MuscleMeat

Deadlift 90 kg vraagje?

Bezoekers in dit topic

maar praat liever over de techniek aub
ik kan wel tellen nl. drm;)
 
De grootte van de schijven is wel degelijk van belang. Met kleine schijven moet je wel je rug bollen om er bij te kunnen, en dat zie je ook terug in het filmpje. Dat is niet de bedoeling.

De afstand tussen de grond en de bar moet 21,5 cm zijn. Als het een 30mm bar is, kun je het best 20 kg schijven kopen, en dan nog een schijf eronder leggen als je gaat liften.
 
Je bolt je onder rug te veel vind ik.

Een lichte bolling in de rug is geen probleem, maar je onder rug moet een neutrale houding hebben.

Succes, 6x90 is netjes voor je leeftijd + bw.
 
90 kilo is zeker niet slecht. Zelf zit ik nu op 5x80 en verhoog ik nog elke wel. Wel ben ik 10 kilo lichter :p
 
Je bolt je onder rug te veel vind ik.

+1
voor elke rep zou ik er goed op letten dat je je onderrug in de juiste positie 'zet'.
Verder hangen je schouders iets te ver naar voren.
 
Heb je ook van die formules waarmee je kan berekenen wat de beste gewicht is om mee te beginnen als je net bent begonnen met fitness?

Dit geldt ook voor de andere oefening, kan iemand mij daarbij helpen?
 
Ja, volgens mij ging die formule iets van: Laag proberen en opbouwen..
 
De grootte van de schijven is wel degelijk van belang. Met kleine schijven moet je wel je rug bollen om er bij te kunnen, en dat zie je ook terug in het filmpje.

of gewoon dieper zakken met je reet....
 
Dankjewel jonges:) ik zal me best doen.. momenteel heb ik niet echt het geld om nog meer schijven te gaan kopen, maar ik zal er op letten me kont verder te laten zakken.

Als iemand btw nog schijven te koop heeft voor een redeljke prijs dan hoor ik het wel:P..
 
AC/DC :rocker2:

Beter wel 20 kg schijven der aan dan ligt het gewicht gelijk een stuk hoger wat beter is voor je houding!
 
Door je kont zakken. Uit je benen tillen.
 
Oja, omhoog kijken helpt ook om je rug recht te houden! :)
 
Zolang je de lift goed kunt blijven uitvoeren is het geen probleem, die schijfjes zien er wel een beetje lullig uit ja. Vraag je maat even of die een paar grote wil halen, dat ziet er veel meer macho uit natuurlijk :P
 
Nog ff sparen en dan koop ik waarschijnlijk de schijven van PjanoozManiac ;)
 
Dankjewel jonges:) ik zal me best doen.. momenteel heb ik niet echt het geld om nog meer schijven te gaan kopen, maar ik zal er op letten me kont verder te laten zakken.

Als iemand btw nog schijven te koop heeft voor een redeljke prijs dan hoor ik het wel:P..


ik zou je kont niet nog verder laten zakken als ik jou was, beter leg twee blokken van 10 cm dikte onder de schijven om op de juiste hoogte te komen. olympische schijven hebben een diameter van 45 cm geloof ik. dan kun je zelf ongeveer wel bedenken welke dikte je onder de schijven moet leggen.
 
oke ;) zal ik doen. uhhm hoe sluit ik een topic? want ik denk dat ik wel genoeg weet nu:) en niet dat dit nog een jaar ofzo doorgaat;p
 
Back
Naar boven