XXL Nutrition

Derde Wereldoorlog door islam-extremisme'

laatst zag ik een docu over opleiding van een terreurcel, alleen mensen die hoogopgeleid waren, fysiek en mentaal sterk werden toegelaten tot de organisatie dus wat je nu zegt is niet helemaal waar.

Ja die worden dan de leiders van de plaatselijke cellen maar het zijn niet ziij die zich opblazen . Neen, daar hebben ze het voetvolk voor.

Dat zijn aalmoezen. net zoals we afrika elk jaar 100 miljoen euro aan ontwikkelingshulp geven maar eventjes vergeten bijzeggen dat ze door ons arm blijven. Wij subsidieren onze eigen boeren en verkopen onze producten daar veel goedkoepr dan de Afrikaan waardoor die landen steeds armer worden door onze schuld.
Bronnen?

De Irakezen moet je niet gelijksschakelen met de terroristen daar he.

tevens, Amerika heeft een serieuse kans laten liggen; het volk was blijj dat Saddam weg was. De eerste maanden was er bijna geen sprake van aanslagen.
Het terrorisme en de ontevredenheid namm toe toen er steeds meer duidelijkheid kwam omtrent de redenen van de oorlog en het feit dat al het geld van de olie NIEt gebruikt werd voor de wederopbouw van Irak.
Men liet de Irakezen niet zelf hun lanfd heropbouwen maar gaf deze opdrachten aan buitenlandese bedrijven.

Dat heeft het verzet en het terrorisme gevoed. ze hebben een grote kans laten liggen om in een positief daglicht te staan bij de Irakezen.

Ik had dat idd er specifiek bij moeten zetten.

Je punt over dat het geld van de olie niet gebruikt werd voor wederopbouw wil ik niet volledig met je delen.
De wederopbouw word door de aanslagplegers grotendeels onmogelijk gemaakt. Ik vind het dan te kort door de bocht om amerika daar de schuld van te geven. Buitenlandse bedrijven beschikken vaak meer over knowhow om zaken snel weer op de rails te krijgen dus ook daar zie ik het probleem niet zo.
De chaos die er nu heerst is grotendeels te wijten aan de 3 belangrijkste bevolkingsgroepen die elkaar niet liggen, de soennieten sjiieten en koerden.
De soennieten willen gewoon zoveeel mogelijk hun voorrangspositie die ze onder saddam hadden behouden.

laatst zag ik een docu over opleiding van een terreurcel, alleen mensen die hoogopgeleid waren, fysiek en mentaal sterk werden toegelaten tot de organisatie dus wat je nu zegt is niet helemaal waar.

ze zien onrecht, wat hun broeders en zussen wordt aangedaan, en dan treedt emotie op de voorgrond..( soms haalt berichtgeving over islam-gerelateerde zaken bij mij ook de bloed onder mijn nagels vandaan en zou ik er neit voor terugdeinzen een kernbommetje, indien ik er een had haha, neer te gooien)
bovedien zijn die hoogopgeleiden een fractie van het hele terroristenpool,die voor een overgroot deel uit analfabeten en minderbedeelden bestaat die ontvankelijk zijn voor wervers

Ja die worden dan de leiders van de plaatselijke cellen maar het zijn niet ziij die zich opblazen . Neen, daar hebben ze het voetvolk voor.

niet helemaal, aantal kapers van 9/11 waren ook hoogopgeleid.

daarnaast is het geen weerlegging dat het gaat om de verschillen, want zij zijn juist degene die wel een goede baan kunnen krijgen.

@ thinkalot
Gaat véél meer dan 100 miljoen heen btw. Je hebt die sites geen eens bekeken.

Ik had dat idd er specifiek bij moeten
De chaos die er nu heerst is grotendeels te wijten aan de 3 belangrijkste bevolkingsgroepen die elkaar niet liggen, de soennieten sjiieten en koerden.
De soennieten willen gewoon zoveeel mogelijk hun voorrangspositie die ze onder saddam hadden behouden.

ik ben het met je eens, en ik vind het zeer triest

ze zien onrecht, wat hun broeders en zussen wordt aangedaan, en dan treedt emotie op de voorgrond..( soms haalt berichtgeving over islam-gerelateerde zaken bij mij ook de bloed onder mijn nagels vandaan en zou ik er neit voor terugdeinzen een kernbommetje, indien ik er een had haha, neer te gooien)
bovedien zijn die hoogopgeleiden een fractie van het hele terroristenpool,die voor een overgroot deel uit analfabeten en minderbedeelden bestaat die ontvankelijk zijn voor wervers

juist niet, de ''gemiddelde terrorist'' is:

vaak relatief hoog opgeleid
- leeft een vrij 'anoniem' bestaan; (de buren van de 11 september aanvallen (en mede studenten, waren allemaal stomverbaasd. Dat een terrorist? was zo'n rustige jongen?)
- is heel gefixeerd op een ding, en heeft weinig oog voor het 'gewone' leven;
- zeer dogmatisch;

in het specifieke geval van moslimterroristen geldt:

- zeer grote intresse voor wahabistische stroming en literatuur;
- gaat alleen naar zeer strikte moskee's;
- is buitenproportioneel met zijn geloof bezig.

Daarnaast zijn er idd 'simpele zielen' die aanslagen plegen als wraak op de amerikanen omdat familieleden bijv bij een bombardement zijn omgekomen.

Wat willen ze trouwens bereiken met al dat terrorisme? Bush (en de rest van de wereld) uitlokken?

Islam versus terrorisme

dit vond ik wel een aardig stuk. een moslim is geen terrorist en een terrorist is geen moslim.

feit dat men in de naam van allah aanslagen pleegt is omdat ze de koran verkeerd interpreteren.

Daarnaast is 1 van de belangrijkste redenen van de aanslagen dat men evenwicht in de wereldpolitiek wil verstoren.

juist niet, de ''gemiddelde terrorist'' is:

vaak relatief hoog opgeleid
- leeft een vrij 'anoniem' bestaan; (de buren van de 11 september aanvallen (en mede studenten, waren allemaal stomverbaasd. Dat een terrorist? was zo'n rustige jongen?)
- is heel gefixeerd op een ding, en heeft weinig oog voor het 'gewone' leven;
- zeer dogmatisch;

in het specifieke geval van moslimterroristen geldt:

- zeer grote intresse voor wahabistische stroming en literatuur;
- gaat alleen naar zeer strikte moskee's;
- is buitenproportioneel met zijn geloof bezig.

Daarnaast zijn er idd 'simpele zielen' die aanslagen plegen als wraak op de amerikanen omdat familieleden bijv bij een bombardement zijn omgekomen.

leuk gegoogelde resultaten heb je daar compaan, maar bagdad, waar dagelijke tientallen aanslagen plaatsvinden, zijn echt neit gepleegd door mensen met een bachelor in science of promovendi in chemie..
e spreekt jezelf ook tegen, want als iemand daadwerkelijk hoogopgeleid is, dan zal diegene openstaan voor het andere en niet dogmatisch zijn (wetenschapper is per definitie niet dogmatisch), een druk werk en socaal leven hebben, en uiteraard niet vallen voor drogredenen en populistische preken van de wervers.. maar ik weet niet waar jij de grens legt voor een hooggeschoold iemand? mbo? hbo? uni? of Mohammed Atta die volgens jou slim is, omdat hij een vliegbrevet heeft gehaald??
daarnaast dwing je mij ertoe om toch weer in herhaling te vallen, die hoogopgeleiden doen die dingen uit onrecht die in hun ogen plaatsvindt..

Islam versus terrorisme

dit vond ik wel een aardig stuk. een moslim is geen terrorist en een terrorist is geen moslim.

feit dat men in de naam van allah aanslagen pleegt is omdat ze de koran verkeerd interpreteren.

Daarnaast is 1 van de belangrijkste redenen van de aanslagen dat men evenwicht in de wereldpolitiek wil verstoren.

Respect man, mooie tekst een erelijk van je om hem te posten. het wordt mooi verwoord wat ik reeds had gezegd.

Dit vind ik altijd zo'n geweldige uitspraak. Het is namelijk zo dat als je alles leest zoals het er staat, Moslim-extremisme en terrorisme perfect toegestaan is. Dat hele boekje staat vol met teksten die agressief zijn en uitnodigen om niet gelovigen aan te vallen en te vernietigen. Vraag me af waarom dat erin staat als je het zo niet mag interpreteren. Misschien omdat dat boekje uit een periode komt waarbij elkaar afmaken dagelijkse kost was? Wat mij betrefd mogen ze die oude boeken allemaal verbranden, en herschrijven zodat er geen misinterpretatie mogelijk is. Hoe wil je anders nieuwe extremisten in de toekomst voorkomen?

Dit vind ik altijd zo'n geweldige uitspraak. Het is namelijk zo dat als je alles leest zoals het er staat, Moslim terrorisme perfect toegestaan is. Dat hele boekje staat vol met uitspraken die agressief zijn en uitnodigen om niet gelovigen aan te vallen en te vernietigen. Vraag me af waarom dat erin staat als je het zo niet mag interpreteren. Misschien omdat dat boekje uit een periode komt waarbij elkaar afmaken dagelijkse kost was? Wat mij betrefd mogen ze die oude boeken allemaal verbranden, en herschrijven zodat er geen misinterpretatie mogelijk is. Hoe wil je anders nieuwe extremisten in de toekomst voorkomen?

Toon me dan deze agressieve uitspraken eens? Als je ze vindt, plaats ze dan wel in hun context he.

Maar ja, jij zal het wel beter weten dan die kerel waar shutterspeed een tekst van poste.

Goh mag ik mn informatie niet van internet halen ofzo?

en als je goed gelezen hebt zag je onder mijn vorige post staan

Atta studeerde architectuur, die reken ik idd tot hogeropgeleid ja.

Toon me dan deze agressieve uitspraken eens? Als je ze vindt, plaats ze dan wel in hun context he.

Maar ja, jij zal het wel beter weten dan die kerel waar shutterspeed een tekst van poste.
Die uitspraken zijn niet moeilijkte vinden hoor, er bestaan hele websites over. Lees de Koran eens zou ik zeggen, dan weet je wel wat ik bedoel.

Dit vind ik altijd zo'n geweldige uitspraak. Het is namelijk zo dat als je alles leest zoals het er staat, Moslim-extremisme en terrorisme perfect toegestaan is. Dat hele boekje staat vol met teksten die agressief zijn en uitnodigen om niet gelovigen aan te vallen en te vernietigen. Vraag me af waarom dat erin staat als je het zo niet mag interpreteren. Misschien omdat dat boekje uit een periode komt waarbij elkaar afmaken dagelijkse kost was? Wat mij betrefd mogen ze die oude boeken allemaal verbranden, en herschrijven zodat er geen misinterpretatie mogelijk is. Hoe wil je anders nieuwe extremisten in de toekomst voorkomen?

ja maar in de bijbel staan er ook van zulke teksten, en idd die kunnen makkelijk verkeerd geinterpreteerd worden, daarom gaat ook veel vrouwen uit mijn dorp op szondags met een hoed op en een rok aan naar kerk.

Terug
Naar boven