Fitness Seller

Decline oefeningen een must?

Ik vind het niet perse nodig, mits je ook flat benched. Als je flat en incline werk doet, is het wat mij betreft niet nodig om decline erbij te doen.

waar beweer ik dit? Leg uit.

Waar beweer ik dat jij dat beweer? Het is gewoon een reactie waarin ik opmerk wat uit bepaalde onderzoeken is gekomen.

---------- Post added wo 22 jun 2011 at 19:45 ----------

Hoe kan voorkant schouder eigelijk achterlopen, dit train je toch mee bij vrijwel alle presses?

Klopt. Ik zie ook niet in hoe de voorkant schouder achter zou kunnen gaan lopen in een doorsnee KT schema.

Als ik het niet te haastig gelezen heb betekent dit dat volgens deze onderzoeken je beter decline bech press kunt doen dan incline voor zowel de claviculaire (bovenste)kop als costale/abdominale aanhechtingen en de pectoralis major.

En volgens mij zelfs beter decline dan plat voor alle delen van de borst...

Tenminste is iemand met deftige stats die over dit soort dingen praat, dus daar mogen jullie best wel eens een handje van geloven :thumbs:

sorry dat ik het zeg maar wat een idiote opmerking. Ik heb het nu niet over het feit wat robke zegt, maar dat iemand met slechtere stats (lol en dan nog internet stats :roflol:) minder kennis heeft?

---------- Post added wo 22 jun 2011 at 22:44 ----------

Waar beweer ik dat jij dat beweer? Het is gewoon een reactie waarin ik opmerk wat uit bepaalde onderzoeken is .

idd, verkeer begrepen. Ik heb nog niet de tijd gevonden voor die wetenschapstest te vinden.

Maar ergens moet je dan ook terug naar aarde toekeren en alles relativeren. Wat maakt het uit voor een doorsnee hobby bodybuilder evenals een amateur pro om decline/flat/incline te bekritiseren...

Laatst bewerkt:
sorry dat ik het zeg maar wat een idiote opmerking. Ik heb het nu niet over het feit wat robke zegt, maar dat iemand met slechtere stats (lol en dan nog internet stats :roflol:) minder kennis heeft?

---------- Post added wo 22 jun 2011 at 22:44 ----------

idd, verkeer begrepen. Ik heb nog niet de tijd gevonden voor die wetenschapstest te vinden.

Maar ergens moet je dan ook terug naar aarde toekeren en alles relativeren. Wat maakt het uit voor een doorsnee hobby bodybuilder evenals een amateur pro om decline/flat/incline te bekritiseren...

Jij maakt een idiote opmerking, dat staat er namelijk niet.

ik heb daar een wetenschappelijk zelfs onderzoek over gelezen, ik zoek het even op.

Trouwens in de praktijk merk je dit toch ook? ik decline weinig tot niet maar onderkant borst... :roflol:

Ik voel vooral de onderkant borst werken met decline benchpress en ik durf toch wel te beweren dat ik een vrij goede muscle mind connectie heb.
Ik laat de barbell trouwens net onder mijn borst raken, misschien dat dat nog wat uitmaakt?

Ik voel vooral de onderkant borst werken met decline benchpress en ik durf toch wel te beweren dat ik een vrij goede muscle mind connectie heb.
Ik laat de barbell trouwens net onder mijn borst raken, misschien dat dat nog wat uitmaakt?

er wordt beweerd dat de wijdte van de grip en bewegingsbaan van de barbell het verschil kan maken mbt aanspreken van onderkant borst.

Maar om daar je hoofd op te breken..

Laatst bewerkt:
Maar in dit geval dus wel ... net zoals 3XL al aantoonde in die studies :p

Bovenkant, onderkant borst pish posh. Probeer maar eens eerst wat beef erop te
krijgen voordat je je zorgen gaat maken daarom. In 7 gevallen van de 10 hier op
DBB is dat nog niet eens aan de orde en is het louter muggezifterij en theorie ridderen.

---------- Post added vr 24 jun 2011 at 09:28 ----------

no disrespect Jay, maar dat wil ik wel eens zien dan. Wat versta je trouwens
onder de onderkant borst? En weet je wel hoe relatief klein je bovenkant
borst is daartegenover? Personen die bovenkant borst echt perfect kunnen
isoleren zijn maar heel dun gezaaid. Maar ach, als de perceptie er al is..

Laatst bewerkt:
Grappig, nu blijken ze allemaal hun woorden terug in te slikken..

Ik denk dat het eerder een misvatting is, die zogenaamde onderkant borst is gewoon
je borst. Daar komt het meeste beef op.

no disrespect Jay, maar dat wil ik wel eens zien dan. Wat versta je trouwens
onder de onderkant borst? En weet je wel hoe relatief klein je bovenkant
borst is daartegenover? Personen die bovenkant borst echt perfect kunnen
isoleren zijn maar heel dun gezaaid. Maar ach, als de perceptie er al is..

Ik weet hoe klein bovenkant borst is en hoe je hem perfect kan isoleren. Ik vind bijvoorbeeld incline guillotinepress erg goed. Wanneer je deze goed uitvoert voel je je bovekantborst echt op knallen staan.
Ik doe ook wel platte dumbbell fly's voor bovenkant borst, maar dan draai ik de onderkant van mijn handen naar elkaar toe in plaats van hamergrip zoals iedereen hem doet.
De kunst is op contractie trainen en flink de spier aanknijpen, dus niet gaan gooien. Gooien doe ik wanneer ik op PL manier train wel :)

---------- Post added vr 24 jun 2011 at 13:47 ----------

er wordt beweerd dat de wijdte van de grip en bewegingsbaan van de barbell het verschil kan maken mbt aanspreken van onderkant borst.

Maar om daar je hoofd op te breken..

Vooral de stand van je ellebogen en als je hem wijder pakt zullen die idd verder naar buiten wijzen.

Juist goed om daar je hoofd over te breken, want dit zijn nou net de trucjes waardoor je een achterlopende bovenkantborst bij kan trekken. De mijne is ondertussen al een stuk meer in verhouding gelukkig.

Decline, een must? kan..
Je kan decline i.p.v flat gebruiken als je wilt, ik zie geen nadelige reden om het niet te doen, je schouders zullen ook minder snel mee groeien omdat de druk er grotendeels vanaf is, zo compenseer je het weer

Terug
Naar boven