XXL Nutrition

Dippen, hoe groot is het risico nu echt?

• Topic Starter Topic Starter
Verdomme Richard, we hadden afgesproken dat 18 topics openen genoeg was en dat je nu eerst is even een paar maanden ging liften...
Ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld.

;)

Ja sorry :rolleyes:

Kwam een topic tegen over het dippen, kwam direct wat vragen daarbij in mij op.
Toen kwam ik ook nog het filmpje tegen op youtube en wou ik toch het zekere van het onzekere weten.

Ik zou je deze willen aanraden (had ik je die toen niet al laten zien die ene keer?)

http://samsfitness.com.au/spud-belt-squat-belt

Ideaal voor alle vormen van heavy weighted chins, pullups en dips, maar ook bijvoorbeeld de belt squat met een loading pin of een low pulley.

Prijzig ok, maar dat meer dan waard. Comfortabel een oersterk.
Getest met loading pin tot 260kg, lachend&geen centje pijn.

Prijzig ding inderdaad. Bedankt iniedergeval, ik kijk en denk er nog is even over na. Heb nog zo'n 4-5 weken voor ik hem echt nodig heb dus dan heb ik nog 2-3 weken bedenktijd :cool:

Kan me niet herinneren (of)/welke belt je toen had laten zien, is inmiddels alweer een tijdje geleden. Kan me alleen nog herinneren dat de belt van ryan toen zwaar oncomfortabel zat.

Prijzig ding inderdaad. Bedankt iniedergeval, ik kijk en denk er nog is even over na. Heb nog zo'n 4-5 weken voor ik hem echt nodig heb dus dan heb ik nog 2-3 weken bedenktijd :cool:

Omdat je ook begon over eventueel druklast op de onderrug, wil ik hier nog even melden dat deze belt ook heel goed hoog op de heupen kan worden gedragen. Dit komt met name doordat hij breed is, maar ook dat het brede deel vrij lang is.

Kan me niet herinneren (of)/welke belt je toen had laten zien, is inmiddels alweer een tijdje geleden. Kan me alleen nog herinneren dat de belt van ryan toen zwaar oncomfortabel zat.

Ik kon me -naast het kijken naar jullie squat en deadlift techniek- nog herinneren dat ik mijn trainings-accessoires had laten zien, vandaar.

Idd goed op de vorm letten en voor jezelf uitzoeken tot hoe ver je kunt gaan... prima oefening!

Wat is het grote verschil qua dipbelts dan? Wat ik altijd doe is gewoon een belt uit de gym ergens pakken, een ijzeren ketting met carabiner vastklikken aan de voorkant van de belt en dippen maar...

Wat is het grote verschil qua dipbelts dan? Wat ik altijd doe is gewoon een belt uit de gym ergens pakken, een ijzeren ketting met carabiner vastklikken aan de voorkant van de belt en dippen maar...

Belastbaarheid en comfort.

Doe jij weighted dips met meer dan 50kg extra gewicht?

Als het goed aanvoelt geen probleem. Doet het zeer dan doe je waarschijnlijk iets verkeerd. Sommige zeggen inderdaad beter niet te laag in reps te gaan. Ik heb zelf nooit problemen gehad en heb ook opgewerkt naar bw+90.. Ik vind het zo zonde om een zware basisoefening waar je flink vooruitgang mee kan boeken alleen hoge reps mee te doen.

Ik denk dat problemen met dippen vaak ook ligt aan de beschikbare bars/stands. Die ik in de sportscholen tegenkom zijn gewoon overdreven breed, zelfs nog als je ze dichter naar binnen kunt afstellen. Zelfs V bars waar je het kleinste punt kunt opzoeken zijn voor mij nog te breed terwijl ik met die ik iets verbogen had zonder issues helemaal tot m'n polsen 'zwaar' kon dippen.

Ik denk dat veel mensen te verkrampt een bepaalde houding proberen te houden om maar iets te accentueren terwijl de dip net als bankdrukken een oefening is waarbij de manier waarop je het meeste gewicht aan kan ook meestal de manier is waarop je de meeste massa aanspreekt.

Concentratie is volgens mij wel heel belangrijk bij het dippen. Een keer wegglijden met 1 arm en je zit zo in snap city. Heb het een keer gehad, ik denk door zweethanden ofzo dat mn ene arm beetje weggleed en ik uit reflex corrigeerde midden in de dip. Toch paar dagen last gehad. En ze zeggen altijd 90 graden verhouding tussen onder- en bovenarm aanhouden en niet dieper zakken dan dat.

Terug
Naar boven