MuscleMeat

Direct na de training: eiwitten of koolhydraten

Waarom denken jullie dat berry de Mey alleen eiwitten na de training nam, en koolhydraten voor de training?
Een bodybuilders hoort zich afzijdig te houden van suikers en zovoort!!!!!!!
Ik heb zelf alles al uitgeprobeert, en na 32 jaar bodybuilding training ben ik er achter dat alleen natuurlijk voedsel op het juiste moment ingenomen bijdraagt aan een mooi en sterk gespierd lichaam.
Koolhydraten na de training gaf mij na 2 maanden een extra gewicht van 10 kg, maar dat was geen spier maar vet en vocht, voor de training was een stuk beter, en gaf het energie voor de workout, eiwitten na de training houdt mijn lichaam in shape, en repareert mijn eiwitafbraak weer zonder vocht en vet erbij.
Kwaliteit voedsel bouwd een kwaliteit lichaam. { je bent wat je eet }.
Voor serieuze bodybuilders heb ik eiwitten vitaminen enz te koop voor een prijs waar je het nergens voor kunt kopen, deze prijzen zijn alleen voor een groep sporters die in mijn ogen serieus zijn.

grt Huub

zit wat in wat hij zegt.... train al zo'n jaar of 20 en de eerste 10 ofzo alleen eiwitten na de training we wisten helemaal nog niets af van die snelle koolhydraten.... maakt geen ruk uit! ik gebruik ze omdat het mijn weerstand verbeterd na de training....

Ik ga altijd voor de Whey met water.
Als ik thuis ben komen de koolhydraten.

Wat dacht je van een dikke gainer:shake: met water aangemaakt, die je al begint te drinken voor je training

BINGO!

Je lichaam heeft energie nodig tijdens de training om te kunnen sporten. Direct na je training zijn je reserves op en je spieren vermoeid. Daarnaast zitten er in je spieren door verbranding afvalstoffen. Deze afvalstoffen moeten uit je spieren getransporteerd worden. Op dit moment snakken je spieren naar 'snelle koolhydraten' dit is de beste brandstof op dat moment. Deze koolhydraten vind je in fruitsuikers of te wel dextrose. Als je direct na de training eiwitten neemt kunnen je spieren daar op dat moment helemaal niks mee. Je spieren zijn te vermoeid om eiwitten om te vormen tot het herstel van spierweefsel. Eiwitten en vetten direct na de training wordt grotendeels in je lichaam opgeslagen als vetten.

Maximaal een half uur na de training dextrose nemen, 0,7 gram per lichaamsgewicht. Dit is een behoorlijk glas vol maar is nodig. Dit mengen met water en drinken maar. Geef je spier nu even de tijd om zich klaar te maken voor de eiwitten boost. Een half uur later eiwitten in combinatie met gewone koolhydraten (50%-50%) nemen. De dextrose was puur om je spieren te herstellen van de training. De koolhydraten bij de eiwitten geven je spieren de energie om de eiwitten goed om te zetten.

Veel mensen denken dat ze dik worden als ze zoveel koolhydraten na de training nemen. Maar deze koolhydraten krijgen niet eens de kans om opgeslagen te worden in vetten. Vanaf het moment dat ik hiermee starte maakte ik zoveel sprongen vooruit. Ik kwam in een jaar 15 kg bij waarbij het vetpercentage gelijk bleef.

Mensen die meteen na hun training alleen maar eiwitten nemen probeer het eens drie maanden... wat heb je te verliezen. Dextrose kost geen drol en is in iedere supermarkt te koop. Koop dan geen dextro energie want dat is duurder, gewoon zonnatura. Je zult merken dat je vetpercentage gaat dalen en je spiermassa flink vooruit gaat.

Dus als ik van 17:00 tot 18:30 train
moet ik dus binnen 18:30 en 19:00 de dextrose innemen
en tussen 19:00 en 19:30 de eiwitten en Koolhydraten?

ik wil dit gaan doen door binnen een half uur na de training water met dextrose te nemen.
en een half uur daarna een wheyshake met magere melke. en dan thuis een avond maaltijd (rijst, kip, groente), kan dat?
of moet ik wachten met de whey en dit tegelijk met de rijst nemen?

als pre WO wil ik 2 pistoletjes met kipfilet naar binnen werken..

Dus als ik van 17:00 tot 18:30 train
moet ik dus binnen 18:30 en 19:00 de dextrose innemen
en tussen 19:00 en 19:30 de eiwitten en Koolhydraten?

ik wil dit gaan doen door binnen een half uur na de training water met dextrose te nemen.
en een half uur daarna een wheyshake met magere melke. en dan thuis een avond maaltijd (rijst, kip, groente), kan dat?
of moet ik wachten met de whey en dit tegelijk met de rijst nemen?

als pre WO wil ik 2 pistoletjes met kipfilet naar binnen werken..

Kan wel, maar na die dextrose met water en die shakes zit je behoorlijk vol zal ik je zeggen. Veel eten daarna zal tegenvallen. Je avondeten zal op deze manier flink laat worden gegeten. Je moet niet je normale gezonde maaltijden laten vervangen door supplementen. Eten moet gewoon lekker zijn.

Zelf train ik een uur na het eten dan heb ik dat probleem niet. Kijk wat voor jou het prettigste is. Ik kan niet voor jou bepalen wat je hierin het beste kunt doen.

ik zit ook behoorlijk vol na die whey en dextrose en kan echt geen grote maaltijd op daarna en eerlijk gezegd neem ik een paar uur later nog een shake nu met eiwitten en brinta......

De beodeling van de dextrose + whey is het omhooggooien van je bloedsuiker + insuline niveaus, zodat je licham de benodigde stoffen voor het stoppen van de catabole processen die de training op gang heeft gebracht kan stoppen en je lichaam zo snel mogelijk kan begionnen met het herstellen van de schade. Dextrose en whey verhogen allebei die spiegels en samen nog meer dan elk apart. Het duurt echter best wel lang voordat de ingenomen whey ook daadwerkelijk beschikbaar is, maar dat is geen probleem, tenzij je op een lege maag bent gaan trainen (dus: niet doen).

Het voordeel van een vloeibare maaltijd is voor mij dat ik daarna redelijk snel weer vast voedsel kan innemen. Dikke shakes en melk zijn iets minder (de melk omdat het stremt in je maag en de shake omdat het veel lucht bevat). Melk is voor mij niet zo'n probleem , zolang ik het maar niet overdrijf (doorgaans 300 cc)

Kan wel, maar na die dextrose met water en die shakes zit je behoorlijk vol zal ik je zeggen. Veel eten daarna zal tegenvallen. Je avondeten zal op deze manier flink laat worden gegeten. Je moet niet je normale gezonde maaltijden laten vervangen door supplementen. Eten moet gewoon lekker zijn.

Zelf train ik een uur na het eten dan heb ik dat probleem niet. Kijk wat voor jou het prettigste is. Ik kan niet voor jou bepalen wat je hierin het beste kunt doen.

Het probleem is een beetje dat ik direct na het werk naar de sporschool ga.

ik eet dus om 14:30
110 gr runderrookvlees of kipfilet
een uur voor het sporten de 2 pistoletjes met kipfilet
Dan ga ik sporten, 1,5 uur.
na het sporten wil ik de dextrose en whey innemen.
dan naar huis rijden (35 min-45 min).
Dan mijn avond maaltijd eten, 100 gr rijst met 150 gr groente en kip.

dan niets meer en rond 22:30 nog eens 250 gr kwark zo net voor het slapen gaan.

helaas kan ik niet eerder aan mijn avond maaltijd beginnen..

Hier een stukje op Erogenics (waar veel mensen het vaak niet mee eens zijn).
Maar lees het eens en trek je eigen conclusies.

Of luister naar 3XL: "Geloof niets, Probeer alles."

http://www.ergogenics.org/32.html

Hier een stukje op Erogenics (waar veel mensen het vaak niet mee eens zijn).
Maar lees het eens en trek je eigen conclusies.

Of luister naar 3XL: "Geloof niets, Probeer alles."

http://www.ergogenics.org/32.html

Interessant onderzoek, maar het gaat hier wel om 'high-calorie-supplements' en een onderzoek van 6 jaar geleden. Ik heb al even gezocht op Pubmed maar kan eigenlijk niks recenter vinden. Zonde.

Maar in de cut lijkt dit me niet echt aan te raden. Ik ben nu redelijk low-carb, krijg genoeg eiwitten binnen en doe dagelijks een uur cardio op 70-80% en daarna neem ik altijd een oooooooverheerlijke whey-shake. Dit werkt redelijk goed naar mijn idee, maar zouden de extra snelle KH extra nut hebben?

dat vroeg ik me ook al af,
moet je in de cut ook dextose en whey te samen nemen?

dat vroeg ik me ook al af,
moet je in de cut ook dextose en whey te samen nemen?

Bij een cut zou ik alleen de dextrose (iets lagere dosis, experimenteren) nemen om je spieren klaar te maken voor de eiwitten. En dan gewoon puur de eiwitten nemen zonder daar extra koolhydraten aan toe te voegen. Bij Bulken wel extra koolhydraten aan toevoegen.

oke thank,maar dat betekend dus dat ik mijn eerder geschreven schema kan volgen toch?

Waarom denken jullie dat berry de Mey alleen eiwitten na de training nam, en koolhydraten voor de training?
Een bodybuilders hoort zich afzijdig te houden van suikers en zovoort!!!!!!!
Ik heb zelf alles al uitgeprobeert, en na 32 jaar bodybuilding training ben ik er achter dat alleen natuurlijk voedsel op het juiste moment ingenomen bijdraagt aan een mooi en sterk gespierd lichaam.
Koolhydraten na de training gaf mij na 2 maanden een extra gewicht van 10 kg, maar dat was geen spier maar vet en vocht, voor de training was een stuk beter, en gaf het energie voor de workout, eiwitten na de training houdt mijn lichaam in shape, en repareert mijn eiwitafbraak weer zonder vocht en vet erbij.
Kwaliteit voedsel bouwd een kwaliteit lichaam. { je bent wat je eet }.
Voor serieuze bodybuilders heb ik eiwitten vitaminen enz te koop voor een prijs waar je het nergens voor kunt kopen, deze prijzen zijn alleen voor een groep sporters die in mijn ogen serieus zijn.

grt Huub

Ga iemand anders vervelen! Aan je stellige post is duidelijk te merken dat je 32 jaar hebt zitten prutsen. Als je denk advies te moeten geven doe dit dan goed ( en lees voor de verandering eens wat over voeding??).

Ik heb ooit geleerd dat je 2-3 maal (=2,5 maal) zoveel koolhydraten moet nemen als eiwitten. Dit is wat ik aanhoud. Zelf heb ik nooit echt onderscheid gemaakt tussen snelle en langzame koolhydraten. Dit ga ik echter wel doen.

geld dit trouwens alleen voor KT dagen of ook voor op de cardio dagen?

• Topic Starter Topic Starter
Wel, ik doe het zo:
-15 min voor training: 2 x donkere boterham met kippenwit
-2 uur training in totaal
-in kleedkamers pure sinaasappelsap(enkelvoudige suikers) of tabletje dextrose + whey shake met water
-25min - 40min later: avondmaaltijd (koolh + eiwitten ofcourse)

Die avondmaaltijd en mijn training kan ik niet veranderen, maar zou ik dan koolhydraten erna nemen of niet? Tot op heden doe ik het zo, en ben best wel droog maar wil rustig wat massa bijwinnen zonder een hogere vetpercentage te halen.

Wel, ik doe het zo:
-15 min voor training: 2 x donkere boterham met kippenwit
-2 uur training in totaal
-in kleedkamers pure sinaasappelsap(enkelvoudige suikers) of tabletje dextrose + whey shake met water
-25min - 40min later: avondmaaltijd (koolh + eiwitten ofcourse)

Die avondmaaltijd en mijn training kan ik niet veranderen, maar zou ik dan koolhydraten erna nemen of niet? Tot op heden doe ik het zo, en ben best wel droog maar wil rustig wat massa bijwinnen zonder een hogere vetpercentage te halen.

Minimaal 30 min voor de training niets eten. Je maag en darmen hebben veel bloed nodig tijdens de spijsvertering. Nu ga jij trainen en moet je lichaam dit bloed gaan verdelen tussen je spieren en organen... dat is geen ideale situatie.

2 uur training is echt VEEL te lang als je massa wilt winnen. Maximaal 45 minuten trainen. Dus minder praten en rust tussen de sets maximaal 1 a 2 minuten.

Tabletje dextrose is ten eerste heel duur (20x zoveel als poedervorm) dit heb ik al eerder aangegeven. Dextrose kost geen drol en is in iedere supermarkt te koop. Koop dan geen dextro energie want dat is duurder, gewoon zonnatura. Na je training 0,7 gram dextrose per lichaamsgewicht... dus weeg je 70 kg dan is het 49 gram. Dat zijn veel tabletjes.

Maaltijd is perfect op dat moment. Neem ongeveer 2 uur na de maaltijd nog een carb/eiwitten shake en je massa zal omhoog gaan. Tijdens een bulk zal je vetpercentage toch iets omhoog gaan dat hou je niet tegen... maar daarna weer alles mooi in vorm trainen.

ruim een uur voor het sporten kan toch wel?

Terug
Naar boven