam.. jammer voor de goeden die wel hard leren (ben er nog geen tegen gekomen).. verder ken ik wel wat studenten dus ik ben niet tegen studenten ofzo...

Het lijken wel marokkanen:eek::D

Terug
Naar boven