Fitness Seller

Dierlijk vet!

Snipah

Cool Novice
Waardering
1
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje informatie aan het verzamelen over vetten. Welke vetten er zijn, welke gezond en ongezond zijn enzovoort. Maar er is één ding waar ik niet helemaal achter kom.

Een vriend van mij zegt namelijk dat dierlijk vet (verzadigd) per definitie ongezond is en dat je aderen en van dichtslibben (dus ook in kleine hoeveel heden), dat een dichtgeslibde ader niet weer 'herstelt' en dat veel sporten ook niet helpt. Ik vroeg me af wat hiervan waar is.

Wie weet hier meer over en/of heeft een goed onderzoek hierover?

(Ik heb natuurlijk zelf ook al het één en ander gegoogled maar nog geen duidelijk antwoorden kunnen vinden).

Alvast bedankt!

Dichtslibben van de aderen word veroorzaakt door geraffineerde suikers. dierlijke transvetten zijn niet schadelijk. plantaardig geharde vetten moet je uit de buurt van blijven.

dierlijk vet is idd slechter
of je aderen er direct van dichtslibben denk ik niet
tevens meen ik ergens gelezen te hebben dat aderverkalking tot een zeker punt wel omkeerbaar is

• Topic Starter Topic Starter
Dichtslibben van de aderen word veroorzaakt door geraffineerde suikers. dierlijke transvetten zijn niet schadelijk. plantaardig geharde vetten moet je uit de buurt van blijven.

Hoe slibben aderen dicht van geraffineerde suikers dan? (Dus ook dextrose etc?) Waarom zijn dierlijke transvetten niet schadelijk (had inderdaad al zoiets gelezen maar er stond verder niet bij waarom) en plantaardige geharde vetten (gefabriceerd transvet) wel? (heel ongezond zelfs)

Ik zal het artikel even doorlezen. Maar heb je ook wat meer informatie over verzadigd (of onverzadigd) vet van dieren?

---------- Toegevoegd om 21:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:47 ----------

dierlijk vet is idd slechter
of je aderen er direct van dichtslibben denk ik niet
tevens meen ik ergens gelezen te hebben dat aderverkalking tot een zeker punt wel omkeerbaar is

Waarom is dierlijk vet slecht(er)? Wat doet het met je lichaam? Onverzadigd of verzadigd dierlijk vet?

Elk soort vet dat van nature in producten voorkomt (dierlijk/plantaardig, verzadigd/onverzadigd, ook natuurlijk transvet) is gezond.

Elk soort vet dat niet van nature voorkomt (hoge dosissen linolzuur, gedeeltelijk of volledig gehard/gehydrogeneerd vet, ook wel transvet genoemd) is ongezond.

Je aders slippen niet dicht van verzadigd/dierlijk vet.

In theorie is de mens ook een dier dus waarom zou het je lichaam negatief beïnvloeden?

Kijk naar de oorsprong en wat hier boven staat klopt ook! Natuurlijke vetten zijn vaak wel prima.

en té veel van iets is nooit goed

Elk soort vet dat van nature in producten voorkomt (dierlijk/plantaardig, verzadigd/onverzadigd, ook natuurlijk transvet) is gezond.

Elk soort vet dat niet van nature voorkomt (hoge dosissen linolzuur, gedeeltelijk of volledig gehard/gehydrogeneerd vet, ook wel transvet genoemd) is ongezond.

Je aders slippen niet dicht van verzadigd/dierlijk vet.

Dus bijvoorbeeld in kaas en speklappen zitten '' gezonde vetten '' die totaal niet schadelijk voor het lichaam zijn, maar zelfs goed? Zou je hier wat meer informatie over kunnen geven? Welke goede vetten zitten hier dan in en wat zijn de goede eigenschappen van deze vetten?

Bedankt voor je reactie trouwens!

omega3 voor hart/vaatziekten, cholesterol etc. lijkt me een bekende

Dus bijvoorbeeld in kaas en speklappen zitten '' gezonde vetten '' die totaal niet schadelijk voor het lichaam zijn, maar zelfs goed? Zou je hier wat meer informatie over kunnen geven? Welke goede vetten zitten hier dan in en wat zijn de goede eigenschappen van deze vetten? Bedankt voor je reactie trouwens!
denk je nou echt dat ik hier uitgebreid ga vertellen hoe vetten in je lichaam werken? read a book

dierlijke vetten leveren net als alle vetten gewoon energie en zijn tevens goed voor je testosteron onder andere, denk dat je van die informatie wel een harde krijgt

denk je nou echt dat ik hier uitgebreid ga vertellen hoe vetten in je lichaam werken? read a book

dierlijke vetten leveren net als alle vetten gewoon energie en zijn tevens goed voor je testosteron onder andere, denk dat je van die informatie wel een harde krijgt

Waar slaat dat nou weer op?

Je kan wel het één en ander zeggen, maar hoe weet ik nou of het waar is als je het niet beargumenteert?
En daarom zijn we ook op het forum toch, om het uitgebreid over bijvoorbeeld zoiets te hebben en van elkaar te leren?

Dat dierlijke vetten energie leveren heeft niks te maken met het feit of het gezond of ongezond is.

tip

concrete precieze vragen stellen verhoogt de kans op nuttige antwoorden met 9001%

Waar slaat dat nou weer op?

Je kan wel het één en ander zeggen, maar hoe weet ik nou of het waar is als je het niet beargumenteert?
En daarom zijn we ook op het forum toch, om het uitgebreid over bijvoorbeeld zoiets te hebben en van elkaar te leren?

Dat dierlijke vetten energie leveren heeft niks te maken met het feit of het gezond of ongezond is.

Y u so mad tho

Wtf wil je dat ik antwoord op de vraag "wat doen vetten?", daar zijn boeken over geschreven.

En ik kan je ook niet uitleggen hoe aderverkalking werkt zonder een essay te schrijven.

Je hebt al geen flauw idee hoe dit soort dingen werken (no offense, gewoon een simpele afleiding gezien de vragen die je stelt). Dan moet je niet heel simpel ff om een beargumentering gaan vragen, daar zijn dit soort zaken veel te ingewikkeld voor. In jouw situatie is het zo simpel als take it or leave it.

Of gewoon precieze vragen stellen inderdaad

Y u so mad tho

Wtf wil je dat ik antwoord op de vraag "wat doen vetten?", daar zijn boeken over geschreven.

En ik kan je ook niet uitleggen hoe aderverkalking werkt zonder een essay te schrijven.

Je hebt al geen flauw idee hoe dit soort dingen werken (no offense, gewoon een simpele afleiding gezien de vragen die je stelt). Dan moet je niet heel simpel ff om een beargumentering gaan vragen, daar zijn dit soort zaken veel te ingewikkeld voor. In jouw situatie is het zo simpel als take it or leave it.

Of gewoon precieze vragen stellen inderdaad

jij bent f*cking stoer.. :nope:

Ik begrijp snipah wel, je roept van alles maar meer dan de helft is uit je kleine duimpje gezogen :o

goed verhaal

iemand stelt een niet fatsoenlijk te beantwoorden vraag en je bent een f**got als je hem niet beantwoord

only on dbb :roflol::roflol:

Terug
Naar boven