ik vind het op zich wel goed dat amateur wedstrijden gecontroleerd worden, maar gebeurt dit vanuit de overheid of vanuit de organisatie zelf?
Pls dan komt er niemand
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik vind het op zich wel goed dat amateur wedstrijden gecontroleerd worden, maar gebeurt dit vanuit de overheid of vanuit de organisatie zelf?

Ja op het nieuws ja. Was een samenvatting van het programma en een gesprek met de minister van sport en een dr.
Nieuws kan je normaal steeds gratis herbekijken![]()

Hier in belgie door de overheid in ieder geval.
Die kerel die gestopt is met bodybuilden door zijn schorsing is thuis gepakt.
Er was een wedstrijd met ongeveer 20 personen en er werd vooraf bekend gemaakt dat er zou gecontroleerd worden op verboden middelen. NIEMAND is komen opdagen
Dan zijn ze maar bij de desbetreffende personen thuis gaan controleren met als gevolg boete + schorsing.
Vind het wel erg voor die kerel. Het was zn passie en hij heeft dat hoofdstuk helemaal afgesloten doordat er personen in zn prive een controle willen doen.
Hier in belgie door de overheid in ieder geval.
Die kerel die gestopt is met bodybuilden door zijn schorsing is thuis gepakt.
Er was een wedstrijd met ongeveer 20 personen en er werd vooraf bekend gemaakt dat er zou gecontroleerd worden op verboden middelen. NIEMAND is komen opdagen
Dan zijn ze maar bij de desbetreffende personen thuis gaan controleren met als gevolg boete + schorsing.
Vind het wel erg voor die kerel. Het was zn passie en hij heeft dat hoofdstuk helemaal afgesloten doordat er personen in zn prive een controle willen doen.
is ook gewoon bs dat in principe iedereen op (redelijk) amateurniveau al aan de aas zit imo
Ze maken echt een olifant van een mug ...Helft van die uitslagen trekt ook op niets.
Die wedstrijd waarin Tom Waes meedeed, daar is de helft eruit gegooid; als ik me niet vergis zelf 1 iemand omdat ie positief op wiet werd bevonden.
Als je dat gaat meenemen in de statistieken...dan is het makkelijk om te zeggen dat 25-30% van de fitness gangers gebruikt...
Zelf neusspray staat mee op die lijst (of toch enkele door een bepaalde stof).
Zou jij er anders naar kijken?
Publiek wil gewoon mensen zien die doping gebruiken.
true maar vind het ethisch gezien niet echt verantwoord dat je op zon laagdrempelig niveau van de sport al aan de doping moet, amateursport is er niet echt voor het publiek maar voor de sporters. Maar goed dat moeten organisaties zelf weten, dat de overheid zich daarmee bemoeit vind ik echt ronduit belachelijk.

Esthetisch wel of niet verantwoord is een heel ander verhaal
Ach elke week klemzuipen is wel 'verantwoord' maar een testosteron kuurtje niet..
Aas is gewoon geen inkomsten voor overheid dus maken ze het illegaal.
Wordt wiet echt gezien als een verboden (doping)middel?![]()
ik doel meer op het feit dat er op amateurpodia onderhand niemand naturel is.
Ja, het zou je rustiger maken voor een wedstrijd. Wie die regels bedacht heeft is een complete idioot, maarja...