AndroidHealthClinic

dieet + cardio

stekki

Novice
Waardering
0
Hey mensen, ben nieuw hier maar lees toch al een tijdje mee zonder me te registreren. Moet zeggen dat jullie me een leuke bende lijken, die alles kunnen bespreken op een volwassen manier zonder elkaar af te snauwen zoals je wel meer ziet op fora. Dit is dan ook één vd redenen waarom ik me heb aangemeld.

Een andere reden is dat ik iets aan men lichaamsbouw en conditie wil gaan doen. Momenteel staat dat op een zeer laag pitje, met als gevolg overtollig vet en nul uithouding. Graag had ik via jullie dan ook enkele tips gekregen en info om hieromtrent iets aan te doen.

Heb inmiddels het boek BTFFTM gelezen, en moet zeggen dat ik het aan ieder aanraad. Niet moeilijk geschreven en goed te volgen dus.
Zal ook even men stats meegeven, 82kg, 1m76 en 32 jaar. (spijtig genoeg ken ik men BF% niet).

Volgens de Harris-Benedict methode is mijn BMR 1852kcal. Mijn TDEE is 2222kcal volgens het boek dat ik heb gelezen (1852*1.2).

-Nu komt men eerste vraag, deze 2222kcal, is dit dan mijn onderhoud? Lijkt dit niet naar de lage kant?

-2e vraag, ik zou 5x per week cardio willen doen, maar hoeveel kcal denken jullie dat mogelijk is om gedurende 45min weg te branden op een gezonde manier?

Qua dieet heb ik nog geen idee hoe ik het zou aanpakken.

Bedankt voor het lezen!

Hey mensen, ben nieuw hier maar lees toch al een tijdje mee zonder me te registreren. Moet zeggen dat jullie me een leuke bende lijken, die alles kunnen bespreken op een volwassen manier zonder elkaar af te snauwen zoals je wel meer ziet op fora. Dit is dan ook één vd redenen waarom ik me heb aangemeld.

Een andere reden is dat ik iets aan men lichaamsbouw en conditie wil gaan doen. Momenteel staat dat op een zeer laag pitje, met als gevolg overtollig vet en nul uithouding. Graag had ik via jullie dan ook enkele tips gekregen en info om hieromtrent iets aan te doen.

Heb inmiddels het boek BTFFTM gelezen, en moet zeggen dat ik het aan ieder aanraad. Niet moeilijk geschreven en goed te volgen dus.
Zal ook even men stats meegeven, 82kg, 1m76 en 32 jaar. (spijtig genoeg ken ik men BF% niet).

Volgens de Harris-Benedict methode is mijn BMR 1852kcal. Mijn TDEE is 2222kcal volgens het boek dat ik heb gelezen (1852*1.2).

-Nu komt men eerste vraag, deze 2222kcal, is dit dan mijn onderhoud? Lijkt dit niet naar de lage kant?

-2e vraag, ik zou 5x per week cardio willen doen, maar hoeveel kcal denken jullie dat mogelijk is om gedurende 45min weg te branden op een gezonde manier?

Bedankt voor het lezen!

Je TDEE is je BMR + je dagelijkse activiteiten.
Dus je onderhoud zal waarschijnlijk ergens tussen de 2700 en 2850 liggen.
Op www.giantpt.com ga je naar het kopje voeding.
Onderaan staat: Wat is jouw caloriebehoefte?
Wordt op een aantal manieren berekend en is redelijk nauwkeurig.

Met 45 min. cardio kan je wel ong. tussen de 450 en 800 kcal verbranden.
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de intensiteit van je work-out!

Er staan hier verder genoeg sticky's op het forum waar je een goed voedingsschema uit kunt halen.

Veel succes!:)

• Topic Starter Topic Starter
BMR + dagelijkse activiteiten kwam uit op 2222. Hoe kom jij aan 2700 2800 kcal uit? ???

Je TDEE is je BMR + je dagelijkse activiteiten.
Dus je onderhoud zal waarschijnlijk ergens tussen de 2700 en 2850 liggen.
Op www.giantpt.com ga je naar het kopje voeding.
Onderaan staat: Wat is jouw caloriebehoefte?
Wordt op een aantal manieren berekend en is redelijk nauwkeurig.

Met 45 min. cardio kan je wel ong. tussen de 450 en 800 kcal verbranden.
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de intensiteit van je work-out!

Er staan hier verder genoeg sticky's op het forum waar je een goed voedingsschema uit kunt halen.

Veel succes!:)

Ben van plan om hartslagmeter te kopen van polar, deze geven ook uw kcal verbruik weer, is dit een beetje nauwkeurig om op voort te gaan?

Ben van plan om hartslagmeter te kopen van polar, deze geven ook uw kcal verbruik weer, is dit een beetje nauwkeurig om op voort te gaan?

Ik ben er tevreden van. Houdt met meerdere factoren rekening dan die meters op de fitness apparatuur.

Als je gaat lopen, zie dan wel dat je goede schoenen hebt en je voldoende rust pakt tussen 2 loopsessies. 5 keer per week is veel en kan makkelijk leiden tot blessures (knie, pezen, etc).

Voor de rest lees de sticky over cutten nog eens door en probeer routine te brengen in je eetgedrag. Dat maakt het makkelijker om er aan te houden.

Veel succes. :)

Ik ben er tevreden van. Houdt met meerdere factoren rekening dan die meters op de fitness apparatuur.

Als je gaat lopen, zie dan wel dat je goede schoenen hebt en je voldoende rust pakt tussen 2 loopsessies. 5 keer per week is veel en kan makkelijk leiden tot blessures (knie, pezen, etc).

Voor de rest lees de sticky over cutten nog eens door en probeer routine te brengen in je eetgedrag. Dat maakt het makkelijker om er aan te houden.

Veel succes. :)

Hey bedankt voor je reactie! Baseer jij je dan echt op wat dat toestelletje zegt ivm kcal verbruik? Volgens mij moet dat toch aardig in de buurt komen.

Hey bedankt voor je reactie! Baseer jij je dan echt op wat dat toestelletje zegt ivm kcal verbruik? Volgens mij moet dat toch aardig in de buurt komen.

Ik gebruik het enkel tijdens het lopen, maar ja daar baseer ik me redelijk op. Niet dat ik elke kcal tel, maar het geeft toch een goed idee van hoe groot de inspanning is geweest.

Bedankt voor het lezen!
hey, ben ook nieuw hier,
Ik zat met hetzelfde probleem, helemaal vastgeroest, Kindje gekregen en thuis gebleven .
geen of te weinig beweging, Ging weer helemaal verkeerd eten...
Ik sta nu ong. drie weken terug op een normaal gezond dieet, Weinig vlees, zeer weinig, Veel lekkere verse groentjes en af en toe een stukje fruit, Ik doe een half uur per dag cardio en werk aan mijn buikspieren, Ik loop bovendien een hele dag rond met ingetrokken buik (heb geen idee of dit wel echt werkt?,) Maar het voelt goed.
Ik eet veel minder en kom zeker toe zonder honger te lijden.
Ik voel echt al een heel duidelijk verschil, Ik kan terug achter mijn dochtertje aan hollen en rollebollen in de tuin...voel mij al stukken beter, Maar de kilotjes zijn nog niet af, Ik blijf nu staan op gewicht maar als ik vol houd zullen de kilotjes er zeker af vallen,
Ik ben nog op zoek naar een goed dieet, dat blijvend is.
Dit is inderdaad een heel interesante site,
Al die power mannen weten wel hoe ze vet moeten verbranden..

hey, ben ook nieuw hier,
Ik zat met hetzelfde probleem, helemaal vastgeroest, Kindje gekregen en thuis gebleven .
Ik sta nu ong. drie weken terug op een normaal gezond dieet, Weinig vlees, zeer weinig, Veel lekkere verse groentjes en af en toe een stukje fruit, Ik doe een half uur per dag cardio en werk aan mijn buikspieren, Ik loop bovendien een hele dag rond met ingetrokken buik (heb geen idee of dit wel echt werkt?,) Maar het voelt goed.
Ik voel echt al een heel duidelijk verschil, Ik kan terug achter mijn dochtertje aan hollen en rollebollen in de tuin...voel mij al stukken beter, Maar de kilotjes zijn nog niet af, Ik blijf nu staan op gewicht maar als ik vol houd zullen de kilotjes er zeker af vallen,

Wat is de jouw gedachte achter minder vlees eten? Je zou juist meer (mager)vlees moeten eten en minder koolhydraten.

En eiwitten (bv hard gekookt eitjes 2 x pd, behalve dat je die hard nodig hebt, onderdrukken die ook veel langer de honger bij gelijke calorien.

oei, Ik ga hier nog veel moeten lezen,
Ik ben zeer blij dat ik antwoorden krijg waar ik al lang naar op zoek was,
Nu met eieieren moet ik voorzichtig zijn, Ik heb geen gal meer en alhoewel de dokters beweren dat je twee maand na de operatie terug alles mag eten als daarvoor, Heb ik toch het tegendeel ondervonden en moet zeer voorzichtig zijn met vetten en ook eieren.
Maar 1 a twee eitjes op de week kan geen kwaad .
Ik geloof in ieder geval niet veel dokters meer, Die willen maar dat je veel langs komt.
Ik ga hier zeker nog veel lezen op dit forum over wat ik nu allemaal wel en niet mag eten.
Ik begin mijn dag altijd met een groot glas water, Suplimenten neem ik nu niet maar heb wel eens fatburners gebruikt, Je voelt je vrij energiek de hele dag door, Maar na 14 dagen word je daar zo vreselijk moe van. Dus ben ik daar mee gestopt.
ook nam ik L.carnitine, taurine en groene thee (vers ) en in pilvorm.
Zijn die dingen nu goed of is het allemaal bull ??

hey, ben ook nieuw hier,

Er is onwijs veel info te krijgen hier over voeding (schema's) en evt krachttraining en cardio.
Lees idd eerst, post dan je huidige eetschema en dan kunnen wij je helpen met aanpassingen

Er is onwijs veel info te krijgen hier over voeding (schema's) en evt krachttraining en cardio.
Lees idd eerst, post dan je huidige eetschema en dan kunnen wij je helpen met aanpassingen

Ik heb momenteel niet echt een vast eetschema, Dat is het hem juist,
Ik eet normaal 3 keer per dag, Zo vetvrij mogelijk en zo voedsaam mogelijk.
mag ik brood eten ,? is een gewone boterham met confituur, honing of choco toegestaan? Wat eten jullie s'morgens?

Zo vetvrij mogelijk en zo voedzaam mogelijk..

Spreekt elkaar een beetje tegen he?

Volgens mij heb jij de stickies op aanraden van de rest nog niet doorgekeken...
Net zoals Sava zegt... Vetvrij mogelijk en zo voedzaam mogelijk spreekt elkaar tegen.

Van vetvrij eten word je eerder dik en daarnaast is het ongezond.

Volgens mij heb jij de stickies op aanraden van de rest nog niet doorgekeken...
Net zoals Sava zegt... Vetvrij mogelijk en zo voedzaam mogelijk spreekt elkaar tegen.

Van vetvrij eten word je eerder dik en daarnaast is het ongezond.

ja, Ik heb nu ook al een en ander bijgeleerd ondertussen en veel gelezen ,
Ik mag mezelf niet meer uithongeren , Dat werkt integendeel, Dat heb ik ondertussen wel al ondervonden. En al die vetvrije voeding is nu blijkbaar ook niet meer goed.
Ik ben jaren verkeerd bezig geweest, Daarom dat ik nu hier zit en vollop aan het sporten ben, ik wil het nu echt eens anders aan pakken.

Terug
Naar boven