MuscleMeat

Derde Wereldoorlog door islam-extremisme'

Je gelooft dat bullshit toch nie ???

Ik heb de teksten van Nostradamus gelezen en ook de kritiek die de huidige wetenschappers er op hebben.
Nostradamus schreef kwatrijnen die zo algemeen en onduidelijk zijn, dat een persoon ze op allerhande manier kan interpreteren; Als deze persoon de huidige situatie er op toepast, dan kom je tot degelijke voorsepllingen;

Heeft niks met de realiteit te maken.

Ik heb de teksten van Nostradamus gelezen en ook de kritiek die de huidige wetenschappers er op hebben.
Nostradamus schreef kwatrijnen die zo algemeen en onduidelijk zijn, dat een persoon ze op allerhande manier kan interpreteren; Als deze persoon de huidige situatie er op toepast, dan kom je tot degelijke voorsepllingen;

Heeft niks met de realiteit te maken.

Jep, zo heb ik het ook geleerd van m'n leerkracht Zedenleer :D

Het is dus allemaal de schuld van het Westen?

Een derde wereldoorlog.... veel te overdreven.

de vraag is. wat is DE oplossing, is het onze taak om hun welvarender te maken? eenvoudig is dat niet want veel mensen verwerpen onze cultuur.

Inderdaad, maar ik denk dat velen heden ten dage onze cultuur verwerpen omdat ze zich onrechtvaardig behnadeld voelen.
er was immens veel respect voor het Westen vanuit de Arabische en Islamitische wereld tot 18de, 19 de eeuw. Dit onder andere omdat er een evenwicht was wat betreft de militaire en economische kracht. Toen dit evenwicht verschoof in het voordeel van het Westen, begon men de Arabische en Islamitische wereld te minachten. (zo gat het nu eenmaal in de wereld: de rijkeren minachten altijd de armeren.)
het respect begon te verdwijnen en hte onrecht nam toe.

neem het onrecht weg en zorg terug voor economische en militaire evenwicht en er zal terug respect ontstaan.

Laat ze wachten tot 2015. Kunnen wij ook mee rellen met onze nieuwe F-35A's. Is het hele JSF-project niet voor niets geweest.

De rijkere landen winnen toch. Wat wil zo'n stel bosnegers met speelgoedpistolen doen?

retorisch bezien waarom? uiteraard val je weer terug op die verdomde ongelijkheid en onrecht

ze zijn gewoon hypocriet - worden ze bevrijd van een dictator gaan ze zich verzetten. ze moeten toch wel een enorm bord voor hun kop hebben als ze zich toch aansluiten bij een terroristische organisatie.

Laat ze wachten tot 2015. Kunnen wij ook mee rellen met onze nieuwe F-35A's. Is het hele JSF-project niet voor niets geweest.

De rijkere landen winnen toch. Wat wil zo'n stel bosnegers met speelgoedpistolen doen?

Ja dat dachten ze in Vietnam ook.

en Irak.

en Afghanistan,

en...

Het is dus allemaal de schuld van het Westen?

Neen, dat zou dom zijn om zoiets te concluderen. het is een samenloop van omstandigheden. Zo complex en zo sterk bepaald door 20 eeuwen geschiedenis dat het moeilijk is een beschuldigende vinger naar slechts 1 partij te wijzen.

Ik denk wel dat een groot deel van de oplossing te vinden is in het oplossen van het Palestina conflict omdat de terroristen daar hun voedingsbodem hebben. Los dit probleem op en je haalt al 90 % wind uit de zeilen van de terroristen.

ze zijn gewoon hypocriet - worden ze bevrijd van een dictator gaan ze zich verzetten. ze moeten toch wel een enorm bord voor hun kop hebben als ze zich toch aansluiten bij een terroristische organisatie.

nogmaals retorisch bezien? waarom sluiten ze zich aan bij die terroristische organisatie? uit wanhoop voortvloeiend uit onrecht en ongelijkheid
ik heb geen zin om steeds je argumenten te ontkrachten, kijk eerst voordat je een weerwoord geeft of je argumenten steekhoudend zijn, ik heb geen zin om in herhaling te vallen

Ja dat dachten ze in Vietnam ook.

en Irak.

en Afghanistan,

en...

inderdaad, een neetje kort door de bocht geredeneerd vind ik.

Prominenten: einde aan groei kloof islam-Westen
AMSTERDAM - Twintig vooraanstaande wereldburgers bepleiten dat snel een einde wordt gemaakt aan de groeiende kloof tussen de islam en het Westen. Onder de prominenten zijn de Zuid-Afrikaanse Nobelprijswinnaar Desmond Tutu en de Iraanse oud-president Mohammed Khatami.

De belangrijkste oorzaak van de kloof ligt volgens hen niet in de godsdienst en de geschiedenis maar in recente politieke ontwikkelingen, zoals de oplopende spanningen tussen Israël en de Palestijnen.

aldus een klein gedeelte van het totale bericht wat in de krant te vinden was.

laatst zag ik een docu over opleiding van een terreurcel, alleen mensen die hoogopgeleid waren, fysiek en mentaal sterk werden toegelaten tot de organisatie dus wat je nu zegt is niet helemaal waar.

De Irakezen moet je niet gelijksschakelen met de terroristen daar he.

tevens, Amerika heeft een serieuse kans laten liggen; het volk was blijj dat Saddam weg was. De eerste maanden was er bijna geen sprake van aanslagen.
Het terrorisme en de ontevredenheid namm toe toen er steeds meer duidelijkheid kwam omtrent de redenen van de oorlog en het feit dat al het geld van de olie NIEt gebruikt werd voor de wederopbouw van Irak.
Men liet de Irakezen niet zelf hun lanfd heropbouwen maar gaf deze opdrachten aan buitenlandese bedrijven.

Dat heeft het verzet en het terrorisme gevoed. ze hebben een grote kans laten liggen om in een positief daglicht te staan bij de Irakezen.

Gaat erg veel geld naar toe. Heb geen zin om alle mogelijke sites te geven maar dit zijn er een paar. Wij helpen die landen enorm.

U.S. Agency for International Development
ECHO - Humanitarian Aid Department

je moet niet vergeten dat er veel corruptie is in die landen en dat uiteindelijk een marginale som van het geld in goede handen terecht komt..
maar kijk naar dubai, waar niemand in armoede leeft, maar waar de mensen zo religieus zijn als de pest, om maar in jullie taal te spreken, en waar terrorisme toch geen hoogtij viert en terroristische organisaties geen voet aan de grond krijgen..

Gaat erg veel geld naar toe. Heb geen zin om alle mogelijke sites te geven maar dit zijn er een paar. Wij helpen die landen enorm.

U.S. Agency for International Development
ECHO - Humanitarian Aid Department

Dat zijn aalmoezen. net zoals we afrika elk jaar 100 miljoen euro aan ontwikkelingshulp geven maar eventjes vergeten bijzeggen dat ze door ons arm blijven. Wij subsidieren onze eigen boeren en verkopen onze producten daar veel goedkoepr dan de Afrikaan waardoor die landen steeds armer worden door onze schuld.

Terug
Naar boven