wat late reactie maar hier MIJN ERVARING met deca en tren
Deca:
Vind ik persoonlijk ism test DE mass stack bij uitstek. Ik neem er persoonlijk ook oxy bij de eerste 5 weken maar de gains zijn gewoon niet te vergelijken met eender welke combo (voor mij althans). Wil je massa pakken en je wil de KING of the road dan ga je naar mijn mening voor deze combo (ongeacht of het nu met of zonder oxy is).
Nadelen van deca is het moeilijker herstel, de lange tijd dat het detecteerbaar is en de (waar ik zelf toch wat nadelen heb ervaren in het verleden) deca d*ck.
Hier schijnt caber goed tegen te helpen maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Bij mij komt het (tot nu toe) vrij snel weer goed met de mindere erecties maar ik heb verhalen gehoord van kerels die maanden en maanden moeilijkheden hadden om een degelijke erectie te hebben na (zwaar en lang) deca gebruik.
Heb tot nu toe 4 of 5x op deca gekuurd, van 50mg / week HG (allereerste kuur) tot 600mg / w UG.
Tren:
Zowel gecut als gebulkt met tren en hoewel er veel gekke verhalen de ronde doen over tren vind ik het qua sides best meevallen. Ik heb nooit aggressie vertoond (wel wat 'ongeduldiger' gedrag) en nooit night sweats ervaren. Wat ik wel ervaren heb is heel slecht slapen (vooral vanaf week 2 of 3 tot week 7 a 8). Nadien ebt het weer weg. Vermoed dat het te maken heeft met dat de stof tot een zeker niveau opbouwt en mijn lichaam enige tijd nodig heeft om eraan te wennen. Heb tot nu toe 4 x tren genomen. 1x ace en 3x enth. van 200mg / w tot 600mg / w.
Gains waren minder explosief dan met deca maar waren wel, naar mijn gevoel, gestager en bleven langer oplopen. Kracht bleef toenemen zelfs tot allerlaatste injects. Dit had ik met deca wat minder. Maar dat kan ook gelegen hebben dat ik misschien mijn voeding niet tijdig heb bijgestuurd.
Op tren liep ik vaak moe rond (door het minder goed slapen) maar in de gym merkte ik er niets van en kon ik trainen als een gek.
Mijn mening: wil je puur massa gains maken kies dan voor de deca (bloat zal er altijd wat zijn maar valt best mee indien je clean eet en niet te gek doet).
Wil je het 'kwalitatiever' kies dan eerder voor tren. Je gaat minder kg's op de weegschaal bijplakken maar je gains gaan 'zuiverder' zijn.
Ik moet wel bekennen dat bij sommige deca kuren ik puur massa gericht was. Ik bedoel dat ik flink doorvreette en niet vies was van een pizza of dergelijke op zijn tijd.