MuscleMeat

deadliften en squaten wil niet :S

jackalxl

Advanced Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m93
Massa
95kg
Vetpercentage
17%
ik kan niet deadliften of squaten omdat als ik door mn knieen ga dan gaat mijn hak van de grond. dan sta ik dus eigenlijk op mijn tenen en dan heb ik geen balans meer heeft iemand misscchien idee waardoor dit komt??

vrij veel voorkomend probleem, zeker in de pl wereld.

kan zeer veel verschillende oorzaken hebben

fysiek gezien:

-je verliest je arch, dus je bent gewoon niet sterk genoeg in je core om het gewicht op je schouders te dragen

- zelfde verhaal, maar dan voor je abs, dus gewoon te zwakke buikspieren

- je boven rug rondt zich, daardoor volgt je onderrug en pleur je voorover

- of je houdt ellebogen niet onder de stang, ellebogen naar achter zorgt ervoor dat je jezelf voorover duwt.

- of je onderrug is gewoon te zwak.

-je houdt je hoofd wellicht naar onder (je kijkt naar beneden)

alle punten zijn stuk voor stuk op te lossen.

qua tecniek is het belangrijkste punt eerste de schouders omhoog te doen en dan pas je reet. (voornamelijk bij de squat)

succes

lees dit eens.

Falling Forward in the Squat

jackalxl zei:
ik kan niet deadliften of squaten omdat als ik door mn knieen ga dan gaat mijn hak van de grond. dan sta ik dus eigenlijk op mijn tenen en dan heb ik geen balans meer heeft iemand misscchien idee waardoor dit komt??

Ehm, gewoon je voeten breder neerzetten toch? Promeer t eens zou ik zeggen

deurklink zei:
of een schijf onder je hak leggen

Dit zou ik ook niet doen.

Het kan zijn dat je je bekken niet ver genoeg naar achter steekt en gewoon recht naar beneden door je knieën gaat.
Je moet goed naar achter gaan zitten. De kracht die je zet moet vooral uit je hakken komen, dus als deze van de grond komen ben je niet goed bezig.

Misschien is wat meer filmpjes bekijken en teksten lezen?

toch lees je het heel veel en zie je het in de sportschool veel voorkomen, vaak met als onderbouwing dat ze zo sneller (makkelijker) 90 graden hoek in hun knieen krijgen.

Vaak zie je in bb dvd's die jongens ook vaak squatten met dikke kisten ofzo, in ieder geval vaak schoenen waar een vette hak onder zit.

voor goed squatten met je vlakke zolen hebben! period.

Begin eens onder een smith-machine met geen gewicht , en laat er even iemand naar kijken die er verstand van heeft , vaak is het een technisch verhaal

in een smith machine zie je helemaal de meest waardeloze uitvoeringen van een squat voorbij komen

wat denk je, dat er mee geholpen wordt dan?

Ik heb zelf eigenlijk ook altijd een plankje onder mijn hakken liggen bij het squatten :o

Dat heb ik van het begin af aan zo aangeleerd gekregen en ben het dus blijven doen. maar dat was eigenlijk nooit omdat ik naar voren kukelde...

Misschien moet ik er wel bij vermelden dat ik altijd een superstijve hark geweest ben, ook in de onderrug zone.

kan ook een flexibiliteits probleem zijn.

kun je met gestrekte benen je tenen aanraken in stand? en hoever kom je in een split?

Als ik goed warm ben kom ik tegenwoordig bijna bij mijn tenen. Vroeger niet eens in de buurt.

Split geen idee... Maar ik denk dat als er minder dan 35 cm tussen mijn zak en de grond zit ik echt een elasto-dag heb of ERG lang niet gedoet :)

uncLez zei:
Ik heb zelf eigenlijk ook altijd een plankje onder mijn hakken liggen bij het squatten :o

idem, mijn fitnessinstructeurs zeiden dat dit, voor squatten, handig is omdat vele mensen op hun tenen gaan staan. Mijn fitnessinstructeurs hebben ervaring, geen zoals je hier vaak ziet die van niets afweten. Gewoon plankje onder je hakken en het is in orde. Voor deadlift weet ik het wel niet, daar had ik geen problemen mee enkel bij squat

als je niet op je tenen wil gaan staan, moet je gewoon je tenen opkrullen en blijven staan. Dit moet je gewoon oefenen.

géén plankje eronder, dat is alleen maar een slecht hulpmiddel voor de onwetenden.

groteman9 zei:
Begin eens onder een smith-machine met geen gewicht , en laat er even iemand naar kijken die er verstand van heeft , vaak is het een technisch verhaal

helemaal niet mee eens!

ik vind dat ze de smithmachine uit de sportschool moeten halen.. de beweging is veels te geforceerd..

een beter advies met jouw woorden: begin eens met geen gewicht en laat er even iemand naar kijken die er verstand van heeft, vaak is het een technisch verhaal

en mijn advies: veel en veel oefenen! geen gewicht en lekker op die techniek letten!

mensen die de neiging hebben op hum tenen te staan doen hun pik naar voren ipv dat ze op een denkbare bank gaan zitten

altijd recht naar voren kijken

gaan zitten en ervoor zorgen dat je met rechte voorovergebogen rug de stang met gewicht boven je voeten houd en voila je hebt een goede uitvoering

RvR zei:
helemaal niet mee eens!

ik vind dat ze de smithmachine uit de sportschool moeten halen.. de beweging is veels te geforceerd..

een beter advies met jouw woorden: begin eens met geen gewicht en laat er even iemand naar kijken die er verstand van heeft, vaak is het een technisch verhaal

en mijn advies: veel en veel oefenen! geen gewicht en lekker op die techniek letten!

perfect ding om explosieve kracht mee te trainen anders

ga jij maar eens explosieve neckpresses doen met een losse stang en probeer die dan maar weer op te vangen

veel plezier!!

folkert jan zei:
perfect ding om explosieve kracht mee te trainen anders

ga jij maar eens explosieve neckpresses doen met een losse stang en probeer die dan maar weer op te vangen

veel plezier!!
als je explosief kan bankdrukken zonder smith dan kan je ook explosief oh presses doen met een smith.. dus bullshit

explosief squatten doe je ook met een losse bar..

ik denk dat je het explosieve kracht verhaal niet zo goed begrijpt.. je zit niet op je 1 RM, maar met 60 a 70% ervan.. het lijkt mij dat je dat uiterst eenvoudig op kunt vangen ;)

Terug
Naar boven