XXL Nutrition

De zesde ****ING keer....Hoe is het verdomme mogelijk

• Topic Starter Topic Starter
Ook ik heb een experimentele behandeling gehad. Voor mij was dat enorm zwaar, omdat ik allergisch blijk te reageren op beide medicijnen tegen de misselijkheid door de chemo. Ze testten destijds een derde en - uiteraard - ik had het placebo. Maar het was het waard, ik ben alweer jarenlang schoon.

Weet je: Een onderzoeksteam heeft daar jaren aan gewerkt. Theorie ontwikkeld, op cellen en op dieren getest. Daar heeft het resultaat gehad. Zo'n experimentele behandeling is niet op lucht gebaseerd. Dit onderzoeksteam wil dat het ook bij mensen werkt en daar zullen ze alles voor willen doen, al is het maar om hun jarenlange werk te rechtvaardigen.
En hoezo "de dood is maar slechts het begin van iets nieuws"? Dat is nog lang niet aan de orde, vriend! Er wordt nu werkelijk alles gevraagd van je flexibiliteit, dus laat het maar zien. Ik zou je willen uitdagen om voor jezelf een plan te maken wat jij zelf kunt doen om die nieuwe behandeling te laten slagen, zo concreet mogelijk!

Dat klinkt natuurlijk goed dat het niet op lucht gebaseerd is en ik hoop zelf ook op een gunstig resultaat.

En nee, de dood is nog niet aan orde, maar ik houd het liever altijd in achting als het ineens wel zo zou blijken, kwestie van al wat voorbereid te zijn. En tuurlijk is er wel een beetje vrees want je weet niet hoe je de pijp zal uitgaan, Volgens Bijna dood ervaarders is het een gelukzaligheid maar als je mensen dan ziet creperen soms dan denk ik, oh boy...<Maar kben wel eerder nieuwschierig hoe het is als je eenmaal voor eeuwig de ogen sluit. Is het hiernamaals iets algemeens of je eigen opvatting ervan ofzo??? vind ik wel vrij boeiend. Maar natuurlijk wil ik dat liever ontdekken als ik bv 60 ben ofzo en niet nu op m'n 22:mad: ach we zien wel zeker

Al wat ik zelf kan doen om een gunstig mogelijk resultaat te krijgen is gewoon m'n eetgewoonten (tijdig en gevarieerd eten) en slaapgewoonten eren (tijdig gaan slapen en genoeg slapen) en geen alcohol drinken....

Hallo Spade, hoe voel je je vandaag?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je rust vindt in de gedachte dat de dood zo heel erg niet is (in tegenstelling tot de angst voor het lijden voorafgaand). Ik was ook erg nieuwsgierig naar de dood en wat er eventueel achter die horizon zit. Die gedachten komen onherroepelijk dichterbij. Alleen vind ik het wel mooi om te horen dat je nieuwsgierig nog lang niet zo ver gaat dat je daar nu al achter wil komen.

Naast gezonde eet- en slaapgewoonten geloof ik er zelf heilig in dat je veel baat bij kunt hebben door actief bezig te zijn met je mentale gezondheid. Ook hiervoor kun je een plan opstellen (trainingsschema!). Vanaf het moment dat ik het voor mezelf op papier heb gezet merkte ik dat ik houvast kreeg. Er was iets waar ik zelf invloed op had, terwijl het me voorheen allemaal overkwam. Hierdoor voelde ik me geestelijk en daarna ook lichamelijk een stuk beter. Ik heb het idee dat dit een grote factor geweest is om het tegen de verwachting in toch te redden.

Ik besef me heel goed dat dit *mijn* ervaring is. Zoveel mensen, zoveel manieren om een strijd als deze aan te gaan. Misschien is dit een idee dat je kunt gebruiken op een dag. Misschien past het niet bij je, en dan moet je het vooral laten.

• Topic Starter Topic Starter
vandaag gaat het wel erg goed, ben net wat literatuur gaan halen (2 boeken over jack the ripper en z'n methodes, theoriën en al dat gedoe omtrent en het volledige boek in de ban van de ring TLOTR trilogy...

Ik ben van plan al het bovenstaande toe te passen en volgende maand 2 trainingsbanken te gaan halen om thuis op het gemak mee in beweging te blijven...ik kan echt niet meer stilzitten en word veel te vet,,,, Hoe hield of trainde jij je mentale gezondheid dan ???

vandaag gaat het wel erg goed, ben net wat literatuur gaan halen (2 boeken over jack the ripper en z'n methodes, theoriën en al dat gedoe omtrent en het volledige boek in de ban van de ring TLOTR trilogy...

Ik ben van plan al het bovenstaande toe te passen en volgende maand 2 trainingsbanken te gaan halen om thuis op het gemak mee in beweging te blijven...ik kan echt niet meer stilzitten en word veel te vet,,,, Hoe hield of trainde jij je mentale gezondheid dan ???

Veel buiten komen is denk ik ook goed voor je, is er ergens dicht bij je geen natuurdomein/ kust? Daar zoveel mogelijk wandelen en de frisse lucht opsnuiven..

Goed bezig, Spade!

Ik trainde het mentale door allereerst te omschrijven hoe ik zelf de ziekte te lijf wilde gaan. Dan kom je op begrippen als 'vechten tegen de ziekte', 'stug doorgaan' en 'positief blijven'. Maar wat is dat? Hoe ziet dat eruit? Ik probeerde het zo uit te pluizen tot het concreet en praktisch is.

Een voorbeeld: Positief blijven -> niet piekeren -> ik heb daarbij afleiding en structuur aan de dag nodig -> ik ga een cursus creatief schrijven doen -> ik ga er elke werkdag voor de middag aan werken.

Uiteraard ga je het dan doen en van tijd tot tijd kijk je terug hoe het gegaan is. Ging het goed, of niet? Heeft het 't goede effect? En dan kun je elk moment aan die plannen sleutelen.

Ik merkte al snel dat alleen al het hebben van dit plan een idee gaf van controle, van invloed op mijn ziekteproces. Op het moment dat ik dat plan had is de knop omgegaan en kwam er heel veel positieve energie vrij. Vanaf dat punt kostte het eigenlijk niet zoveel moeite om ernaar te leven. Het kwam ook voort vanuit het besef dat ik geen andere keuze had. Dit was het enige wat ik kon verzinnen als alternatief voor het passief in een ziekenhuisbed liggen met een enorme dosis aan zelfmedelijden. Dit was mijn manier om mezelf een schop onder de kont te geven en werkelijk te gaan voor die kleine kans door het oog van de naald.

Laatst bewerkt:
damn gast, over wrede pech gesproken...:o

http://www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw

op dit moment is elke input gewild neem ik aan.

Deze documentaire gaat over de geneeskundige kracht van het maken van olie van de cannabisplant.

De man Rick Simpson is naar zijn zeggen genezen door dit medicijn.

Je zal dit echter wel zelf moeten produceren, of iemand vinden die dit voor je kan maken, aangezien er geen medicinaal patent op deze olie gelegd kan worden, en er dus niks voor de medicinale industrie in zit.

Dat is treurig maar waar..

Ik wil ook even gezegd hebben dat je manier waarop je dit verwerkt buitengewoon sterk is.

The mind is the only limit.

http://www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw

op dit moment is elke input gewild neem ik aan.

Deze documentaire gaat over de geneeskundige kracht van het maken van olie van de cannabisplant.

De man Rick Simpson is naar zijn zeggen genezen door dit medicijn.

Je zal dit echter wel zelf moeten produceren, of iemand vinden die dit voor je kan maken, aangezien er geen medicinaal patent op deze olie gelegd kan worden, en er dus niks voor de medicinale industrie in zit.

Dat is treurig maar waar..

:roflol: Voeg er een neutraal element bij en geef het een naam en opeens zal je het wel kunnen patenteren. Of dacht je dat andere medicijnen allemaal loutere chemische samenstelligen zijn?

Als dit echt genas was het wel iets bekender en was er al lang fundamenteel iets mee gedaan. Hooguit verlicht of remt het pijn en groei misschien even.

****ing irritant kerel, sterkte :thumbs:

wow,, heh, success man, je hebt t nodig

Veel sterkte man... Echt sterk dat je nog niet opgeeft.

:roflol: Voeg er een neutraal element bij en geef het een naam en opeens zal je het wel kunnen patenteren. Of dacht je dat andere medicijnen allemaal loutere chemische samenstelligen zijn?

Als dit echt genas was het wel iets bekender en was er al lang fundamenteel iets mee gedaan. Hooguit verlicht of remt het pijn en groei misschien even.

Sterker nog, in amerika hebben ze thc zelfs verwerkt in pillen om dit inderdaad te kunnen patenteren.

Ik zeg ook niet dat dit voor hem de oplossing móét zijn, maar wel dat deze man er bij zweert.

Om even terug te komen op je laatste alinea, dit is geen eerlijke wereld, en er worden wel meer dingen voor ons verzwegen.

Het is ook al lang mogelijk om op andere brandstoffen te rijden dan olie, maar daar word ook niks mee gedaan, ondanks de natuurrampen en dergelijke...om maar een voorbeeld te geven van geld boven welzijn.

En áls dit zelfs al de pijn verlicht en de groei even stopt, is dit naar mening al het proberen waard.

Mensen hebben altijd de neiging om dingen maar aan te nemen, dit schijnt makkelijker te zijn dan naar de feiten te zoeken.

Terug
Naar boven