AndroidHealthClinic

deadliften en squaten wil niet :S

Jopske zei:
tot zover het squat gedeelte. Daarmee kan ik me nog een beetje voorstellen dat het gebeurt.

Maar hoe krijg je het voorelkaar om bij het deadliften je hakken van de vloer te krijgen?

Ja dat moet bijna een kunst zijn, deadliften met je hakken vd grond en NIET voorovervallen, ik kan het in ieder geval niet :roflol:

in een smith machine zie je helemaal de meest waardeloze uitvoeringen van een squat voorbij komen

hier kan ik niet over oordelen , maar om een begin te maken en iemand laten kijken is volgens mij niks mee

Tevens squat ik al jaren op de smith en los , dus ik zie het probleem niet zo

Ik ben absoluut geen voorstander van squatten in de smith. Vaak zie je bij mensen die in de smith squatten en ze hebben eindelijk de goede beweging onder de knie, dat ze met een losse stang absoluut niet kunnen squatten en weer van voor af aan moeten beginnen. Nope, geef mij maar een squatrek, meteen vanaf het begin.

ik denk dat de smith het enigste toestel bij ons in de gym is dat ik nog noooit gebruikt heb, zie er het nut niet van in, als je oefeningen doet met een losse stang train je je core beter, moet je zelf voor stabilisatie zorgen en zal je de oefening ook veel sneller volledig correct onder de knie hebben, maarja, dat is maar mijn nederige opinie he :D

begin met squatten los een licht gewicht. dat deed ik ook.

RvR zei:
als je explosief kan bankdrukken zonder smith dan kan je ook explosief oh presses doen met een smith.. dus bullshit

explosief squatten doe je ook met een losse bar..

ik denk dat je het explosieve kracht verhaal niet zo goed begrijpt.. je zit niet op je 1 RM, maar met 60 a 70% ervan.. het lijkt mij dat je dat uiterst eenvoudig op kunt vangen ;)

bij echt explosief heb ik het erover dat je idd 60-70% zit en dat je de stang dan zo hard uitstoot dat deze uit je handen vliegt zodat je hem daarn kunt opvangen

moet wel zeggen dat dit meer sportspecifiek is dan voor bodybuilders ma tog

explosief squatten worden gewoon jump sqauts en dat kan ook wel los idd

folkert jan zei:
bij echt explosief heb ik het erover dat je idd 60-70% zit en dat je de stang dan zo hard uitstoot dat deze uit je handen vliegt zodat je hem daarn kunt opvangen

explosieve oefeningen moeten nog altijd gecontroleerd gebeuren, als jij explosief gaat benchen wil je toch ook niet dat de stang daarna op je tanden valt? :rolleyes:

folkert jan zei:

Right, bij bench gooi je met gewichten van 60 à 70% .. en speed squatten doe je zonder gewicht. Meneer woont onder welke steen? :D

Ga gewoon op een stoel zitten met je bovenbenen parrallel aan de grond,knieen achter je tenen(zoals de meeste mensen op een eetkamerstoel zitten!)
Sta dan eens op met je handen voor je lichaam en een beetje(beetje dus)voorovergebogen.Doe dit nou eens 100x en je begrijpt wat de beweging moet zijn.
Ik heb al een paar keer een nieuwe trainingspartner meegehad met t zelfde probleem maar was met 2 min opgelost!!!!

SHUTTERSPEED zei:
hoe kan iemand nou een waardeloze squat uitvoeren in een smith??
ik doe hem ook altijd in smith omdat we nu eenmaal geen rek hebben om het los te doen helaas

Idem dito, en zonder rek een barbell met squad-gewicht op je schouders krijgen is echt onmogelijk, heb geprobeerd :-)

mwah alles kan, kijk maar eens hoe rubensossa dat doet in zijn filmpjes. Ideaal is het natuurlijk niet.

Terug
Naar boven