AndroidHealthClinic

De studiebeurs wordt afgeschaft.

De aanvullende beurs is al geen gift meer. Verlaat je eerder de school of doe je er langer over dan de tijd die er voor staat dan moet je deze al terug betalen. Dit is naar mijn mening dan wel een goede stap.Zo word het kaft van het koren gescheiden plus word er gestimuleerd om als je ergens aan begint het ook af te maken.

helaas je krijgt tegenwoordig echt niet meer onbeperkt stufi hoor. dus verhalen dat ze 10 jaar lang zuipen zijn echt verleden tijd. al een paar jaar inmiddels.

Heb je nooit de smaakpolitie gezien? Gewoon weigeren aan te passen.. klagen dat ze geen geld hebben maar ondertussen wel geld hebben om te zuipen, een nieuwe Scapa polotje kopen en maar profiteren van mijn belastinggeld..

Slechte ontwikkeling, als het waar is.

Zonder stufi kom ik helemaal niet meer rond, en JA ik leen al bij en JA ik werk ernaast en JA ik doe m'n best op school.

En wat iemand anders ook al zei: op deze manier is studeren alleen nog weggelegd voor mensen met geld. Geen goede zaak.

Oh ja, en je kunt wel geld lenen en als je het niet kunt terugbetalen na je studie wordt het kwijtgescholden. Dusss... wat is dan het voordeel? Op die manier kost het de staat toch ook geld?

Laatst bewerkt:
....

Die basisbeurs is toch maar 53 euro of niet??
Waar hebben we het dan over?:D

Die basisbeurs is toch maar 53 euro of niet??
Waar hebben we het dan over?:D

niet voor (uitwonende) student op het WO of HBO onderwijs. Dat is volgensmij iets van 75-80 euro.

Helaas zijn er gewoon opleidingen die 60 ec's per jaar zijn en een studiebelasting hebben van hooguit 20 uur per week (inclusief colleges) en andere opleidingen 40-50 uur.

tja als het waar zou zijn krijg je dus dat waar geld zit die kunnen studeren en van de minderbedeelde niemand meer .....terug naar af dus zoals ik het zie.

Je kiest er nog altijd zelf voor om de arme student uit te hangen...

Basisbeurs voor uitwonende student is ongeveer 250 euro. Thuiswonend is 70-80 ofzo.

Slechte ontwikkeling, als het waar is.

Zonder stufi kom ik helemaal niet meer rond, en JA ik leen al bij en JA ik werk ernaast en JA ik doe m'n best op school.

En wat iemand anders ook al zei: op deze manier is studeren alleen nog weggelegd voor mensen met geld. Geen goede zaak.

Oh ja, en je kunt wel geld lenen en als je het niet kunt terugbetalen na je studie wordt het kwijtgescholden. Dusss... wat is dan het voordeel? Op die manier kost het de staat toch ook geld?

De lening moet binnen 15 jaar worden afbetaald na het voltooien van je studie, daarnaast moet er wel aan voldaan zijn dat je werk hebt ;) .

De lening moet binnen 15 jaar worden afbetaald na het voltooien van je studie, daarnaast moet er wel aan voldaan zijn dat je werk hebt ;) .

Dan nog is het belachelijk dat studenten moeten opdraaien voor de salarissen van docenten. Studeren moet gewoon toegankelijk zijn.

Dat ben ik met je ééns, het is gewoon intern de problemen verschuiven.

meest belachelijke voorstel van de afgelopen jaren onderwijs!

ze moeten dat geld ergens anders vandaan halen!

Waarom meer geld besteden aan een generaal pardon dan stufi?

De aanvullende beurs is al geen gift meer. Verlaat je eerder de school of doe je er langer over dan de tijd die er voor staat dan moet je deze al terug betalen. Dit is naar mijn mening dan wel een goede stap.Zo word het kaft van het koren gescheiden plus word er gestimuleerd om als je ergens aan begint het ook af te maken.

Eigenlijk vind ik dit een prima billijke regel. Ze kunnen deze beter handhaven.

Heb je nooit de smaakpolitie gezien? Gewoon weigeren aan te passen.. klagen dat ze geen geld hebben maar ondertussen wel geld hebben om te zuipen, een nieuwe Scapa polotje kopen en maar profiteren van mijn belastinggeld..

Monsterargumentatie. Ik krijg zo de indruk dat je zelf nooit hebt ervaren wat studeren is.

Jezelf motiveren dat als je klaar bent je eindelijk een deftig inkomen gaat verdienen en met een beetje geluk nog wel jarenlang studieschuld moet afbetalen. Rondkomen van een paar honderd euro in de maand, waar je net je huur van kan betalen. Maarjah, dan nog collegeld, ziekenfondspremie, boeken, verplichte excursies, telefoonrekeningen etc. Ohw en kleding is nog niet genoemd? Dat klopt. Moet je toch echt maximaal lenen, wil je niet naakt rondlopen. En als je werkelijke dure kleding wil en zuipen? Rijke ouders is dan de oplossing;)

Stufi overhouden om veel te dure merkkleding van te kopen is gewoon dikke bs.
En dan durf jij studenten met uitkeringtrekkers? Wat een niveau weer:roflol:

edit: had je bijna negatieve karma gegeven, maar daar doe ik in principe niet aan.

Laatst bewerkt:
Dan nog is het belachelijk dat studenten moeten opdraaien voor de salarissen van docenten. Studeren moet gewoon toegankelijk zijn.

Helemaal mee eens. Studeren onaanntrekkelijker maken en tegenlijkertijd goedkoopt arbeidsvlees uit Polen toelaten:shut: Wat klopt hier niet:rolleyes:

En dat na je jarenlang gebral over investeren in de "kenniseconomie."

Monsterargumentatie. Ik krijg zo de indruk dat je zelf nooit hebt ervaren wat studeren is.

Jezelf motiveren dat als je klaar bent je eindelijk een deftig inkomen gaat verdienen en met een beetje geluk nog wel jarenlang studieschuld moet afbetalen. Rondkomen van een paar honderd euro in de maand, waar je net je huur van kan betalen. Maarjah, dan nog collegeld, ziekenfondspremie, boeken, verplichte excursies, telefoonrekeningen etc. Ohw en kleding is nog niet genoemd? Dat klopt. Moet je toch echt maximaal lenen, wil je niet naakt rondlopen. En als je werkelijke dure kleding wil en zuipen? Rijke ouders is dan de oplossing;)

Stufi overhouden om veel te dure merkkleding van te kopen is gewoon dikke bs.
En dan durf jij studenten met uitkeringtrekkers? Wat een niveau weer:roflol:

Als je merkkleding wil ga je er maar voor werken of wacht je tot het in de aanbieding is :rolleyes:

Terug
Naar boven