XXL Nutrition

dikz*k needs help :P

Burn the Fat, Feed the Muscle?

Als je om de 2 à 3 uur eet, gaat je metabolisme echt wel sneller werken.
Als je 1 maal per dag 3500 kcal binnenkrijgt gaat je lichaam toch in starvation mode omdat het 23 uur lang geen eten krijgt.

Het verschil van 5 tegenover 6 maaltijden is misschien niet veel of zelfs niets maar 6 tegenover 3...

Minder kcal binnenkrijgen betekent trouwens helemaal niet dat je vet verliest, eerder spieren.
Je kan minder binnenkrijgen en toch bijkomen, juist door starvation mode.

Kcal tekort moet je grotendeels creëren door sport, minder door voeding.

Ja, je kan afvallen op twee manieren. Door minder kcal te nuttigen of door meer te gaan sporten en op onderhoud te eten. Spierverlies hoef je niet overdreven bang voor te zijn, en al helemaal niet voor iemand zoals de topicstarter. Beginnen met bb zal waarschijnlijk zelfs ietswat spier voor hem opleveren.

Wat betreft meer maaltijden eten. Het is niet bewezen dat je metabolisme er sneller door gaat werken. Wel is het zo dat als je meer maaltijden neemt, dus je eten over 5 a 6 maaltijden verdeelt, je dus elk moment van de dag eigenlijk eiwitten vetten en koolhydraten binnenkrijgt. Maar er zijn ook dieeten die je 8 uren lang niets laten eten en in de avond jou opeens wel laten eten. Deze worden ook door bb gebruikt.

Meer maaltijden betekend niet dat je metabolisme sneller wordt. 2 keer op een dag betekend ook niet dat je metabolisme sneller wordt. Er zijn namelijk geen uitslagen van onderzoeken die dit verklaren, of ook maar laten zien dat dit ook daadwerkelijk zo is.

Ik ben het met je eens dat hij niet in een maaltijd 3500 kcal moet plaatsen. Maar zoals de TS aangeeft heeft hij geen tijd om elke 2 a 3 uur wat naar binnen te stoppen. Dus dan zou hij misschien 3 of 4 keer op een dag eten. Zijn metabolisme is hierdoor niet langzamer dan iemand die 6 a 7 keer of meer op een dag eet.

Ja, je kan afvallen op twee manieren. Door minder kcal te nuttigen of door meer te gaan sporten en op onderhoud te eten. Spierverlies hoef je niet overdreven bang voor te zijn, en al helemaal niet voor iemand zoals de topicstarter. Beginnen met bb zal waarschijnlijk zelfs ietswat spier voor hem opleveren.

Wat betreft meer maaltijden eten. Het is niet bewezen dat je metabolisme er sneller door gaat werken. Wel is het zo dat als je meer maaltijden neemt, dus je eten over 5 a 6 maaltijden verdeelt, je dus elk moment van de dag eigenlijk eiwitten vetten en koolhydraten binnenkrijgt. Maar er zijn ook dieeten die je 8 uren lang niets laten eten en in de avond jou opeens wel laten eten. Deze worden ook door bb gebruikt.

Meer maaltijden betekend niet dat je metabolisme sneller wordt. 2 keer op een dag betekend ook niet dat je metabolisme sneller wordt. Er zijn namelijk geen uitslagen van onderzoeken die dit verklaren, of ook maar laten zien dat dit ook daadwerkelijk zo is.

Ik ben het met je eens dat hij niet in een maaltijd 3500 kcal moet plaatsen. Maar zoals de TS aangeeft heeft hij geen tijd om elke 2 a 3 uur wat naar binnen te stoppen. Dus dan zou hij misschien 3 of 4 keer op een dag eten. Zijn metabolisme is hierdoor niet langzamer dan iemand die 6 a 7 keer of meer op een dag eet.

Het is een wisselwerking, en dat metabolisme wertk merk ik uit eigen ervaring! Maar de TS zal zelf wel wat voor over moeten hebben om af te vallen, uit zijn topic maakte ik dit niet helemaal op.... dat was vooral mijn probleem.... Doen is doen.... Thats it!

Het is een wisselwerking, en dat metabolisme wertk merk ik uit eigen ervaring! Maar de TS zal zelf wel wat voor over moeten hebben om af te vallen, uit zijn topic maakte ik dit niet helemaal op.... dat was vooral mijn probleem.... Doen is doen.... Thats it!

VInd ik ook. Als hij het nog een keer naleest weet hij wat hij moet doen. Nu is het aan hem zelf om te bepalen wat hij gaat doen!

Jouw BF zou iets van 20% moeten zijn. Zoiezo begrijp ik niet goed hoe je aan 1.80m en 84 kg er zo kan uitzien. Als ik vroeger aan m'n 16e 89 woog bij 1m75 ofzo zag ik er nog een pak slanker uit (trainde toen nog niet en had praktisch geen spieren)

Aan 3 goede maaltijden per dag heb je genoeg (smorgens 1), op je werk heb je pauze (verplicht) tussen het werken door heb je tijd om snel wat te drinken als je dorst heb (dus eiwitshake mee) en thuis kun je weer eten. Wat is nu het probleem??

Jouw BF zou iets van 20% moeten zijn. Zoiezo begrijp ik niet goed hoe je aan 1.80m en 84 kg er zo kan uitzien. Als ik vroeger aan m'n 16e 89 woog bij 1m75 ofzo zag ik er nog een pak slanker uit (trainde toen nog niet en had praktisch geen spieren)

Zware bullshit dude. 90 kg bij 1,75 op 20% is massa waar je een jaar voor moet trainen.

Ook grappig dat ecto's van 60 kg het hier het beste weten hoe je moet afvallen, wtf?

TS moet alleen maar zorgen dat hij genoeg eiwit binnenkrijgt, bakkie kwark voor hij gaat werken zodat hij eiwit heeft en oppassen dat hij in zn werk met proefen niet te veel vet/khs binnenkrijgt.

Dat 6x eten is grote onzin en heeft geen effect, plus dat je stofwisseling niet zoveel zakt als sommigen willen beweren. In een verhongeringsstudie is het maximale gemeten -15% kcals puur als gevolg van te weinig eten, de rest kwam door spierverlies (wat je niet hebt als je genoeg eiwit binnenkrijgt).

Hoe snel je resultaat hebt ligt aan hoe goed je je hieraan houdt. Als je een beetje relaxed doet is 5 KG vet te doen voor nieuwjaar, als je echt gaat bikkelen haal je de 10 KG wel.

Zware bullshit dude. 90 kg bij 1,75 op 20% is massa waar je een jaar voor moet trainen.

Ook grappig dat ecto's van 60 kg het hier het beste weten hoe je moet afvallen, wtf?

TS moet alleen maar zorgen dat hij genoeg eiwit binnenkrijgt, bakkie kwark voor hij gaat werken zodat hij eiwit heeft en oppassen dat hij in zn werk met proefen niet te veel vet/khs binnenkrijgt.

Dat 6x eten is grote onzin en heeft geen effect, plus dat je stofwisseling niet zoveel zakt als sommigen willen beweren. In een verhongeringsstudie is het maximale gemeten -15% kcals puur als gevolg van te weinig eten, de rest kwam door spierverlies (wat je niet hebt als je genoeg eiwit binnenkrijgt).

Hoe snel je resultaat hebt ligt aan hoe goed je je hieraan houdt. Als je een beetje relaxed doet is 5 KG vet te doen voor nieuwjaar, als je echt gaat bikkelen haal je de 10 KG wel.

Misschien hebben die ecto's wel de moeite gedaan om de stickies te lezen en informatie op te doen?

Vooroordelen ftw!

Bronnen zat!!
maarruh... Misschien moet je Venuto ff lezen...... En ander het boek van Arnold! Het gaat erom dat hij effectief vet moet verbranden.... En op de manier waarop die het nu doet.... Denk ik niet dat ie gaat slagen....puur om het feit dat ie ook aanspraak gaat maken op spierverbranding!
Maar gaat uiteindelijk niet om de discussie, hij wil geholpen worden! Ik denk dat t niet kan, jij mag m zijn tips geven! Succes!

Burn the Fat, Feed the Muscle?

Als je om de 2 à 3 uur eet, gaat je metabolisme echt wel sneller werken.
Als je 1 maal per dag 3500 kcal binnenkrijgt gaat je lichaam toch in starvation mode omdat het 23 uur lang geen eten krijgt.

Het verschil van 5 tegenover 6 maaltijden is misschien niet veel of zelfs niets maar 6 tegenover 3...

Minder kcal binnenkrijgen betekent trouwens helemaal niet dat je vet verliest, eerder spieren.
Je kan minder binnenkrijgen en toch bijkomen, juist door starvation mode.

Kcal tekort moet je grotendeels creëren door sport, minder door voeding.

BFFM is geen bron. BFFM is een gedrocht waarin dhr. Venuto natte vinger werk toepast en eeuwenoude dogma's blijft verkondigen. Allang achterhaald door wetenschap. Als je trouwens helemaal op de hoogte bent weet je ook dat dhr. Venuto zelfs heeft toegegeven dat maaltijdfrequentie totaal geen invloed heeft op metabolisme.

niet lulleig bedoelt ofzo maar zit je eene tepel nou hoger als de ander ? of lijkt dat maar zo

En dus geen ervaring hebben met afvallen? Laat staan afvallen met brakke dikkertjes genen?

Hap hap.

@ 2 Posts hierboven:
Ik heb alleen de eerste versie gelezen en net even gegoogeld.
Het klopt inderdaad dat hij nadien gezegd heeft dat het verschil tussen 3 en 6 maaltijden onbestaand is, my bad.
Maar om BFFM nu een gedrocht te noemen...
Starvation mode is trouwens wel goed gedocumenteerd en bewezen.

Hoe zou je het dan willen noemen? Dat boek is letterlijk tot het nokkie gevuld met onzin.

En starvation mode is een verlaging van de stofwisseling van maximaal 15% (en dit is in mensen die maanden lang uitgehongerd waren). Het is niet dat je geen vet meer verliest en al je spiermassa verdwijnt omdat je een week op 1500 kcals zit.

Hoe zou je het dan willen noemen? Dat boek is letterlijk tot het nokkie gevuld met onzin.

En starvation mode is een verlaging van de stofwisseling van maximaal 15% (en dit is in mensen die maanden lang uitgehongerd waren). Het is niet dat je geen vet meer verliest en al je spiermassa verdwijnt omdat je een week op 1500 kcals zit.

En daar ben ik het helemaal mee eens.
En ja, ik weet hoe je moet afvallen. Ben nou aan het cleanbulken, maar aan het begin van dit jaar woog ik 103 kg. Dus ja, ik weet inderdaad hoe het is om af te vallen! Ook weet ik dat je op drie maaltijden ook prima kunt verliezen!

Idd, maar daar gaat het ook niet om. Een man die niet traint van 1m80 bij 84kg zou nrml een BF hebben van ongeveer 20%.. Vind hem er alleen niet uitzien alsof ie een vetpercentage heeft van 20%, eerder bijna 30% of mss zelfs iets erover.

Laatst bewerkt:
Idd, maar daar gaat het ook niet om. Een man die niet traint van 1m80 bij 84kg zou nrml een BF hebben van ongeveer 20%.. Vind hem er alleen niet uitzien alsof ie een vetpercentage heeft van 20%, eerder bijna 30% of mss zelfs iets erover.

Ik had een VP van 20% en woog 50 KG...wat wil je zeggen?

Genen verschillen gigantisch, zijn genoeg kerels met minder spiermassa dan 14-jarige schoolmeisjes en 20% vet.

Al heeft ie 30% vet (denk nog minder, maar de foto is te onduidelijk om goed te kunnen zien) dan zit hij nog na afvallen naar 10% met een goeie 65 KG. Er zijn gasten van die lengte die met 50 kg/10% beginnen, echt weinig spiermassa heeft ie niet.

Ik had een VP van 20% en woog 50 KG...wat wil je zeggen?

Genen verschillen gigantisch, zijn genoeg kerels met minder spiermassa dan 14-jarige schoolmeisjes en 20% vet.

Al heeft ie 30% vet (denk nog minder, maar de foto is te onduidelijk om goed te kunnen zien) dan zit hij nog na afvallen naar 10% met een goeie 65 KG. Er zijn gasten van die lengte die met 50 kg/10% beginnen, echt weinig spiermassa heeft ie niet.

Die foto is idd onduidelijk, mss ligt het daaraan want die foto lijkt me geen 84kg bij 1m80, wat ook een BMI van 26 of een BF van ong 20% zou moeten betekenen. Als hij meer spiermassa dan een normaal iemand die niet traint zou hebben zou dat betekenen dat hij er nog minder vet zou moeten bijstaan. Dus zoiezo denk ik dat er iets niet klopt. Maar mss kunnen betere foto's meer verheldering in de zaak brengen.
Ben dus zoiezo wel benieuwd naar een duidelijkere foto :D

Laatst bewerkt:
BFFM is nog steeds één van de betere boeken. Wel is een deel van de informatie achterhaald. Studie na studie heeft aangetoond dat er geen of een verwaarloosbaar klein metabolisch voordeel is aan een grotere eetfrequentie. Venuto zelf (als je dat dan toch als bron moet aanvaarden...) heeft trouwens al gezegd dat dit één van de dingen was waar hij mis mee was en dat bij een eventuele nieuwe editie dit moet worden veranderd.

Maar de mythe zit er hardnekkig in, met al resultaat dat op internet fora als deze mensen die iets aan hun gewicht willen doen worden uitgescheten als ze niet 6x maal per dag willen eten, wat voor een volwassen persoon met verplichtingen inderdaad geen sinecure.

Aan TS :

- Meer bewegen (zowel cardio als KT)
- Minder eten dan je caloriebehoefte
- Zoveel mogelijk voedsel dat niet verwerkt is

Dit bijeen kom je al een heel eind mee. Al de rest is detailwerk.

---------- Toegevoegd om 10:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:18 ----------

Als je het wil, kan het. Ik eet soms zelf me bakkie kwark met meusli in de auto als ik naar me familie op visite ga (altijd leuk
icon8.gif
)

Proficiat, je bent van iemand met overgewicht geëvolueerd naar iemand met een eetstoornis.

Proficiat, je bent van iemand met overgewicht geëvolueerd naar iemand met een eetstoornis.

waar slaat die reactie op. dat is toewijding. dat vind ik knap van hem alhoewel cruesli wel vol met suikers zit. voor de rest ben ik het met je eens.
Alleen het gekke is, dat wij niets meer horen van de TS.

Terug
Naar boven