Fitness Seller

Decline oefeningen een must?

Leg uit?

Ieder lichaam is anders. Maar ik heb zelf nooit decline oefeningen gedaan. toch merk ik dat mijn onderkant borst achterloopt(of de bovenkant borst juist voor ;)). Ben ook nog geen gym tegengekomen wat met decline bankjes werkt, helaas.

Je hebt natuurlijk variatie in oefeningen nodig om je spieren te blijven prikkelen, in die zin is het een must. De oefening zelf specifiek niet, de rom is veel kleiner als bij flat.

...Ben ook nog geen gym tegengekomen wat met decline bankjes werkt, helaas...

Soms kan je een incline "buikspier-bankje" verstellen in hoek en gebruiken voor incline bench press onder de smithmachine. (je weet wel, zo'n bankje waar je met je voeten achter een rol moet haken)

Soms kan je een incline "buikspier-bankje" verstellen in hoek en gebruiken voor incline bench press onder de smithmachine. (je weet wel, zo'n bankje waar je met je voeten achter een rol moet haken)

Dit doe ik ook altijd, alleen dan hebben wij nog een klein rekje waar je een stang uit kan pakken. Dan doe ik die 'buikspierbankje' eronder en doe ik zo me decline bench.

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=202576

De studie opzich kan ik niet meteen vinden. Het gaat erom dat de onderkant borst zelfs het meest geprikkels wordt bij de vlakke bench press ipv decline. Incline wordt zelfs weergegeven als de betere "allrounder". In de studie was er ook te vinden dat de prikkels bij decline tov boven en onderkant borst weinig verschilt en meer helt naar bovenkant.

Ik probeer de eigenlijke studie terug te vinden.

Ik weet wel dat er onderzoeksresultaat is waaruit naar voren komt dat een lichte decline juist het meest overall werkt (beter dan vlak) en dat incline weinig (tot niets) toevoegd voor de bovenkant. Staan als het goed is in de wetenschapsectie.

Incline gaf toch iets van 5% meer stimulatie voor de bovenkant en reverse grip bench press 30% tov flat bench.

Ik weet wel dat er onderzoeksresultaat is waaruit naar voren komt dat een lichte decline juist het meest overall werkt (beter dan vlak) en dat incline weinig (tot niets) toevoegd voor de bovenkant. Staan als het goed is in de wetenschapsectie.

Interessant... dus al die schouderproblemen die incline met zich meebrengt bij de meeste, is het dus niet eens waard. Hoe kan voorkant schouder eigelijk achterlopen, dit train je toch mee bij vrijwel alle presses?

waar beweer ik dit? Leg uit.

wissel af 1 week flat 1 week decline, seems to do a nice job for me

Chest dips met een dumbbell tussen je benen.

Bij decline loopt het bloed naar je hoofd, soort van ontploffingsgevaar. :p

Declined DB bench press is volgens de EMG studies de beste massa bouwer voor je borst.
Declined hoort er imo gewoon bij. Afwerking doe je met inclined werk.

Tenminste is iemand met deftige stats die over dit soort dingen praat, dus daar mogen jullie best wel eens een handje van geloven :thumbs:

Terug
Naar boven