Fitness Seller

dikz*k needs help :P

Ik kan best begrijpen als iemand zwaar massa wilt bouwen je vreet wanneer je maar kunt (niet simpel om met 3 maaltijden per dag 4000-5000kcal binnen te werken). En je gaat heus niet katabool worden als je eens langer als drie uur niet eet...

Maar het soort posts "Om af te vallen moet je 6x per dag eten voor je metabolisme op te stoken en als je niet je hele leven er rond wilt omgooien ben je niet dedicated en verdien je het niet" werken op mijn zenuwen. Is trouwens ook de manier om iemand af te schrikken die "het wereldje" niet kent.

• Topic Starter Topic Starter
Sorry paar dagen 12 uur per dag gewerkt en gister nog even op stap geweest (alcohol vrij want was vandaag ook weer aan het werk en we hadden het druk ik zal ff duidelijker fotos proberen te maken al is da moeilijk met deze k*t webcam ik ga morgen wel ff naar me zus als ik tijd heb en leen haar camera ff, en ik weet nu niet meer wie ik moet geloven de meeste van jullie spreken elkaar aleen tegen of proberen ruzie met elkaar te krijgen :(
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Uploaded with ImageShack.us

Beste wat ik nu kon maken met me webcam sorry :P probeer morgen gewoon heldere te krijgen @ me zus bij daglicht

Er is hoop ;)
Kijk gewoon uit dat als je iets eet,het complexe koolhydraten,goeie vetten,en voldoende eiwitten bevat. Reken je caloriebehoefte uit per dag en ga daar niet boven. Ga s'ochtends lopen een paar keer per week en voor de rest moet je vooral WILLEN veranderen.
Je kunt het vergelijken met stoppen met roken :)

• Topic Starter Topic Starter
Oei dan wordt het lastig want stoppen met roken wil niet :P:P
Nee Maar tog bedankt ik begreip wat je bedoelt :D

---------- Toegevoegd om 12:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:31 ----------

Ik kan best begrijpen als iemand zwaar massa wilt bouwen je vreet wanneer je maar kunt (niet simpel om met 3 maaltijden per dag 4000-5000kcal binnen te werken). En je gaat heus niet katabool worden als je eens langer als drie uur niet eet...

Maar het soort posts "Om af te vallen moet je 6x per dag eten voor je metabolisme op te stoken en als je niet je hele leven er rond wilt omgooien ben je niet dedicated en verdien je het niet" werken op mijn zenuwen. Is trouwens ook de manier om iemand af te schrikken die "het wereldje" niet kent.
Ty ;)

Kijk gewoon uit dat als je iets eet,het complexe koolhydraten,goeie vetten,en voldoende eiwitten bevat. Reken je caloriebehoefte uit per dag en ga daar niet boven. Ga s'ochtends lopen een paar keer per week en voor de rest moet je vooral WILLEN veranderen.

Hier kom je inderdaad al een heel eind mee. Succes!

Maar als je het toch probeert, en je ziet dat het retegoed werkt, dan wil je niet meer anders.

Maar als je het toch probeert, en je ziet dat het retegoed werkt, dan wil je niet meer anders.

En als je niet anders kan dan doe je het niet ! Eindeloze discussie word het zo.

Hij moet gewoon gezonder eten, en letten op hoeveel hij eet

Maaltijdfrequentie heeft geen invloed op metabolisme.

BFFM is nog steeds één van de betere boeken. Wel is een deel van de informatie achterhaald. Studie na studie heeft aangetoond dat er geen of een verwaarloosbaar klein metabolisch voordeel is aan een grotere eetfrequentie. Venuto zelf (als je dat dan toch als bron moet aanvaarden...) heeft trouwens al gezegd dat dit één van de dingen was waar hij mis mee was en dat bij een eventuele nieuwe editie dit moet worden veranderd.

Maar de mythe zit er hardnekkig in, met al resultaat dat op internet fora als deze mensen die iets aan hun gewicht willen doen worden uitgescheten als ze niet 6x maal per dag willen eten, wat voor een volwassen persoon met verplichtingen inderdaad geen sinecure.

Aan TS :

- Meer bewegen (zowel cardio als KT)
- Minder eten dan je caloriebehoefte
- Zoveel mogelijk voedsel dat niet verwerkt is

Dit bijeen kom je al een heel eind mee. Al de rest is detailwerk.

---------- Toegevoegd om 10:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:18 ----------

Proficiat, je bent van iemand met overgewicht geëvolueerd naar iemand met een eetstoornis.

Ik bedoelde hier niets verkeerd mee overigens.... bedoelde aan te geven dat het wel met toewijding moet!

okay, over dat metabolisme, dat dat niet werkt, excuus, maar voor mij wel! ik ben dr 25 kilo keihard mee afgevallen terwijl de starvation mode bij mij niet werkte. Okay, kennelijk niet goed onderbouwd, maar bij mij werkte het.

Ik merk ook ech twel dat mijn lichaam zich instelt op 3 uur.... want nar 2,5 a 3 uur krijg ik echt trek..... dus is dat geen metabolisme!? Als dat niet zo is, wat is het dan!? ik kijk namelijk niet steeds op de klok....

maar idd, met wat gezonder eten en betere levensstijl komt de TS vast een heel eind!!
Ik hoop van harte dat t hem lukt!

---------- Toegevoegd om 10:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:43 ----------

waar slaat die reactie op. dat is toewijding. dat vind ik knap van hem alhoewel cruesli wel vol met suikers zit. voor de rest ben ik het met je eens.
Alleen het gekke is, dat wij niets meer horen van de TS.

geen cruesli... maar muesli!! zonder suikers... maar natuurlijke
icon12.gif

Het grootste voordeel wat een hogere maaltijd frequentie hebben heeft is dat je minder tijd hebt om andere "slechte" dingen te eten.

Ik bedoelde hier niets verkeerd mee overigens.... bedoelde aan te geven dat het wel met toewijding moet!

okay, over dat metabolisme, dat dat niet werkt, excuus, maar voor mij wel! ik ben dr 25 kilo keihard mee afgevallen terwijl de starvation mode bij mij niet werkte. Okay, kennelijk niet goed onderbouwd, maar bij mij werkte het.

Ik merk ook ech twel dat mijn lichaam zich instelt op 3 uur.... want nar 2,5 a 3 uur krijg ik echt trek..... dus is dat geen metabolisme!? Als dat niet zo is, wat is het dan!? ik kijk namelijk niet steeds op de klok....

maar idd, met wat gezonder eten en betere levensstijl komt de TS vast een heel eind!!
Ik hoop van harte dat t hem lukt!

---------- Toegevoegd om 10:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:43 ----------

geen cruesli... maar muesli!! zonder suikers... maar natuurlijke
icon12.gif

uit de natuur winkel

Het grootste voordeel wat een hogere maaltijd frequentie hebben heeft is dat je minder tijd hebt om andere "slechte" dingen te eten.

Da's heel persoonlijk. Lang lang geleden toen ik nog 25kg vet extra meezeulde ben ik begonnen aan het hele verhaal met BFFM te lezen. En ik heb die zomer ook me strikt gehouden aan het 6 maaltijden per dag systeem.

Het resultaat bij mij was dat ik continu razende honger had. Ik functioneer veel veel beter met een soortement IF systeem.

Op het einde van de rit kom je tot de conclusie dat

1) metabolisch gezien er geen verschil bestaat tussen de verschillende partitioneringsmethoden.
2) je dus voor de strategie moet kiezen die jij kan volhouden en die werkt. Voor vOmmen is dat meerdere kleine maaltijden, voor anderen niet.

Dus experimenteren, zien wat haalbaar is en zien wat werkt :)

---------- Toegevoegd om 14:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:12 ----------

PS : De maturiteit van de discussie hier toont weer eens aan de DBB echt wel een van de betere online referenties is :)

BFFM is geen bron. BFFM is een gedrocht waarin dhr. Venuto natte vinger werk toepast en eeuwenoude dogma's blijft verkondigen. Allang achterhaald door wetenschap. Als je trouwens helemaal op de hoogte bent weet je ook dat dhr. Venuto zelfs heeft toegegeven dat maaltijdfrequentie totaal geen invloed heeft op metabolisme.

Idd, inmiddels is hij ook op andere "feiten" teruggekomen zoals het niet tegelijk kunnen vetverbranden en spiermassa opbouwen.
Het boek wordt op dit forum zo gepromoot dat hele volksstammen het blindelings volgen.

Laatst bewerkt:
Idd, inmiddels is hij ook op andere "feiten" teruggekomen zoals het niet tegelijk kunnen vetverbranden en spiermassa opbouwen.
Het boek wordt op dit forum zo gepromoot dat hele volksstammen het blindelings volgen.

Heb je misschien nog een link naar het artikel waarin hij hier op terugkomt?

bedankt!

Hij is er niet op teruggekomen, zijn nieuwste boek gaat daarover ;)

als je tijd hebt om naar de wc te gaan heb je tijd om te eten, onregelmatig of niet ik werk ook Super onregelmatig maar ik maak toch mooi tijd om 6-8 keer per dag te eten of nu leuk is of niet als je iets wilt moet je er wat voor over hebben ;)

Terug
Naar boven