AndroidHealthClinic

Deadlift

Bezoekers in dit topic

Jackiesammy

Novice
Lid geworden
20 nov 2018
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
66kg
Ik kom ergens niet aan uit.
Als ik deadlift met een zwaar gewicht kan ik 70kg deadlift 1x tillen met een goede rechte rug.Maar als ik dan een tweede rep wil doen wat gwn zou moeten kunnen want voel gwn dat ik meer kracht heb in mn benen. Maar dan gaat mn rug een klein beetje bol staan.. hoe kan dit? Er zit veel meer in. Heeft dat te maken omdat mn buikspieren onder ontwikkelt zijn ofzo?
 
Je bent gewoon nog niet sterk genoeg. Wat voor schema doe je?
 
Ik kom ergens niet aan uit.
Als ik deadlift met een zwaar gewicht kan ik 70kg deadlift 1x tillen met een goede rechte rug.Maar als ik dan een tweede rep wil doen wat gwn zou moeten kunnen want voel gwn dat ik meer kracht heb in mn benen. Maar dan gaat mn rug een klein beetje bol staan.. hoe kan dit? Er zit veel meer in. Heeft dat te maken omdat mn buikspieren onder ontwikkelt zijn ofzo?


Wat versta je onder "recht"en waar bolt je rug.
 
Een bollende rug duid meestal op een te zwakker onderrug.
In dat geval een stap terug zetten qua gewicht en meer reps maken, submaximaal trainen dus.
Aan de andere kant, sommige deadlifters liften met een licht bolle rug(lees meestal licht bolle boven rug).
Het is vooral gevaarlijk als je tijdens de oefening van recht naar bol gaat wanneer de load al op de rug is.
 
Back
Naar boven