MuscleMeat

Dikke bginner, zoekt milde cut kuur ivm. buikvet

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Trouwens van 100kg naar 82kg en zo actief zijn is toch ook een prima prestatie. Als dat lukt dan is het een kleine stap om te leren wat je nu nog aan calorien moet tellen of aan voeding en verbruik moet tracken en dan kom je zeker op het volgende niveau in je fysiek.

Ik ben er ook zeker blij mee! Overhemden die dicht kunnen zonder dat er een buik en buikhaar doorheen komt als je gaat zitten, om maar wat te noemen :roflol::roflol::roflol:

Right, de keuken in voor lunch. Weer eens even goed meten en opschrijven. Kan goed zijn dat dat ook simpelweg versloft is afgelopen tijd inderdaad. Een kuur is wel heel impulsief eigenlijk :tanden:

Bedankt voor de tip de goede kant op

Maakt spiermassa verlies je niets uit?

Food is the key, always is even combined with steroids.

Heb het zelf 3 keer in mijn leventje gedaan en werkt fantastisch, laatste keer 36 kilo kwijtgespeelt in 12 weken.
Je hebt geen middelen nodig enkel maar je dieet. Je hoeft zelfs niet naar de sportschool om je doel te verwezenlijken, echter de sportschool helpt wel.

Haal alle koolhydraten uit je dieet, alles op groenten na.
Eet dus enkel proteïnen en groenten.
Ga zeer diep onder onderhoud zitten, zou zeggen rond de 1500 calorieën.
Ikzelf at de gehele dag niets en s'avonds 1 maaltijd met heel veel groenten en meestal kip.
Als je dit volhoud zul je je vet verliezen, en in een rap tempo.
Succes!

je hebt al een aardige weg gemaakt met je gewicht. Maar een cutlog zou best eens handig kunnen zijn.
Qua voeding hoef je je onderhoud niet te laten berekenen. je kan dit ook zelf en als je er wat tijd instopt kan je je voeding echt to the point krijgen.
Het is geen rocket science maar gewoon een aantal uurtjes erin stoppen om alles op een rijtje te krijgen.
Lees gewoon hier even mee. Post 1 voor info en [st 2 de excel om je onderhoud te berekenen en je voeding in te zetten en te zien wat je nu eet en waar ej naartoe wil.
Vraag hulp waar je het nodig hebt. Niemand hier is te beroerd om te helpen. :)

5A15842A-91F2-4B23-A56C-61BD61DD29CE.gif - 502358

Denken aan kuren maar je weet niet eens je onderhoud, dit gaat nergens over.

Mooi dat je je voeding nog eens na gaat kijken en de rotzooi laat staan.
Alles wat geleidelijk gaat is goed vol te houden. Dus niet alle koolhydraten eruit tenzij je terug in zombie modus wil.
Je kunt waarschijnlijk ook je voeding gelijk laten en je fiets kilometers uppen tot je weer afvalt.
Succes !

Mooi dat je je voeding nog eens na gaat kijken en de rotzooi laat staan.
Alles wat geleidelijk gaat is goed vol te houden. Dus niet alle koolhydraten eruit tenzij je terug in zombie modus wil.
Je kunt waarschijnlijk ook je voeding gelijk laten en je fiets kilometers uppen tot je weer afvalt.
Succes !
Heb jij weleens al je koolhydraten uit je dieet gehaald behalve groenten?

jouw woorden ;)

Lunch: havermout met fruit (veelal 1 banaan en een hand bessen en bramen) en 30gr whey (isolaat), afhankelijk van de activiteit 50-100gram havermout. Aangevuld met cacao. Supplementeer omega 3, 1 multivit (zonder ijzer), vit d3+k2, magnesium en creatine. Slobber het naar binnen met +/- 300ml volle melk.

Avondeten: groenten, meestal rijst en vlees, vaak kip, soms rundvlees.

Tussendoor: dus tussen lunch en avond eten, vaak wat noten, +/-50 gram.

Slapen is gelukkig niet erg vaak en issue meer en daar neem ik verder geen pammen of iets dergelijks voor.
Als je niet afvalt eet je er als nog te veel van.

Hoeveel kcal eet je per dag? En je macro's? Als je blijft hangen zou ik eerst 200kcal minder gaan eten en de low intensity cardio (wandelen) opvoeren. Eventueel nog wat meer high intensity cardio toevoegen in de sportschool. Tien minuten op de fiets, crosstrainer of stairmaster na de training om een paar honderd kcal extra te verbranden is weinig moeite.

We kunnen allemaal de verpakking van havermout etc. lezen, dat heb ik uiteraard gedaan. Ik ben niet van 100 naar 82-84 kg gegaan door heel de dag haribo, mac donalds en chips naar binnen te stouwen.
Mijn vragen gaan niet over voeding, dus kunnen we dat station ajb. passeren en on topic blijven.

Je vraag gaat uiteraard wel over voeding, je hoopt dat je antwoord ergens anders ligt. Helaas, je zult nog wat dieper moeten als je je doelen wilt bereiken.

Zo te zien zit je gewoon op een plateau,tijd om aan je voeding te sleutelen of cardio verhogen. Bij je tussendoortjes kun je al beter kwark dan noten nemen. Vult meer en minder kcal. Avondeten meer groenten en minder rijst. Heb natuurlijk geen glazen bol maar zal wel wat schelen.

Zo te zien zit je gewoon op een plateau,tijd om aan je voeding te sleutelen of cardio verhogen. Bij je tussendoortjes kun je al beter kwark dan noten nemen. Vult meer en minder kcal. Avondeten meer groenten en minder rijst. Heb natuurlijk geen glazen bol maar zal wel wat schelen.
Ja, maar het verneukeratiefte is dat ik al behoorlijk wat geexperimenteerd heb met allerlei verschillende regimes, zoals carb cycling, low carb etc. Het plateau houdt al *maanden* aan. Meer cardio gaat letterlijk qua tijd lastig worden... Aangezien ik zon beetje elke dag tussen de 5 en 15 km wandel of uren op de fiets zit. Naar werk heen en weer is al een uur fietsen en daar komt de rest nog bij: 5-15 km wandelen, kracht, judo of jiu jitsu.

Neemt niet weg dat ik het niet in de wind sla, het idee was een stomme impuls in een debbie downer moment. Als ik er echt van overtuigd was geweest had ik het gewoon gedaan, maar hier heb ik even de schop onder m'n kont gehad die ik nodig had.

Nee, tot nu toe niet. Altijd met een zuurstofmasker etc. HRV etc. houd ik wel dagelijks bij, natuurlijk minder relevant voor gewichtsverlies, maar wel voor herstel. Mijn laatste meting was op 27 maart, rustmetabolisme was toen 2049 volgens de meting. Met de volgende uitslag op een uithoudingstest (ik was toen nog herstellende van de eerdergenoemde burn-out, dus was niet optimaal).

Test protocol Fiets RAMP 20/1 Het vermogen ging met 20 Watt p/m omhoog bij een trapfrequentie van 70-75 rpm.
Maximale hartslag 196 slagen p/m Gemiddeld is op deze leeftijd de maximale hartslag 175 slagen per minuut.
Maximaal vermogen 360 Watt Normaal voor het geslacht, leeftijd en lengte is 220 Watt.
VO₂ max (zuurstofopname) 4.46 Liter Normaal voor het geslacht, leeftijd en lengte is 2.23 liter.
Zuurstofopname per kg 52.22 ml/kg Normaal voor het geslacht, leeftijd en lengte is 29.29 ml/kg.
Omslagpunt (AT) 193 -
Omslagpunt vermogen 340 Watt -
Trainingskracht 180 Watt Deze belasting is voor een training van een uur goed vol te houden. Kcal/uur verbruik 370.29 Kcal/uur Bij een training van een uur met 180 watt trainingskracht is dit uw verbruik in Kcal

Het 'enige' protocol wat ik nog niet gevolgd heb is ketogeen. dat maar eens gaan bekijken. Waarschijnlijk kan het ook geen kwaad het fietsen even te laten voor wat het is. Zeker aangezien ik sowieso elke dag al een uur fiets ivm werk.

Laatst bewerkt:
Wat doe je belachelijk moeilijk.

Eet gewoon normaal, weeg jezelf en trek fotos om te kijken of het de goede kant uit gaat.
Als je te weinig moet eten om nog af te vallen doe je er maar wat cardio bij.

Was het niet altijd zo dat je gewoon onder je onderhoud moest eten om af te vallen?

Jezus..... ja, onder onderhoud is gewoon afvallen. Mensen moeten kappen met al die bro science bullshit. Boven onderhoud is aankomen, eronder is afvallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven