XXL Nutrition

Sticky Deel hier Supermarkt aanbiedingen.

Kool bevat niet zoveel proteïne!
:trollfacex:

Inderdaad, "proteïne" of "eiwitrijk" erop en je kan er meer van verkopen en meer voor vragen.
Eiwitrijk of High protein claims is regelgeving voor in NL, waarbij minimaal 20% van de energetische waarde moet worden geleverd door eiwitten. Persoonlijk denk/hoop ik dat de gemiddelde consument hierdoor vaker iets met proteïne gaat pakken.

Eiwitrijk of High protein claims is regelgeving voor in NL, waarbij minimaal 20% van de energetische waarde moet worden geleverd door eiwitten.
Klopt helemaal, maar het is óók een marketingverhaal.

Zie bijvoorbeeld hieronder.
Eiwitbroodjes AH = Onzin 🤬
eiwitrijke broodjes Albert Heijn
Eiwitrijke broodjes van AH (€8,30 p/kg)

Het klopt dat dit brood eiwitrijk is, er staat dan ook terecht de claim op.

Maar laten we de ingrediënten eens bekijken

Ingrediënten: water, tarwebloem, tarwe-eiwit, lijnzaad, zonnebloempit, lijnzaadbloem, tarwegluten, gist, durum tarwegriesmeel, zonnebloempitmeel, havervezel, gejodeerd zout, gerstemoutextract, zuurteregelaar (natriumacetaat [E262]), dextrose.

Tarwebloem… dit is dus gewoon witbrood met wat extra eiwit eraan toegevoegd

Ook de prijs is flink..

Het kost namelijk €8,30 p/kg dat is .. % meer dan de Volkoren broodjes (die ook eiwitrijk zijn)
Persoonlijk denk/hoop ik dat de gemiddelde consument hierdoor vaker iets met proteïne gaat pakken.
De gemiddelde Nederlander eet, voor zover ik weet, eerder teveel dan te weinig eiwit, te weinig groente en veel te veel hyperbewerkte producten. Er zijn wel groepen, zoals ouderen, die vaak te weinig eiwit binnenkrijgen.

Iemand dit al gespot bij de Lidl???
Enschede sommige filialen. Vond de prijzen wel meevallen. Volgens mij 1.50 voor een reep met 20gr eiwitten. Cookies smaak 🥰 200 calorieën per reep. Wel chill voor tussendoor als je niet aan je calorieën of eiwitten komt.

• Bicep
Waarderingen: K82
  • Topic Starter Topic Starter
Bij Appie
img_0954-jpeg.jpg

Bijlagen

• IMG_0954.jpeg
    IMG_0954.jpeg
    152,5 KB · Weergaven: 253
Laatst bewerkt:

Bijlagen

• IMG_0349.jpeg
    IMG_0349.jpeg
    335 KB · Weergaven: 69
Neehoor, hier midden in rotterdam bij de 2 vestigingen waar ik boodschappen doen ligt het er al bijna een week

Enschede sommige filialen. Vond de prijzen wel meevallen. Volgens mij 1.50 voor een reep met 20gr eiwitten. Cookies smaak 🥰 200 calorieën per reep. Wel chill voor tussendoor als je niet aan je calorieën of eiwitten komt.
Iemand al wat geprobeerd?

Benieuwd naar. Vond de 10,- per kilo niet echt de moeite om de whey te proberen.
Wel paar repen hier liggen, maar nog niet geprobeerd omdat ze toch weer rond de 220 calorieen zitten.

Moet zeggen dat die gekoelde chocomelk high protein wel erg lekker is. Goedkoop, dacht net geen 220 calorieën en 35 gram eiwitten, stuk beter dan een reep met 20 gram prot..

Benieuwd naar. Vond de 10,- per kilo niet echt de moeite om de whey te proberen.
Wel paar repen hier liggen, maar nog niet geprobeerd omdat ze toch weer rond de 220 calorieen zitten.

Moet zeggen dat die gekoelde chocomelk high protein wel erg lekker is. Goedkoop, dacht net geen 220 calorieën en 35 gram eiwitten, stuk beter dan een reep met 20 gram prot..
Je hebt ook een verpakking met 3 repen erin. Daarvan zijn de calorieën 169 per reep.

Terug
Naar boven