AndroidHealthClinic

Demoustier reportage bodybuilding

Ja, maar stel je voor dat dit terug op televisie komt en Erko hierdoor zo depri wordt (door de vernedering) dat die zelfmoord pleegt of zo. Dat zou ik nu ook wel niet willen he. Het is niet Erko die ik hier viseer, maar eerder Demoustier. Ik snap niet hoe zo iemand zichzelf reporter of journalist kan noemen.
Investigative journalism is blijkbaar enkel mogelijk bij de good old BBC.
Demoustier is er te hard op uit om de nieuwe Jambers te worden...sensatie verkoopt.
Vandaar dat gevecht en de acteur voor het kuren...

Denk niet dat dit veel effect gaat hebben.
Stel je even in de plaats van de redactie van VTM.
Kijkcijfers waren waarschijnlijk best goed, en oh kijk, er zijn 10-20 bodybuilders die Demoustier een slechte journalist vinden. /care
Ik zou er in hun plaats alleszins niet van wakker liggen of er iets aan doen.

Kijkcijfers waren waarschijnlijk best goed, en oh kijk, er zijn 10-20 bodybuilders die Demoustier een slechte journalist vinden. /care

Een concurrerende zender, zoals je zelf aanraadde, zou het misschien wel interessant vinden het nieuwe paradepaardje van VTM te ridiculiseren.

Demoustier was oorlogscameraman. Wat heeft die man te zoeken in dergelijke programma's.
Heb een deel van de sm-documentaire gezien. Te belachelijk voor woorden. En dan lees ik ergens "smaakvol in beeldgebracht". Dan stel ik me ernstig vragen bij het niveau van mijn medeburgers;

We moeten hem gewoon stompen geven

Net als die bber die ging kuren, 5x naar de sportschool.. Wat doen? Cardio? :roflol: Vergeleken dat zou de gemiddelde ecto die ging spuiten al meer verantwoord bezig zijn.

Demoustier is er te hard op uit om de nieuwe Jambers te worden...sensatie verkoopt.
Vandaar dat gevecht en de acteur voor het kuren...

Ik denk dat het gevecht niet in scene was gezet want Erko zegt "ja dat gebeurt wel vaker". En als hij dus positieve reclame wil voor de sport, dan is dat niet de manier om het te doen.

Maar de acteur daarentegen, dat was zo overduidelijk. Ofwel was hij gewoon extreem maar dan ook extreem dom en lui.

Wat me ook stoort is het taalgebruik van Demoustier:" de makkelijke weg",...alsof iemand die kuurt niet traint. Moet hij maar eens naar oude clipjes van Ferigno en Arnold kijken als ze aan het squatten zijn en bijna overgeven van de inspanning.
ik verkies aas-vrij te trainen, maar ik vertik het om mee te gaan in dergelijke bashing.

Is er al een link?

Heb een reactie gekregen van Demoustier:

"Begrijp niet goed wat je probleem is. Vindt je het onterecht dat ik mensen informeer over de schadelijkheid van die producten ? misschien heeft Erko ooit een probleem gehad jaren geleden maar in het jaar dat wij hem gefilmd hebben was hij zeker zuiver op de graat. Dat kan ik je garanderen. En ja, niet iedereen is een doping expert zoals jij blijkbaar bent en er zijn dus heel wat jonge gasten die totaal niet geïnformeerd zijn en dus inderdaad niet weten wat de gevolgen kunnen zijn."

Hoe kan ik hier het best op reageren?

Heb een reactie gekregen van Demoustier:

"Begrijp niet goed wat je probleem is. Vindt je het onterecht dat ik mensen informeer over de schadelijkheid van die producten ? misschien heeft Erko ooit een probleem gehad jaren geleden maar in het jaar dat wij hem gefilmd hebben was hij zeker zuiver op de graat. Dat kan ik je garanderen. En ja, niet iedereen is een doping expert zoals jij blijkbaar bent en er zijn dus heel wat jonge gasten die totaal niet geïnformeerd zijn en dus inderdaad niet weten wat de gevolgen kunnen zijn."

Hoe kan ik hier het best op reageren?
vind je* :o

Maar bro, ik zou het srs zo laten man. Hij heeft mooie kijkcijfers gekregen, dat was zijn doel. Denk je nu echt dat hij een 2e reportage gaat maken?

ik heb dit geantwoord:

(U bedoelde 'vind je", neem ik aan?)
On topic:
Is dit een ernstig antwoord? Toen hij geschorst was stond hij minder kloek dan nu. Als je met zijn coach aan het praten bent zegt die: "pilletje pilletje, nergens voor nodig". U als journalist had moeten aankaarten dat Erko jaren geleden geschorst was voor doping. Maar dat deed u niet omdat u niet wist dat Erko Ermin was of u wist het wel, maar dat zou het dan nog erger maken. Ik beweer helemaal niet een dopingexpert te zijn en het feit dat u zoiets insinueert getuigt van weinig smaak. 5 minuten op google en ik had de info die u niet had. Inderdaad, AAS kunnen ongezond zijn, maar tijdens de hele documentaire wordt er aangetoond hoe hard je moet trainen zonder AAS, en dat Erko dit toch maar klaarspeelt, terwijl de andere, moddervet, zonder ervaring, zonder training (of het een acteur was laat ik in het midden) aangevoerd wordt als zijnde "de kerel die de gemakkelijke snelle en zowat dodelijke weg neemt'. Dit is een overdrijving. De taak van een journalist is ook te nuanceren en het publiek correct te informeren. Tuurlijk kunnen AAS slecht zijn. Net als alcohol, en andere drugs. ALs men een documentaire maakt over alcohol, neemt men dan een health freak die tevens geheelonthouder is, en vergelijkt men die dan met een alcoholverslaafde crack h**r? Tuurlijk niet! Het zou veel geloofwaardiger, en correcter zijn te zeggen: AAS kunnen zeer schadelijk zijn daar men niet weet of de gekochte producten zuiver zijn, en of de begeleiding correct is. Maar goed, dat zou de kijker misschien motiveren AAS te gebruiken en dat wil men natuurlijk, terecht, vermijden. AAS zijn onnodig omdat men moet sporten om gezond sterk te worden. Het heeft totaal geen zin een quadriceps in drievoud te doen toenemen. Ik zei "kunnen schadelijk zijn" omdat het enkel een MISBRUIK van AAS is die voor problemen zorgt. Maar dat geldt voor alle producten. "Bij overmatig of onjuist gebruik door vrouwen treden er vooral viriliserende effecten op, die meestal onomkeerbaar zijn. Het zorgt voor hirsutisme, gezichts- en lichaamsbeharing, verdieping van de stem, ontregeling van de menstruatiecycli en een aanzienlijke vermindering van de vrouwelijke geslachtskenmerken. Negatieve effecten die daadwerkelijk permanente schade aan het lichaam toebrengen zijn vrijwel altijd te wijten aan misbruik van Anabole steroïden. Onder misbruik verstaan we: Overdoses, langdurig gebruiken zonder tussenpauze (off cycle) en gebruik door vrouwen en kinderen. Er is nog nooit een wetenschappelijk onderzoek geweest dat aan heeft kunnen tonen dat het gebruiken van steroïden gevaarlijk is (let op: dit geldt alleen voor volwassen mannen, niet vrouwen en kinderen die een andere hormoonhuishouding hebben)" bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Anabole_steroïde

Las u het laatste zinnetje??? Er is nog nooit een wetenschappelijk onderzoek geweest die aan heeft kunnen tonen dat het gebruik van steroïden gevaarlijk is. Ter verduidelijking, want dat is blijkbaar nodig, bij correct gebruik. Net zoals alcohol.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het gevecht niet in scene was gezet want Erko zegt "ja dat gebeurt wel vaker". En als hij dus positieve reclame wil voor de sport, dan is dat niet de manier om het te doen.

Kan, maar ik vind het raar. Ook dat de dikke gebruiker zegt dat in zijn sportschool "iedereen" het blijkt te gebruiken en er in de kleedkamers gebeld wordt met de dealers (al is het natuurlijk gokken naar de geloofwaardigheid van die acteur).
Ik heb ondertussen al in behoorlijk wat gyms gezeten, en heb echt nooit een gevecht gezien of iemand horen praten over eigen dopinggebruik.
Maar misschien heb ik dan net de gyms gemist waar dit wel gebeurt? :dunno:

• Like
Waarderingen: mat

Het gaat niet om ERKO, het gaat om... het volgende (mijn antwoord aan Demoustier)

(U bedoelde 'vind je", neem ik aan?)
On topic:
Is dit een ernstig antwoord? Toen hij geschorst was stond hij minder kloek dan nu. Als je met zijn coach aan het praten bent zegt die: "pilletje pilletje, nergens voor nodig". U als journalist had moeten aankaarten dat Erko jaren geleden geschorst was voor doping. Maar dat deed u niet omdat u niet wist dat Erko Ermin was of u wist het wel, maar dat zou het dan nog erger maken. Ik beweer helemaal niet een dopingexpert te zijn en het feit dat u zoiets insinueert getuigt van weinig smaak. 5 minuten op google en ik had de info die u niet had. Inderdaad, AAS kunnen ongezond zijn, maar tijdens de hele documentaire wordt er aangetoond hoe hard je moet trainen zonder AAS, en dat Erko dit toch maar klaarspeelt, terwijl de andere, moddervet, zonder ervaring, zonder training (of het een acteur was laat ik in het midden) aangevoerd wordt als zijnde "de kerel die de gemakkelijke snelle en zowat dodelijke weg neemt'. Dit is een overdrijving. De taak van een journalist is ook te nuanceren en het publiek correct te informeren. Tuurlijk kunnen AAS slecht zijn. Net als alcohol, en andere drugs. ALs men een documentaire maakt over alcohol, neemt men dan een health freak die tevens geheelonthouder is, en vergelijkt men die dan met een alcoholverslaafde crack h**r? Tuurlijk niet! Het zou veel geloofwaardiger, en correcter zijn te zeggen: AAS kunnen zeer schadelijk zijn daar men niet weet of de gekochte producten zuiver zijn, en of de begeleiding correct is. Maar goed, dat zou de kijker misschien motiveren AAS te gebruiken en dat wil men natuurlijk, terecht, vermijden. AAS zijn onnodig omdat men moet sporten om gezond sterk te worden. Het heeft totaal geen zin een quadriceps in drievoud te doen toenemen. Ik zei "kunnen schadelijk zijn" omdat het enkel een MISBRUIK van AAS is die voor problemen zorgt. Maar dat geldt voor alle producten. "Bij overmatig of onjuist gebruik door vrouwen treden er vooral viriliserende effecten op, die meestal onomkeerbaar zijn. Het zorgt voor hirsutisme, gezichts- en lichaamsbeharing, verdieping van de stem, ontregeling van de menstruatiecycli en een aanzienlijke vermindering van de vrouwelijke geslachtskenmerken. Negatieve effecten die daadwerkelijk permanente schade aan het lichaam toebrengen zijn vrijwel altijd te wijten aan misbruik van Anabole steroïden. Onder misbruik verstaan we: Overdoses, langdurig gebruiken zonder tussenpauze (off cycle) en gebruik door vrouwen en kinderen. Er is nog nooit een wetenschappelijk onderzoek geweest dat aan heeft kunnen tonen dat het gebruiken van steroïden gevaarlijk is (let op: dit geldt alleen voor volwassen mannen, niet vrouwen en kinderen die een andere hormoonhuishouding hebben)" bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Anabole_steroïde

Las u het laatste zinnetje??? Er is nog nooit een wetenschappelijk onderzoek geweest die aan heeft kunnen tonen dat het gebruik van steroïden gevaarlijk is. Ter verduidelijking, want dat is blijkbaar nodig, bij correct gebruik. Net zoals alcohol.

leuk initiatief dat je mailt naar Demoustier,

Hij probeerde je in zijn antwoord wel meteen in slecht daglicht te stellen de snoodaard

Je kan trouwens ook eens aanhalen waarom het weer enkel naar bb en fitness wordt gelinkt en al die andere sporten buiten veld blijven en dan zwijgen we van alle acteurs die om deadlines te halen wel even gaan 'gebruiken'. maar daar kraait niemand om, integendeel iedereen kijkt naar ze op. Zou het niet mooi zijn moest een tv zender ( ik wou eerst overheid zeggen maar ja je moet realistische blijven) een realistische beeld van zulke topics weergeven ipv sensatie en angst te veroorzaken.

Het ligt er trouwens ook vinger dik op dat dit allemaal deel is van een politiek spelletje, eerst de bevolking sensibiliseren 'hoe slecht en een groot probleem AAS gebruikers wel niet zijn' daarna massale razzia's in fitness centra en dan zeggen 'kijk eens hoe goed wij onze problemen aan pakken'. Om zo de aandacht van de reële problemen in België af te leiden.

Ging 'm nu niet op een dt-fout wijzen als je nog een deftige reactie wil krijgen ;)

vtm's gonna vtm en daar zal je mail niet veel aan veranderen, jammer genoeg.

vind je* :o

Maar bro, ik zou het srs zo laten man. Hij heeft mooie kijkcijfers gekregen, dat was zijn doel. Denk je nu echt dat hij een 2e reportage gaat maken?

I lolled @ 'vind je' :roflol:

Natuurlijk gaat hij geen tweede reportage maken, maar ik vind wel dat hij open mag staan voor kritiek. Als je als reporter een documentaire wilt maken om de mensen in te lichten, mag dit wel enigszins aanleunen tegen de realiteit en aan de reacties in dit topic te zien, is dat ver te zoeken. Of het enig nut heeft hem te contacteren, is een andere vraag.

@Yasmine; niet zo aanvallend doen man. Je mag al blij zijn dat hij heeft geantwoord en doet alsof hij je mening wil horen. Dat is al meer dan dat je zal krijgen van menig ander reporter, dus hou je een beetje in. Je vorige mail was veel te direct in mijn ogen en hoewel dat hier op het forum een goed werkende tactiek is, vrees ik of Demoustier er zo goed op gaat reageren :o

Ik had het eerder op de zin de sport mooi in beeld gebracht. Dan bedoelde ik vooral het aspect van trainen en eten en dat je hard moet werken.
Of hij AAS gebruikt (blijkbaar wel) interesseert me geen bal. Ik heb onthouden van zijn verhaal dat je hard moet werken wat we allen al lang weten. Het is wel wat hypocriet dat hij dan blijkbaar op een dopinglijst staat maar ach, ik zal me er niet druk in maken. Ik ga me ook niet spiegelen aan ander mensen. Het is en blijft TV = entertainment

Het vergelijk in de rapportage trekt op niets, heb ik al gezegd. Eingelijk de hele reportage niet buiten het aspect dat er gehamerd wordt op hard werken.

Laatst bewerkt:
I lolled @ 'vind je' :roflol:

Natuurlijk gaat hij geen tweede reportage maken, maar ik vind wel dat hij open mag staan voor kritiek. Als je als reporter een documentaire wilt maken om de mensen in te lichten, mag dit wel enigszins aanleunen tegen de realiteit en aan de reacties in dit topic te zien, is dat ver te zoeken. Of het enig nut heeft hem te contacteren, is een andere vraag.

@Yasmine; niet zo aanvallend doen man. Je mag al blij zijn dat hij heeft geantwoord en doet alsof hij je mening wil horen. Dat is al meer dan dat je zal krijgen van menig ander reporter, dus hou je een beetje in. Je vorige mail was veel te direct in mijn ogen en hoewel dat hier op het forum een goed werkende tactiek is, vrees ik of Demoustier er zo goed op gaat reageren :o

Ik heb hem niet gemaild om een antwoord te krijgen. Ik heb hem gemaild omdat ik hem een riooljournalist vind en ik hoop dat deze enorme flater er voor zal zorgen dat er geen tweede seizoen komt. I can hope, can't I.
PS: Vind je dat ik blij mag zijn met zijn antwoord??? SRS??? Een beledigende, defensieve reactie zonder inhoud met valse insinuaties en lullen beside the point? Zijn antwoord toont duidelijk aan dat hij niet gewend is om te reageren op zoiets. Ik heb geen reactie meer gekregen omdat ik denk dat vermoedelijk VTM om een andere adviseur hem heeft aangeraden niet meer te reageren in de hoop dat dit een stille dood sterft.
MAar wie weet maar ik wel een facebook en youtube-account aan "demoustier_flatert ".

---------- Post toegevoegd 12 June 2013 om 11:21 ----------

Ik had het eerder op de zin de sport mooi in beeld gebracht. Dan bedoelde ik vooral het aspect van trainen en eten en dat je hard moet werken.
Of hij AAS gebruikt (blijkbaar wel) interesseert me geen bal. Ik heb onthouden van zijn verhaal dat je hard moet werken wat we allen al lang weten. Het is wel wat hypocriet dat hij dan blijkbaar op een dopinglijst staat maar ach, ik zal me er niet druk in maken. Ik ga me ook niet spiegelen aan ander mensen. Het is en blijft TV = entertainment

Het vergelijk in de rapportage trekt op niets, heb ik al gezegd. Eingelijk de hele reportage niet buiten het aspect dat er gehammerd wordt op hard werken.

Inderdaad, het harde werk komt aan bod. Leuk, en de mensen zeggen dan: "ah blijkbaar kan je toch zo ver geraken zonder aas'. En dan horen ze een week later dat Erko 4 jaar geschorst is en dan zeggen zel: "tja, ik dacht het al". Dan zijn we nog verder van huis;
En dan durft Demoustier te insinueren dat ik niet zou willen dat hij de bevolking waarschuwt voor de gevaren;
Kerel beseft niet dat IEDEREEN die vandaag de dag aan AAS denkt eerst eens op google gaat gaan kijken.

"Vindt je het onterecht dat ik mensen informeer over de schadelijkheid van die producten?"

Sinds wanneer is informeren gelijk aan leugens verspreiden en demoniseren :o
Begrijp dat ze niet eerlijk willen zijn omdat het mensen zou kunnen aansporen maar goed, dat ze er dan gewoon over zwijgen want dit gaat echt nergens over.

Het valt me trouwens op dat dit enkel bij AAS gebeurt? Pilletjes, lijntjes,.. ach dat hoort allemaal bij de jeugd en het uitgaansleven. Geen haan die er naar kraait zolang je niet dealt maar o wee als je AAS gebruikt. :rolleyes:

En @Much2Loud
Makkelijke prooi natuurlijk "al die domme macho's in de lokale gyms", volkshelden zoals acteurs en topsporters die ons land vertegenwoordigen gaan ze natuurlijk nooit in een slecht daglicht willen brengen.
Bovendien zou dit niet kloppen met hun jarenlange campagnes die beweren dat je van AAS instant doodvalt of op zen minst voorgoed je leven verziekt, aangezien de voorvermelde personen het helemaal gemaakt hebben en er doodnormaal uitzien.

Inderdaad, het harde werk komt aan bod. Leuk, en de mensen zeggen dan: "ah blijkbaar kan je toch zo ver geraken zonder aas'. En dan horen ze een week later dat Erko 4 jaar geschorst is en dan zeggen zel: "tja, ik dacht het al". Dan zijn we nog verder van huis;
En dan durft Demoustier te insinueren dat ik niet zou willen dat hij de bevolking waarschuwt voor de gevaren;
Kerel beseft niet dat IEDEREEN die vandaag de dag aan AAS denkt eerst eens op google gaat gaan kijken.[/QUOTE]

Als je naturel traint zal je vroeg of laat wel merken waar je persoonlijke fysiek tot in staat is. Welk lichaam je kan bouwen op een naturel manier en of je er tevreden mee bent. Ben je dat niet kan je op deze plateau u informeren, pro en contra's afwegen en eventueel AAS gebruiken op een zo verantwoord mogelijke manier.
Ik heb respect voor mensen die gebruiken en niet gebruiken.

In zulke reportages gaan ze altijd uit van worst cases en enorm overdreve situaties (zoals die kerel die zijn eerste kuurtje ging doen zonder kennis). Mensen moeten gewoon info interpreteren op een realistische manier van zulke programma's.

Zie de andere rapporatage's en je zult misschien anders reageren, gewoon omdat je misschien niets van dan onderwerp zult afkennen. Het is een vicieuze cirkel over allerlei dingen. Ik luister naar mezelf en als ik echt een oordeel wil vellen zal ik mij wel informeren bij goede bronnen. Dit zal geen jambers achtige flutrapportage zijn :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven