Fitness Seller

Direct na de training: eiwitten of koolhydraten

cubedude

Cool Novice
Waardering
0
hi guys

Ik heb gelezen op een log van iemand dat je meteen na je training (dus in de kleedkamer) snel koolhydraten moet eten om de afbraak van je spieren tegen te gaan, en pas 90 minuten later aan je eiwitrijke voeding moet beginnen.

Nu heb ik hier op dutchbodybuilding al vaak gelezen dat het beter is dat je direct na je training een eiwitshake gaat nemen...

Ik vraag me nu af wie het aan het rechte eind heeft?

beiden. De opname van je eiwitten gaat makkelijker als je spierglycogeen terug op peil is. Maar in principe als je moet kiezen ben je nog het best met een shake voor je training.

Na de training met je zo vlug mogelijk vlugge suikers en amiozuren consumeren , zo kunnen de glycogeen vooraden terug gedeeltelijk aangevuld worden en voorkom je verdere onnodige spierafbraak.Door de vlugge suikers gaat ook de insuline spiegel stijgen en zo kan de spier ook meer voeddingstoffen opnemen.

het beste is gewoon een whey shake gemengd met wat dextrose. En je kan er nog een banaan bij eten.

ik ga ook voor shake met flink wat dextrose

misschien een goede tip, neem de dextro juice van xxlnutrition, zit taurine bij (staat erop dat dat zorgt voor nog snellere opname)

Als je echt moet 1 stof moet kiezen : koolhydraten.

water+whey+dextrojuice na de training
half uurtje voor je begint met training water+whey

Koolhydraten = anti-catabool
Eiwit = anabool

KH + prot = dubbelop. = beter :)

Laatst bewerkt:
eiwitten

Waarom denken jullie dat berry de Mey alleen eiwitten na de training nam, en koolhydraten voor de training?
Een bodybuilders hoort zich afzijdig te houden van suikers en zovoort!!!!!!!
Ik heb zelf alles al uitgeprobeert, en na 32 jaar bodybuilding training ben ik er achter dat alleen natuurlijk voedsel op het juiste moment ingenomen bijdraagt aan een mooi en sterk gespierd lichaam.
Koolhydraten na de training gaf mij na 2 maanden een extra gewicht van 10 kg, maar dat was geen spier maar vet en vocht, voor de training was een stuk beter, en gaf het energie voor de workout, eiwitten na de training houdt mijn lichaam in shape, en repareert mijn eiwitafbraak weer zonder vocht en vet erbij.
Kwaliteit voedsel bouwd een kwaliteit lichaam. { je bent wat je eet }.
Voor serieuze bodybuilders heb ik eiwitten vitaminen enz te koop voor een prijs waar je het nergens voor kunt kopen, deze prijzen zijn alleen voor een groep sporters die in mijn ogen serieus zijn.

grt Huub

Waarom denken jullie dat berry de Mey alleen eiwitten na de training nam, en koolhydraten voor de training?
Een bodybuilders hoort zich afzijdig te houden van suikers en zovoort!!!!!!!
Ik heb zelf alles al uitgeprobeert, en na 32 jaar bodybuilding training ben ik er achter dat alleen natuurlijk voedsel op het juiste moment ingenomen bijdraagt aan een mooi en sterk gespierd lichaam.
Koolhydraten na de training gaf mij na 2 maanden een extra gewicht van 10 kg, maar dat was geen spier maar vet en vocht, voor de training was een stuk beter, en gaf het energie voor de workout, eiwitten na de training houdt mijn lichaam in shape, en repareert mijn eiwitafbraak weer zonder vocht en vet erbij.
Kwaliteit voedsel bouwd een kwaliteit lichaam. { je bent wat je eet }.
Voor serieuze bodybuilders heb ik eiwitten vitaminen enz te koop voor een prijs waar je het nergens voor kunt kopen, deze prijzen zijn alleen voor een groep sporters die in mijn ogen serieus zijn.

grt Huub

Mooi verhaal om je eigen winkel aan te prijzen, Huub. Maar ik vertrouw meer op wetenschap dan op persoonlijke anekdoten. En de (bewegings)wetenschap zegt eiwit voor de training, direct na de training snelle koolhydraten, een kwartier na de training whey en een uur na de training een volledige maaltijd.

En m'n supplementen koop ik alleen bij handelaren die in mijn ogen serieus zijn.

Ik ga gewoon voor de natuurlijke magere melk + banaan combinatie. Dan krijg je die snelle suikers + eiwitten wel binnen.

ik hou het bij een eiwit shake, een kwartiertje na de training.
als ik deze eens oversla dan voel ik het verschil de dag nadien veel harder aan de hand van de stijve spieren.
met de eiwit shake ga ik er dus van uit dat ze raper hersteld zijn.

steek je kop maar in het zand, met je koolhydraten [ in de vorm van suikers ] je relaas zegt genoeg.

Koolhydraten = anti-catabool
Eiwit = anabool

KH + prot = dubbelop. = beter :)

BINGO!

Je lichaam heeft energie nodig tijdens de training om te kunnen sporten. Direct na je training zijn je reserves op en je spieren vermoeid. Daarnaast zitten er in je spieren door verbranding afvalstoffen. Deze afvalstoffen moeten uit je spieren getransporteerd worden. Op dit moment snakken je spieren naar 'snelle koolhydraten' dit is de beste brandstof op dat moment. Deze koolhydraten vind je in fruitsuikers of te wel dextrose. Als je direct na de training eiwitten neemt kunnen je spieren daar op dat moment helemaal niks mee. Je spieren zijn te vermoeid om eiwitten om te vormen tot het herstel van spierweefsel. Eiwitten en vetten direct na de training wordt grotendeels in je lichaam opgeslagen als vetten.

Maximaal een half uur na de training dextrose nemen, 0,7 gram per lichaamsgewicht. Dit is een behoorlijk glas vol maar is nodig. Dit mengen met water en drinken maar. Geef je spier nu even de tijd om zich klaar te maken voor de eiwitten boost. Een half uur later eiwitten in combinatie met gewone koolhydraten (50%-50%) nemen. De dextrose was puur om je spieren te herstellen van de training. De koolhydraten bij de eiwitten geven je spieren de energie om de eiwitten goed om te zetten.

Veel mensen denken dat ze dik worden als ze zoveel koolhydraten na de training nemen. Maar deze koolhydraten krijgen niet eens de kans om opgeslagen te worden in vetten. Vanaf het moment dat ik hiermee starte maakte ik zoveel sprongen vooruit. Ik kwam in een jaar 15 kg bij waarbij het vetpercentage gelijk bleef.

Mensen die meteen na hun training alleen maar eiwitten nemen probeer het eens drie maanden... wat heb je te verliezen. Dextrose kost geen drol en is in iedere supermarkt te koop. Koop dan geen dextro energie want dat is duurder, gewoon zonnatura. Je zult merken dat je vetpercentage gaat dalen en je spiermassa flink vooruit gaat.

Er word gezecht dat eiwitten en snelle suikers direct of binnen 1 uur na de training het beste is.

Zelf heb ik het tijden lang gedaan En ga het ook zeker weer doen.
Ik zelf merk er geen voor of nadelen aan Daarvoor is het effect wat te klein
Zelf heb ik bijna een jaar lang geen eiwiteen en kh's genomen als postworkout shake
en merkte totaal geen verschil of ik het nu wel of niet nam over een lange periode.

De bulk was gewoon al voldoende voor mij.
Maar straks na de cut van ongeveer een jaar lang denk ik dat met een schone bulk en wat dextrose en whey na de trainen wel inpact heeft en ik dus direct helemaal vol ga lopen weer.

Terug
Naar boven