MuscleMeat

De Winter vs meiden van halal

Stelling? Man dat is helemaal geen stelling. Dat zijn zaken die gewoon algemeen bekend zijn, feiten dus.

Ongehuwde vrouwen worden door de andere mannen (broers, vader, neven etc) onderdrukt en geïndoctrineerd, van kleins af nog wel.

De moslima's in Nederland mogen dan voor een deel uit vrije wil die hoofddoek dragen, dat verandert niets aan de oorsprong: een vorm van onderdrukking. Zij dragen het alleen maar omdat hun moeders het ook deden, het is een gewoonte geworden, maar wel een gewoonte waarvan de oorsprong onderdrukking is. En dat noemen ze dan progressief denken, wat een grap.

Sommigen moeten hier eens wat vaker boeken lezen, kom je echt zoveel te weten.

Ik hoor dit heel mijn leven al, deze onzin. Ik als Turk zijnde heb familieleden (nichten, tantes, kennissen etc. etc. die hoofddoeken dragen.) Maar blijkbaar moet ik niet mijn eigen ogen geloven, maar van de mensen die alles klakkeloos van de media overnemen, geloven over hoeveel vrouwen met hoofddoeken nu echt te zeggen hebben en of ze wel of niet onderdrukt worden.

En jij zou juist wat minder boeken moeten lezen en andermans meningen moeten overnemen maar ns om je heen kijken en inzien hoe het werkelijk in elkaar steekt. Hetgeen waarover boeken worden geschreven zijn juist enkel de extreme gevallen waarin vrouwen gedwongen een hoofddoek op moeten of onderdrukt worden. Geloof me, de Turkse cultuur is alles behalve dat.

Hoe betrokken je ook denkt te zijn, hoeveel boeken je ook leest, geloof me zonder een moslim geweest te zijn ben je gewoon een observant die nergens (mbt Islam) logische verklaringen voor kan brengen.

Hoe betrokken je ook denkt te zijn, hoeveel boeken je ook leest, geloof me zonder een moslim geweest te zijn ben je gewoon een observant die nergens (mbt Islam) logische verklaringen voor kan brengen.

De beste observanten zijn juist diegenen die zich niet in geen geval gebonden zijn aan hetgeen ze observeren en die niet in diezelfde tijd leven als het fenomeen dat geobserveerd wordt.

Historiografie les 101.

De telegraaf is de beste krant van Nederland want die heeft de hoogste oplage.

(hint: ik probeer aan te geven dat je een ontzettend debiel argument gebruikt)

Zo idioot is dat argument niet. Het is natuurlijk ook van jou vrij oppervlakkig om te zeggen dat iets bullshit is waar miljarden mensen WEL in geloven (uiteraard niet zonder reden)

Zo idioot is dat argument niet. Het is natuurlijk ook van jou vrij oppervlakkig om te zeggen dat iets bullshit is waar miljarden mensen WEL in geloven (uiteraard niet zonder reden)

Het interesseert mij eigenlijk geen reet hoeveel mensen er wel of niet in geloven om je eerlijk te vertellen.

De beste observanten zijn juist diegenen die zich niet in geen geval gebonden zijn aan hetgeen ze observeren en die niet in diezelfde tijd leven als het fenomeen dat geobserveerd wordt.

Historiografie les 101.

Je hebt een punt inderdaad. Maar in dit geval raad je het waarschijnlijk zelf ook al, je moet het echt ervaren om te weten hoe het is. Je kunt 100 x vertellen hoe het is om een god te geloven, maar zolang iemand niet gelooft zal hij nooit het zelfde ervaren. It's simple as that.

Het interesseert mij eigenlijk geen reet hoeveel mensen er wel of niet in geloven om je eerlijk te vertellen.

Dat het jou niet interesseert doet niets minder aan dit argument. Het is wel heel kort door te bocht om een argument te proberen ontkrachten door te zeggen dat het je niet interesseert

Jezus heeft 2 miljard volgelingen en dus heeft jezus 'meer gelijk' dan mohhamed. Waterdicht argument.

@ big T: je praat over boeken en welbekende fenomen dat de hoofddoek een vrouwonderdrukkend middel was. Kan je hiervan 1 bron geven ?

Het hypocriete van de hele zaak is dat de mannen in dergelijke cultuur zelf net niet trouw blijven, sterker nog; zij mogen van het regime wél met meerdere vrouwen een relatie hebben.

Dit is hier ook wel behoorlijk etnocentrisch. Who gives a **** dat er polygamie is in sommige landen? Als ze het ok vinden...
Wat trouw hier betekent is niet hetzelfde wat trouw daar betekent.

Laatst bewerkt:
of je gelooft of niet is totaal niet relevant larock.

Dat het jou niet interesseert doet niets minder aan dit argument. Het is wel heel kort door te bocht om een argument te proberen ontkrachten door te zeggen dat het je niet interesseert

Luister, hij stelt dat een profeet geen onzin verkondigd omdat die 2 miljard volgers heeft. Ik ben van mening dat dit een belachelijk zwak argument is, that's it. Veel ingewikkelder wordt het niet.

Historiografie les 101.

Toch lijkt het me lastig om je in te leven in een gelovigen als je zelf nooit gelovig geweest bent.

Toch lijkt het me lastig om je in te leven in een gelovigen als je zelf nooit gelovig geweest bent.

Het is nog veel lastiger om het fenomeen geloof en alles daaromheen door de eeuwen heen, oorzaak en gevolg, menselijke psyche, massa psychologie, culturele invloeden etc. etc. te duiden en analyseren als je bevangen bent door dit fenomeen.

Het is nog veel lastiger om het fenomeen geloof en alles daaromheen door de eeuwen heen, oorzaak en gevolg, menselijke psyche, massa psychologie, culturele invloeden etc. etc. te duiden en analyseren als je bevangen bent door dit fenomeen.

True, maar that was not the point.

Quoteshredding time!!

Het is goed, kijk maar de Nederlanders .. 75% scheid omdat ze vreemdgaan of verliefd worden op een ander ..

BULLCRAP
[Link niet meer beschikbaar]

Je bewering is ten eerste niet specifiek: bedoel je de totale hoeveelheid getrouwde Nederlanders? Of het aantal gescheiden Nederlanders?

Maar goed, je bewering is in de kern al bullshit.

Er zullen op deze aarde steeds meer vrouwen komen en steeds minder mannen, en dat zal steeds meer en meer worden ..

En elke vrouw verdient een man

WRONG

Ik ben een moslim en dat is overgebracht van de profeet

Well then: De profeet was WRONG

En als ik zo kijk is het ook zo, in mijn familie in iedergeval is 70% meisje .. kan toeval zijn

Klopt, als het waar is.

Maar als ik het navraag aan me vrienden komen daar ook veel meer meiden in voor

Toeval. Er worden zelfs héél iets meer jongetjes geboren dan meisjes. Waarom dat zo is, weet men niet voor zover ik weet. Maar geloof me niet op m'n woord, het CBS is uw vriend:

Aantal jongetjes in 2007 92 560 (levendgeboren)
Aantal meisjes in 2007 88 776 (levendgeboren)

En dat zijn echt geen geheimen hoor: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...0-41&D2=0,10,20,30,40,53-57&HDR=G1&STB=T&VW=T

Kijk maar in je familiekring misschien ook bij jou zo

Niet nodig, zie bovenstaande. Overigens waren er om jan 2009 70.000 vrouwen meer dan mannen. Op een bevolking van 16.000.000. Dat is nog geen 2 procent. Daarbij dient te begrepen worden dat de oudere laag van de bevolking relatief meer vrouwen bevat dan de jongere laag.

Een theorie is heel simpel, vrouwen leven langer dan mannen ;)

Jammer maar helaas. Het is inderdaad waar dat vrouwen langer leven dan mannen, MAAR: mannen beginnen in te lopen op de vrouwen.

Ik heb even opgezocht voor je

Bron?

5. De gemiddelde levensduur van vrouwen is hoger dan die van mannen

Een vrouwelijk kind heeft meer immuniteit dan een mannelijk kind. Een vrouwelijk kind kan de ziektekiemen en ziektes beter bevechten dan het mannelijke kind. Hierdoor komt het dat gedurende de kinderjaren meer jongens dan meisjes sterven.

Er sterven inderdaad iets meer jongens dan meisjes (in Nederland is het absolute verschil niet groot genoeg om polygynie te onderschrijven), maar je ziektekiemenhypothese vergt meer onderbouwing. (hint: overgedragen door de profeet doesn't cut it)

Gedurende oorlogen, worden er meer mannen dan vrouwen vermoord. Er sterven meer mannen dan vrouwen door ziekte of ongelukken. De gemiddelde levensduur van vrouwen is hoger dan die van mannen, en veel vaker vind men weduwes dan weduwnaars.

7. De vrouwelijke populatie is hoger dan de mannelijke populatie in de wereld

In de VS overstijgt het aantal vrouwen de mannen met 7,8 miljoen. Alleen in New York zijn er al 1.000.000 meer vrouwen dan mannen, en van de mannelijke inwoners van New York is ongeveer een derde homoseksueel.

Doet er niet toe. Het gaat om de wereldwijde hoeveelheid homocoïtusuelen, als je het in de discussie wil betrekken. En die is ECHT geen 1/3.

In het geheel zijn er meer 25.000.000 homocoïtusuele mannen in de VS. Dit betekent dus dat deze mensen niet wensen te trouwen met een vrouw. Groot Brittani heeft 4 miljoen meer vrouwelijke inwoners dan mannen. Duitsland heeft 5 miljoen meer vrouwen dan mannen. Rusland heeft 9 miljoen meer vrouwelijke dan mannelijke inwoners. God alleen weet hoeveel miljoenen vrouwelijke inwoners deze aarde meer heeft in vergelijking met de mannen.

Is-ought fallacy. Zoals je hele relaas overigens is.

Komt waarschijnlijk, omdat China alle meisjes vermoord (abortus) vanwege ze allemaal een jongen willen

En in India worden meisjes vermoord, omdat ze ook een jongen willen die voor de ouders gaan werken

China en India zijn allebei 1 van de grootste landen van de wereld

Right. Alle meisjes worden vermoord.

Ik weet nu niet wie amusanter zijn, laag opgeleide Wilders aanbidders met een klote leven en verdrietig gebrek aan kennis of de mentale kracht deze te verwerven of gesjeesde Islamieten die volledig de feiten en wetenschap negeren en een beetje een eigen in elkaar geflanste wereldbeeld hebben mede aangeduwd door een of andere gestoorde profeet.

Lachen blijft het.

Omdat andere mannen ze dan met rust laten, laat staan al ze al getrouwd is

Eh. Dat is wel godsgruwelijk kromme logica.

Kijk maar naar de Nederlandse scheidingen, komt omdat ze teveel flirten/vreemdgaan en zich bloot stellen

Beweringen, beweringen. Bronnen? Is het huwelijk belangrijk genoeg om geforceerde kleding te billijken?

Waarom zou de profeet gestoord zijn als hij 2 miljard aanhangers heeft ..

De echte zieligerd ben jij

Eh... dat is niet het punt. De profeet bestaat niet. En van de 2 miljard aanhangers is lang niet iedereen brainwashed genoeg om een of andere rationale te behoeven om meerdere vrouwen in een huwelijk te billijken.

Trouwens: ieder 'goddelijke' persoonlijkheid die een kind van 9 naait vind ik zo gestoord als een doorwinterde psychopaat.

China heeft 1.3 miljard inwoners
India heeft 1.1 miljard inwoners

En daar hebben ze allemaal liever een jongen dan een meisje en we weten beide dat daar heel veel abortussen worden gepleegd of zelfs worden vermoord

Dus? Allah stelt regels op basis van de slechtheid van de mens? Serieuze puurheid enzo. Goddelijk.

Dit heb ik ergens gelezen .. 3/4 jaar terug

Zoek maar op op google

Oh nee hoor. 'A statement of fact can not be insolent'. Give source, or shut up.

Het is de waarheid, wil je zeggen dat er niet veel word gescheiden in de loop der jaren .. komt zelfs in de media

Komt in de media? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.... Eerlijk? Marokkanen ook.

Hoe was de verhouding van mannen en vrouwen vroeger ? Kan me wel voorstellen dat er door vele oorlogen etc veel vrouwen als weduwe overbleven. Hiervoor is die regel voornamelijk opgesteld, om maar even terug te komen op de kern.

Je snapt hopelijk dat dit een onmogelijkheid is omdat deze onbalans zich in een heel simpele wiskundige vergelijking laat vertalen die naar 0 mannen divergeert.

Je voorbeeld bewijst niets en is volstrekt normaal. Het zou juist toevallig zijn als er in ieders omgeving de kinderen exact de helft man en vrouw waren. Toch is dit in de populatie als geheel wel degelijk het geval. Of vertrouw je meer in familie-enquetes dan in mondiale statistiek. :D
Nope, het was ook op discovery. Er zullen meer vrouwen dan mannen komen, had iets te maken met evolutie.

Een hoofddoek vergelijken met een rok..Ben jij achterlijk?

Hij maakt een vergelijking op de initiele stelling--> hoofddoek=symbool van onderdrukking door de man.

Dat is een rok ook...

Historisch een symbool van gebrek aan keuzevrijheid en ondergeschiktheid van vrouw. Maatschappelijk bestraft. Dus...als je het ene symbool afzeikt...dan moet je het andere ook afzeiken.

Vrouwen die vandaag de dag een rok dragen zijn blijkbaar niet ge-emancipeerd volgens de initiele stelling omdat ze zich conformeren aan een symbool.

Dat maakt ook nog eens duidelijk wat een hypocriecy het hele hoofddoek verhaal is. De ene kant doen alsof je probeert op te komen voor emancipatie en vrouwenrechten...maar het is gewoon een onverhulde nieuwe invalshoek om weer eens te kunnen zeiken....aan de andere kant dus gewoon weer proberen vrouwen een keuze recht te ontnemen.

Door die hoofddoek te blijven dragen worden ze eigenlijk indirect nog steeds onderdrukt. Ze zetten een traditie voort die wortels heeft in barbaarse denkwijzen.

De hoofddoek is oorspronkelijk sinds de oudheid een bescherming tegen de zon. Als je boeken zou lezen had je dat kunnen weten.

Zoals je ook had kunnen weten dat de hoofddoek in veel verchillende landen om verschillende redenen wordt gedragen binnen het Moslim geloof.

Je had ook kunnen weten dat er omtrent de religieuze voorschriften in de Islam heel veel discussie is over hoe, wat met wat en wanneer de vrouw haar hoofd moet bedekken.

Eveneens had je kunnen weten dat het in de jaren 50-60 niet ongebruikelijk was voor Nederlandse vrouwen om een sjaal over hun hoofd te dragen. Als mode gril en dat vrouwen in de Sjoel en in de kerk hun hoofd eigenlijk bedekt horen te houden. In sommige Christelijk religieuze groeperingen in Noord-Europa en Noord-Amerika wordt door vrouwen ook een sluier gedragen. En dat in het Jodendom een vrouw die gescheiden of weduwe is geworden haar hoofd altijd moet bedekken. Orthodoxe joden dragen vaak een hoofdoek vanaf hun trouwen. Hierbij is het religeiuze wet volgens de Taalmut of Tora dat zij haar huwelijksdeel verliest als zij dat niet doet.

De soera het licht zegt dat een vrouw haar schoonheid niet mag tonen dan hetgeen er zichtbaar moet zijn en dat vrouwen in het bijzijn van andere mannen haar borst moet bedekken. Dat omvat vrij veel van BUrka tot "keppel" ...maar blijkbaar probeer jij een religieuze uitvoering te verwarren en te generaliseren tot mannelijke onderdrukking en dominantie...

Heel interessant...vooral omdat je je daarbij nogal bedient van foute argumenten

Nee joh, natuurlijk onderdrukken moslims hun vrouwen niet.

Student facing 20 years in hell

Afghan court secretly sentences student whose cause was taken up by The Independent. His crime? To download article on women's rights

By Jerome Starkey in Kabul

Sayed Pervez Kambaksh, the student journalist sentenced to death for blasphemy in Afghanistan, has been told he will spend the next 20 years in jail after the country's highest court ruled against h More..im – without even hearing his defence.

The 23-year-old, brought to worldwide attention after an Independent campaign, was praying that Afghanistan's top judges would quash his conviction for lack of evidence, or because he was tried in secret and convicted without a defence lawyer. Instead, almost 18 months after he was arrested for allegedly circulating an article about women's rights, any hope of justice and due process evaporated amid gross irregularities, allegations of corruption and coercion at the Supreme Court. Justices issued their decision in secret, without letting Mr Kambaksh's lawyer submit so much as a word in his defence.

Afzal Nooristani, the legal campaigner representing Mr Kambaksh, accused the judges of behaving "no better than the Taliban". Hundreds of millions of dollars have been poured into Afghanistan's legal system and 149 British soldiers have died there since 2001, but experts admit that state justice is still beyond the reach of most ordinary Afghans.

President Hamid Karzai promised last year that justice would be done "in the right way", after worldwide protests at how Mr Kambaksh was convicted. But Mr Nooristani claimed yesterday that there was "no respect for the law", even in the highest court in Afghanistan. "They have ignored the principle of crime and punishment, they have ignored the principle of innocent until proven guilty. They have got the same mindset as the Taliban."

The Supreme Court's decision means Mr Kambaksh's best hope is now a presidential pardon, which will force Mr Karzai to choose between fundamentalists in his government and the rule of law. It has also raised serious questions over the millions of dollars spent on Afghan justice reforms since 2001, which appear to have been wasted. Mr Nooristani said: "The whole system is corrupt. Even with more investment, the system won't work."

Mr Kambaksh was found guilty of blasphemy and sentenced to death last year for circulating an essay on women's rights which questioned verses in the Koran.

It later emerged he was convicted by three mullahs, in secret, without access to a lawyer. The sentence was commuted to 20 years on appeal. At that appeal, in October, the key prosecution witness withdrew his testimony, claiming he had been forced to lie on pain of death. The prosecution then appealed to the Supreme Court to reinstate the death sentence. The defence appealed to quash his conviction altogether.

Meanwhile, the student has been languishing in a Kabul jail, fearing for his life. Islamic fundamentalists have been baying for his blood while moderate groups have led marches countrywide demanding his release.

In February, the Supreme Court Judge Bahauddin Baha vowed the appeal would be held in "a very open court" but that promise has proved hollow. Mr Nooristani said he was told of the verdict when he arrived to submit his written defence. And Mr Nooristani has himself been threatened. Prosecutors have warned him they are gathering evidence against him for "defending infidels".

Western diplomats insist they have been lobbying hard to have the case reviewed. But critics say their softly-softly tactic hasn't worked. "The Afghans know the money just keeps coming no matter what they do," said an American lawyer in Kabul.

Even if Mr Kambaksh wins an 11th-hour pardon, there are thousands of people just like him, convicted illegally, with no recourse, support or international scrutiny.

Mr Kambaksh's case has been passed to the prosecutors' office for "execution of the sentence", which means he could be moved to Kabul's notorious Pul-e Charkhi prison, or north to Mazar-i-Sharif, where he was first found guilty. Both hold murderers, rapists and violent Taliban sympathisers. Conditions inside are grim and both are prone to deadly riots.

A spokesman for the Supreme Court claimed there had been no irregularities in the case. But a spokesman for the British embassy said: "We have serious concerns about the fairness of Mr Kambaksh's trial. We continue to call on the Afghan state to comply with the international human rights standards, to which it is a party – this includes the right to a fair trial."

eeuhmm.. en ongehuwde vrouwen? wie dwingt hen dan volgens jouw "stelling" (waar ik overings niks van vind kloppen.)

de ouders, als het vanuit geloofsovertuiging is ...waarom verklaren mensen in Turkije ze dan eigelijk voor gek (in Istanbul loopt sowieso bijna iedereen zonder hoofddoek immers)

Terug
Naar boven