hardcorebuilder zei:ok mensen ik heb een probleem
kijk:
op mijn sportschool hebben we 2 soorten vet meters
de ene is een tanita lichaamscomposite analyzer ( dat is een weegschaal achtig ding dat niet alleen je gewicht maar ook je vet%, vetmassa, vet vrije massa, lichaamsvocht, weerstand enzo meet
de ander is (ik weet noet hoe dat ding heet) ook een vetmeter maar die moet je dan vasthouden met je armen helemaal gestrekt naar voren. snappen jullie??
nu heb ik net hele uitleg gekregen van mijn fitnis instructeur dat de tanita analyzer alleen de onderste helft van je lichaam je vet meet en de andere die je moet vasthouden dan bovenste helft van je lichaam meet
nou kun je daar beetje het gemiddelde mee uitrekenen en dan dat heb ik net gedaan en kom op 12% uit
maar ik vertrouw het voor geen meter want op 30 maart kwam ik op 14 procent uit en vanaf die tijd eet ik veel meer en ben juist meer goede vetten naar binnen gegooid
dus geloof ik dit niet
weet iemand een andere manier om een vet percentage te meten?
is daar geen rekensom voor ofzo
meschien andere ideeen?
okee:
wat betreft die metingen: die tanita(95%) is vele malen beter dan dat apparaat dat je vast houdt(weet ik niet) maar beter is huidplooien meten(97%).
je vetpercentage: als je nou die huidplooi in de zij neemt en die is dikker geworden, dan is je vetpercentage omhoog gegaan, kijk daar ben je echt geen apparatuur voor nodig. die 12 zul je waarschijnlijk hebben gekregen omdat dat klote apparaat weer eens een veel te lage uitslag heeft gegeven voor je bovenlichaam, dus daarom kom je op een te lage 12 uit (verwacht ik, maar kan ik beetje moeilijk checken vanaf hier natuurlijk). ondanks dit kun je 2 dingen doen:
- besluiten om door te bulken: 12% is nog niet "te dik". officieel is het tot 15% voor tot 29 jaar gezond, hoger% ongezonder. toch blijkt het wat makkelijker groeien over het algemeen boven die 15%
- afvallen: als je je buik te dik vind kun je eerst proberen om die te verminderen, je zult wel de spiergroei wat uit moeten stellen.
het is jouw feestje