- Waardering
- 554
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Phreak, zeg nou zelf, zou jij blij zijn als moslims hier aan de macht zouden komen? Nederland is van oorsprong geen islamitisch land. Stel dat NL een moslimland wordt... niet normaal...
Deze mensen weten totaal niet wat er gebeurd als die mensen aan de macht zullen komen.anders kun je zulke uitspraken gewoon niet doen.Phreak, zeg nou zelf, zou jij blij zijn als moslims hier aan de macht zouden komen? Nederland is van oorsprong geen islamitisch land. Stel dat NL een moslimland wordt... niet normaal...
Won't happen, ever. Waarom denken mensen dat de Europese cultuur (voor zover die bestaat) of specifieker de Nederlandse cultuur zo zwak is dat die overlopen gaat worden door vreemde invloeden? Denk jij nou echt dat een minderheid hier het ooit voor het zeggen zal krijgen?
Er wordt soms geschermd met de term 'dhimmi', maar dat is wel erg makkelijk. Zoveel wordt er nou niet toegegeven aan allochtonen, buiten dan een aantal niet realisten die zorgen voor incidenten die worden uitvergroot als zijnde norm. Gelijke vrijheden is nog geen toegeven. Het is pas toegeven als je iedere eis van een minderheid inwilligt. Dat gebeurt bij lange na niet.
Nee, althans ik hoop van niet, maar ik vroeg me gewoon af of Dj_phreak het een goed idee zou vinden als er hier een islamitische regering kwam. Zo deed hij het overkomen namelijk. (Democratie in elk opzicht.)
Jah, tuurlijk.Of verzinnen niet moslims ook de regeltjes bij hun in de landen.
Ik vind dat niet nederlanders niet mogen stemmen in nederland.
Democratie werkt alleen als je te doen hebt met burgers die enigszins seculier, humanistisch en progressief denken als het over een bestuur kiezen gaat. Als je te doen hebt met conservatieve gelovigen die geen ruimte laten voor iets anders dan hun eigen religieuze wetten dan krijg je toestanden als Iran, waar scheiding tussen kerk en staat nog niet is doorgedrongen.Stel even dat dit geen hoax zou zijn. Wat ik me dan afvraag: waarom is het zo erg als dit zou gebeuren? Langs volstrekt democratische weg wordt het land dan eventueel veranderd in waar de meerderheid van de bevolking voor stemt. Democratie zoals het bedoeld is. Het volk krijgt waar het voor stemt. Waarom is dat goed als het voor niet-islam doelen is, maar een gotspe als moslims het zouden proberen?
Helaas voor jou vind de staat iedereen Nederlander als ze een Nederlands paspoort hebben.
Phreak, zeg nou zelf, zou jij blij zijn als moslims hier aan de macht zouden komen? Nederland is van oorsprong geen islamitisch land. Stel dat NL een moslimland wordt... niet normaal...
Nederlandse grondwet zei:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Nee, althans ik hoop van niet, maar ik vroeg me gewoon af of Dj_phreak het een goed idee zou vinden als er hier een islamitische regering kwam. Zo deed hij het overkomen namelijk. (Democratie in elk opzicht.)
Jammer he, dat een kaartje je tot een nederlander maakt.
Dus het democratisch bestel moet in stand gehouden worden door... ondemocratisch handelen. Hoe triest is een systeem als het dat nodig heeft om te overwinnen.Democratie werkt alleen als je te doen hebt met burgers die enigszins seculier, humanistisch en progressief denken als het over een bestuur kiezen gaat. Als je te doen hebt met conservatieve gelovigen die geen ruimte laten voor iets anders dan hun eigen religieuze wetten dan krijg je toestanden als Iran, waar scheiding tussen kerk en staat nog niet is doorgedrongen.
Democratie is een mooi iets, maar zeer kwetsbaar, het kan misbruikt worden en dat gevaar moet je op tijd zien. Er zijn in het verleden ook personen 'democratisch' gekozen, later bleken dat vervelende dictators te zijn...

Voor de simpeltjes hier nogmaals:
Wat jullie voorstellen is VOLSTREKT ONDEMOCRATISCH. Dus al dat gezeik dat jullie zoveel beter zijn dan moslims is een grote leugen. De huichelaars hier zijn democratisch zolang de uitslag van de verkiezingen ze aanstaat. Weet je waar zulk sentiment nog meer populair was en is? ELKE dictatoriale staat in de geschiedenis.
Als je dit echt denkt, dan leef je een leugen. En de leugen is, dat je een voorstander van vrijheid bent. Vrijheid betekent ook dat anderen mogen stemmen wat zij goeddunken, en dat er naar hen wordt geluisterd. Iets anders betekent het met voeten treden van ONZE EIGEN GRONDWET.
Lekkere Nederlanders zijn jullie: op de borst kloppen over hoe vrij en blij we hier zijn, maar zodra je het niet met een bevolkingsgroep eens bent mag hun stem niet tellen en verklaar je ze per definitie untermensch.*
* de enige manier om onder artikel 1 uit te komen is namelijk het niet erkennen dat zo iemand een rechtspersoon is. Waaruit dus, voor diegenen die zich in Nederland bevinden, automatisch volgt dat die personen geen mens zijn. Een truuk die de VS nu in Guantanamo ook toepast.
Zou ik er persoonlijk blij mee zijn dat hier een regering komt op basis van de islam? Nee, vermoedelijk niet. En grote kans dat ik emigreer mocht het ooit zover komen. Maar dat doet niets af aan het feit dat jij en de andere eencelligen in dit topic grote huichelaars zijn.
Als 50,1% voor een regering stemt op basis van de islam, dan heb je, als ECHT democratisch land, geen keuze meer: je volgt de meerderheid van de bevolking. Het is crimineel om voor te stellen dat de minderheid gaat bepalen dat de meerderheid's stem niet telt. Dat is het punt van een democratie: die moet doen waar de bevolking voor kiest. Als dat niet gebeurt is het een dictatuur.
Nu heb ik helemaal niets tegen dictaturen, maar laten we dan wel eerlijk blijven over wat we zijn.
Schrijf het dan ook niet zo op, dan voorkom je dat vanzelf.Noem me alsjeblieft geen 'simpeltje'. Ik snap heus wel dat je geen keuze hebt wanneer je als land echt democratisch bent, dat de keuze van de meerderheid geldt etc. Ik ben niet achterlijk, ook al denk jij van wel.
Alleen ben ik geen leugenachtige huichelaar. Ik ga niet 'democratisch' mensen hun recht ontzeggen simpelweg omdat ze iets willen wat mij niet aanstaat. Als tegenstemmen niet werkt, en een staatsgreep mij teveel werk is, dan vertrek ik. Maar ik ga niet lopen blaten over hoe goed ons democratisch bestel is, en dat die gemene moslims het te gronde zouden richten -- om dan om dat te voorkomen precies hetzelfde te willen.Dat betekent nog niet dat ik het leuk hoef te vinden als moslims hier of in Denemarken of waar dan ook aan de macht zouden komen. Ik zou het belachelijk vinden. Je zegt zelf dat je op dat moment waarschijnlijk zou emigreren, dus we delen hoogstwaarschijnlijk dezelfde mening.
dan moest vlaams belang allang aan de macht zijn geweest ,gelijk jij praat DJ