XXL Nutrition

Direct na de training: eiwitten of koolhydraten

Geef mij maar gewoon een goede volledige maaltijd na m'n training, al die zever met dextrose en dergelijke toestanden zijn vr mij uit den boze!!!
Niks kan tippen aan een goede volledige maaltijd !!!

Is dat magere melk wat ik direct neem na mijn training wel goed dan? Het bevat eiwitten én suikers.. En ik las ergens dat het de spiergroei wel bevorderd.

Ik neem namelijk geen dextrose en whey (ieder z'n ding!)

Vaak neem ik een half uur tot een uur erna mijn grote maaltijd met kipfilet en rijst etc...

Goed bezig?

En? :)

Ga iemand anders vervelen! Aan je stellige post is duidelijk te merken dat je 32 jaar hebt zitten prutsen. Als je denk advies te moeten geven doe dit dan goed ( en lees voor de verandering eens wat over voeding??).

Waarom staat er van jou geen foto als jij geen prutser bent, wat heb je allemaal bereikt grootsmoel.

anderhalf uur voor je training lekker groot bord rijst met vis eten gevolgd door een whey shake(plus eventueel een banaan als je voelt dat je wat suiker nodig hebt) 30min voor training, na de training gewoon naar huis gaan, de tijd nemen en je volgende maaltijd eten, geen poedertjes dus.
Prachtig hoeveel mensen hier zichzelf volschenken met pure suiker terwijl hun spieren nauwelijks leeg zijn, en als ze leeg zouden zijn heeft de lever een dikke voorraad

Oke suiker is je vijand!

anderhalf uur voor je training lekker groot bord rijst met vis eten gevolgd door een whey shake(plus eventueel een banaan als je voelt dat je wat suiker nodig hebt) 30min voor training, na de training gewoon naar huis gaan, de tijd nemen en je volgende maaltijd eten, geen poedertjes dus.
Prachtig hoeveel mensen hier zichzelf volschenken met pure suiker terwijl hun spieren nauwelijks leeg zijn, en als ze leeg zouden zijn heeft de lever een dikke voorraad

Ik neem aan dat je tot het uiterste gaat tijdens je training? Mijn spieren zijn dan echt wel leeg. Hier een link naar een stuk geschreven door Big T, over de anabolische werking van suiker zodra je helemaal leeg bent.

Onderbouwing?? "Suiker is je vijand" is natuurlijk van geen enkele waarde. Ik hoef geen foto's te plaatsen om mezelf te verdedigen tegen zo'n nutteloze posts...

Zelf neem ik de laatste tijd altijd flink wat complexe koolhydraten ongeveer 90 min voor mijn training en 30-45 min voor de training een wheyshake. Tijdens of na de training direct een snelle suiker.

En dan 45-60 min na mijn training een volledige maaltijd.

Ik neem aan dat je tot het uiterste gaat tijdens je training? Mijn spieren zijn dan echt wel leeg. Hier een link naar een stuk geschreven door Big T, over de anabolische werking van suiker zodra je helemaal leeg bent.

Onderbouwing?? "Suiker is je vijand" is natuurlijk van geen enkele waarde. Ik hoef geen foto's te plaatsen om mezelf te verdedigen tegen zo'n nutteloze posts...

Je weet er echt helemaal niets van, jammer dat er geen suiker aan de bomen groeit i.p.v.fruit, ja waar zal die complexe spijsvertering van de mens toch voor zijn, neem gewoon suiker, je kunt je alvleesklier natuurlijk niet beschadigen, want jij bent bodybuilder/ster en dan moet alles snel, en complexe koolhydraten '"dat duurt te lang"" omdat je misschien ook te hard kan trainen, en dan moet suiker je redden, want je loopt achter de feiten aan.
En een foto hoef je niet te plaatsen, een suikerpop.

Je weet er echt helemaal niets van, jammer dat er geen suiker aan de bomen groeit i.p.v.fruit, ja waar zal die complexe spijsvertering van de mens toch voor zijn, neem gewoon suiker, je kunt je alvleesklier natuurlijk niet beschadigen, want jij bent bodybuilder/ster en dan moet alles snel, en complexe koolhydraten '"dat duurt te lang"" omdat je misschien ook te hard kan trainen, en dan moet suiker je redden, want je loopt achter de feiten aan.
En een foto hoef je niet te plaatsen, een suikerpop.

Je doelt op diabetes? Deze problemen ontstaan alleen bij aanleg en/of overmatig gebruik van suiker. TE veel is nooit goed. Als je 10 stuks fruit per dag eet zul je ook meer kans op diabetes hebben dan bij 1 stuk, lijkt mij pure logica. Enigste suikers die ik op een gemiddelde dag binnen krijg zitten in mijn kwark ( lactose), in mijn stuk fruit ( fructose) en een dosering na mijn work-out ( dextrose). Gemiddeld genomen 0.4 tot 0.8 gram per kilo lichaamsgewicht. Dat is namelijk wat een echte bodybuilder/ster doet, die telt elke dag wat er in zijn voeding zit. Het gaat allemaal om de dosering.
Als Big T een dergelijk stuk schrijft, maar ook andere bronnen ( zoals deze: http://www.ergogenics.org/32.html) bewijzen dat suiker na de training werkt, wie zou ik dan geloven?? Jou in ieder geval niet Hypofise..

Suiker is zeker een probleem van deze tijd, puur en alleen omdat veel mensen niks kunnen of willen leren over voeding. Onschuldig is het dus zeker niet. Maar kom niet schreeuwen dat je het allemaal zo goed weet om vervolgens je stempel te bevestigen.

Dus, wil je een goede discussie? graag! Wil je gewoon wat roepen ga dan naar het gare hanenhok...
Iedereen kan zelf oordelen wat naar zijn of haar idee de aannemelijkste theorie is.

Je doelt op diabetes? Deze problemen ontstaan alleen bij aanleg en/of overmatig gebruik van suiker. TE veel is nooit goed. Als je 10 stuks fruit per dag eet zul je ook meer kans op diabetes hebben dan bij 1 stuk, lijkt mij pure logica. Enigste suikers die ik op een gemiddelde dag binnen krijg zitten in mijn kwark ( lactose), in mijn stuk fruit ( fructose) en een dosering na mijn work-out ( dextrose). Gemiddeld genomen 0.4 tot 0.8 gram per kilo lichaamsgewicht. Dat is namelijk wat een echte bodybuilder/ster doet, die telt elke dag wat er in zijn voeding zit. Het gaat allemaal om de dosering.
Als Big T een dergelijk stuk schrijft, maar ook andere bronnen ( zoals deze: http://www.ergogenics.org/32.html) bewijzen dat suiker na de training werkt, wie zou ik dan geloven?? Jou in ieder geval niet Hypofise..

Suiker is zeker een probleem van deze tijd, puur en alleen omdat veel mensen niks kunnen of willen leren over voeding. Onschuldig is het dus zeker niet. Maar kom niet schreeuwen dat je het allemaal zo goed weet om vervolgens je stempel te bevestigen.

Dus, wil je een goede discussie? graag! Wil je gewoon wat roepen ga dan naar het gare hanenhok...
Iedereen kan zelf oordelen wat naar zijn of haar idee de aannemelijkste theorie is.

Dan weet je wat ik bedoel, maar jij bent alleen bezig om jou negatieve kijk op mijn persoon te bevestigen, en het artikel vergif is noodzaak is overtrokken
want kan je met gewoon eten dan niet recoveren? moet je perse suiker of dextrose nemen, en omdat volgens jou iedereen maar moet kijken wat de aannemelijkste theorie is lijkt dat meer op gokken dan op goed kiezen,
en omdat er mensen zijn die alles theoretisch benaderen, proberen die mensen de anderen in hun kijkwijze te betrekken.
waar iedereen vrij in is, maar ook om de waarheid te horen.
Jij verwerpt de "je bent wat je eet ""theorie , vind ik prima maar laat de anderen de keus om voor iets anders te kiezen.

Dan weet je wat ik bedoel, maar jij bent alleen bezig om jou negatieve kijk op mijn persoon te bevestigen, en het artikel vergif is noodzaak is overtrokken
want kan je met gewoon eten dan niet recoveren? moet je perse suiker of dextrose nemen, en omdat volgens jou iedereen maar moet kijken wat de aannemelijkste theorie is lijkt dat meer op gokken dan op goed kiezen,
en omdat er mensen zijn die alles theoretisch benaderen, proberen die mensen de anderen in hun kijkwijze te betrekken.
waar iedereen vrij in is, maar ook om de waarheid te horen.
Jij verwerpt de "je bent wat je eet ""theorie , vind ik prima maar laat de anderen de keus om voor iets anders te kiezen.

De mensheid zoals die er nu is is ontstaan door de wetenschap. Deze zelfde wetenschap bedenkt ook een hoop theorieën die relevant kunnen zijn voor bodybuilding. Het anabool zijn van suiker na een stevige work out is daar een van. Natuurlijk kun je met gewoon eten ook recoveren. Maar imo probeert een bodybuilder zijn voeding zo zeer te finetunen dat alles gebeurt onder de meest optimale voorwaarden. Weet jij hoeveel gram suiker er precies in een stuk fruit zit? Ik in ieder geval niet. Je stelt nog steeds dat ik de waarheid niet vertel, terwijl jij zelf nog geen enkel bewijs hebt gegeven voor je stelling. De theorie "je bent wat je eet" verwerp ik helemaal niet. In tegendeel, ik ben er juist een groot aanhanger van! Ik denk dat deze slogan toch wel heel goed past bij het dagelijkse patroon van een bodybuilder.

Waarom denk jij nou dat suiker je "vijand" is? Overtuig me eens?

hey hypofise: ben jij ben herder?

HYPOFISE, je zou de discussie over dextrose een eind op weg kunnen helpen door argumenten aan te dragen tegen het gebruik ervan. En dan bedoel ik geen vaagheden als "Berry de Mey gebruikte het ook niet" en "je bent wat je eet". Ik hoor je een hoop brullen maar weinig zeggen.

in de tijd dat berry trainde was van het gebruik van suikers na de training nog niets bekend.... ik heb de eerste 10 jaar ook niet gebruikt.. we wisten het niet...

das toch balen.... 10 jaar lang de verkeerde voedingsstoffen na je training innemen..

Vergeet niet dat fruitsuikers anders zijn dan die chemische suikers (kristal suiker). Je mag ook honing gebruiken dat is ook een goeie energiebron.

Vergeet niet dat fruitsuikers anders zijn dan die chemische suikers (kristal suiker). Je mag ook honing gebruiken dat is ook een goeie energiebron.

Ze zijn misschien anders geproduceerd, maar het blijven allebei monosacchariden oftewel enkelvoudige suikers. Dit zijn de meest simpele ketens, welke het snelst worden opgenomen door je lichaam. Honing bestaat voor het overgrote deel uit fructose en glucose, en voor een veel kleiner deel uit maltose en sacharose. De werking kun je dus in grote mate vergelijken met die van dextrose.

Meer informatie over de verschillende suikerketens vind je hier.

Terug
Naar boven