Het gaat niet om ERKO, het gaat om... het volgende (mijn antwoord aan Demoustier)
(U bedoelde 'vind je", neem ik aan?)
On topic:
Is dit een ernstig antwoord? Toen hij geschorst was stond hij minder kloek dan nu. Als je met zijn coach aan het praten bent zegt die: "pilletje pilletje, nergens voor nodig". U als journalist had moeten aankaarten dat Erko jaren geleden geschorst was voor doping. Maar dat deed u niet omdat u niet wist dat Erko Ermin was of u wist het wel, maar dat zou het dan nog erger maken. Ik beweer helemaal niet een dopingexpert te zijn en het feit dat u zoiets insinueert getuigt van weinig smaak. 5 minuten op google en ik had de info die u niet had. Inderdaad, AAS kunnen ongezond zijn, maar tijdens de hele documentaire wordt er aangetoond hoe hard je moet trainen zonder AAS, en dat Erko dit toch maar klaarspeelt, terwijl de andere, moddervet, zonder ervaring, zonder training (of het een acteur was laat ik in het midden) aangevoerd wordt als zijnde "de kerel die de gemakkelijke snelle en zowat dodelijke weg neemt'. Dit is een overdrijving. De taak van een journalist is ook te nuanceren en het publiek correct te informeren. Tuurlijk kunnen AAS slecht zijn. Net als alcohol, en andere drugs. ALs men een documentaire maakt over alcohol, neemt men dan een health freak die tevens geheelonthouder is, en vergelijkt men die dan met een alcoholverslaafde crack h**r? Tuurlijk niet! Het zou veel geloofwaardiger, en correcter zijn te zeggen: AAS kunnen zeer schadelijk zijn daar men niet weet of de gekochte producten zuiver zijn, en of de begeleiding correct is. Maar goed, dat zou de kijker misschien motiveren AAS te gebruiken en dat wil men natuurlijk, terecht, vermijden. AAS zijn onnodig omdat men moet sporten om gezond sterk te worden. Het heeft totaal geen zin een quadriceps in drievoud te doen toenemen. Ik zei "kunnen schadelijk zijn" omdat het enkel een MISBRUIK van AAS is die voor problemen zorgt. Maar dat geldt voor alle producten. "Bij overmatig of onjuist gebruik door vrouwen treden er vooral viriliserende effecten op, die meestal onomkeerbaar zijn. Het zorgt voor hirsutisme, gezichts- en lichaamsbeharing, verdieping van de stem, ontregeling van de menstruatiecycli en een aanzienlijke vermindering van de vrouwelijke geslachtskenmerken. Negatieve effecten die daadwerkelijk permanente schade aan het lichaam toebrengen zijn vrijwel altijd te wijten aan misbruik van Anabole steroïden. Onder misbruik verstaan we: Overdoses, langdurig gebruiken zonder tussenpauze (off cycle) en gebruik door vrouwen en kinderen. Er is nog nooit een wetenschappelijk onderzoek geweest dat aan heeft kunnen tonen dat het gebruiken van steroïden gevaarlijk is (let op: dit geldt alleen voor volwassen mannen, niet vrouwen en kinderen die een andere hormoonhuishouding hebben)" bron:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Anabole_steroïde
Las u het laatste zinnetje

Er is nog nooit een wetenschappelijk onderzoek geweest die aan heeft kunnen tonen dat het gebruik van steroïden gevaarlijk is. Ter verduidelijking, want dat is blijkbaar nodig, bij correct gebruik. Net zoals alcohol.