MuscleMeat

dit las ik laatst in de nieuwe Men's Health

uji-tiger

Novice
Waardering
0
Ik kan de artikel niet op het internet vinden, en kan er niet letterlijk uit quoten, aangezien ik hem op mijn fitness centre las...maar het komt hierop neer:
dat als je veel gaat rennen, je spiervezels zullen inkrimpen, zodat ze efficienter zijn tijdens het hardlopen.....dus veel rennen = kleine been spieren

is dit waar?

uji-tiger zei:
Ik kan de artikel niet op het internet vinden, en kan er niet letterlijk uit quoten, aangezien ik hem op mijn fitness centre las...maar het komt hierop neer:
dat als je veel gaat rennen, je spiervezels zullen inkrimpen, zodat ze efficienter zijn tijdens het hardlopen.....dus veel rennen = kleine been spieren

is dit waar?

ik denk van niet......met "spiervezels die inkrimpen"bedoelen ze dan je beenspieren?? of ALLE spieren?....(just checking mate ;) )

anyway.....hardlopen is duursport.....g aje mij niet vertellen dat je spieren daar korter van worden...met rennen belast je je spieren over de gehele bewegingsuitslag.....en het stond in de Men's Health.......

zal dus wel niet......right bro's????

van hardlopen worden je spieren lang en dun. Een marathonloper heeft dunnere benen dan een sprinter. Dus het beste is om te gaan fietsen (als cardio) Ik heb het over bovenbeenspieren heh, vooral quadriceps. :)

uji-tiger zei:

is dit waar?

gedeeltelijk denk ik van wel...je spieren 'krimpen' wel in doordat je vet gaat verbranden en daarnaast ook spiervezels. Dus als je veel gaat rennen zul je massa verliezen lijkt me (correct me if i'm wrong)

Nee. Wat er in stond was dat als je gaat lopen en krachttraining doet om toch beenmassa te winnen, dit niet zou lukken. Omdat [blabla heel lulverhaaltje] en ik geloof er niks van.

Doe regelmatig duurloop, zeker in de cut, maar veel beenmassa raak ik er niet mee kwijt. Errder vet, maar da's de bedoeling me dunkt. Men's Health is een beetje een lulboekje, vaak klopt de info wel maar serieus gesimplificeerd en andere keren ronduit verkeerd...

Hardlopen richt zich voornaamlijk op de slowtwichvezels. Als je veel hardloop zal er een omzetting zijn van fasttwich naar slowtwichvezels. Maw het aantal slowtwichvezels zal toenemen en het aantal fasttwich zal afnemen.

En aangezien het juist de fasttwich vezel zijn die het meeste groeipotentieel hebben .....................

maar krimpen zullen dus niet? enkel minder snel groeien?

GHEGHEGHE van duursport worden je spieren niet kort hoor bro!!

3XL zei:
Hardlopen richt zich voornaamlijk op de slowtwichvezels. Als je veel hardloop zal er een omzetting zijn van fasttwich naar slowtwichvezels. Maw het aantal slowtwichvezels zal toenemen en het aantal fasttwich zal afnemen.

En aangezien het juist de fasttwich vezel zijn die het meeste groeipotentieel hebben .....................

Dit is juist, slowtwitch fibers verbruiken ATP met een trage rate dus zijn het pure uithouding vezels, fast twitch fibers geven VEEL kracht maar hebben weinig uithouding. Sinds uithouding contraproductief is voor kracht zou ik er een miniem tijd aan besteden als je powerliften doet en als je aan bodybuilden doet ook niet teveel tijd aan besteden.

3XL zei:

Ik dacht dat alleen de 2a fast twitch zich ofwel naar slow ofwel naar 2b fast twitch konden omzetten. Of zit ik hier fout ?

Raistlin zei:
Ik dacht dat alleen de 2a fast twitch zich ofwel naar slow ofwel naar 2b fast twitch konden omzetten. Of zit ik hier fout ?

Damn, dat heb ik ooit es moeten blokken... maar 'k ben de helft al vergeten
Euh, zal het dan maar eens opzoeken hé.

ff vlug m'n boeken in duiken :p

uji-tiger zei:

is dit waar?

Tot mijn grote schrik laatst een abonnement van mijn vriendin gekregen. Laatste editie? Alle sportgerelateerde artikelen ofwel enorme lulkoek ofwel gapend wijd open staande deuren. Zo schreven ze een heel artikel over testosteron terwijl ze eigenlijk groeihormoon bedoelden... :(

In ieder geval hebben ze hier natuurlijk wel een beetje gelijk. Ik loop heel veel, doe ook atletiek en heb een echt Jerommeke postuur ;)

Veel redenen te noemen: Duurlopen zijn geen training voor je snelle, witte spiervezels. Inspannende duurtrainingen zijn belastend, kosten veel energie. Dus vermindert herstel van je krachttraining en, bij overtraining, verlaagd testosteron. Dan maar niet lopen? Nee! Lopen is leuk!! En goed kunnen lopen is stoer! :p

Ik raad je aan alleen nog intervaltraining te doen. Zelf doe ik bijna alleen nog 200-tjes. Houdt in: 200m snel, 200m dribbel/wandel. Dan heeft je lichaam steeds genoeg tijd te herstellen en zakt je testosteron niet in. (En ik doe veel sprinttraining, maar ook dat is geen massabouwer)

Raistlin zei:

Juistekes gelezen dat ook type I vezels zich kunnen omvormen naar type II vezels. Maar ik ga het toch nog eens zeker dieper bekijken...

Vertigo zei:
Damn, dat heb ik ooit es moeten blokken... maar 'k ben de helft al vergeten
Euh, zal het dan maar eens opzoeken hé.

ff vlug m'n boeken in duiken :p
Nu, als het een omkeerbaar proces zou zijn is het natuurlijk wel mogelijk. Dan kan je bvb van 2b naar 2a en dan weer verder door naar slow twitch :D . En het zou vreemd zijn moest het niet omkeerbaar zijn, want dan zou je op een bepaald punt zonder 2a kunnen komen te zitten, met een vaste vezelverdeling ongeacht wat je verder doet.

Leuk gefilosfeer :D .

In menshealth spreken ze zichzelf vaak tegen, ene keer moet je juist wel veel hardlopen, andere keer weer niet. Soms moeten ze net iets teveel moeite doen om het blad vol te krijgen, zo herhalen ze elk jaar hetzelfde stappenplan. (ik heb elk menshealth nr vanaf. 2000) en ben er maar weinig van opgestoken. Zitten ook hele goede argumenten en tips in, maar ook veel bagger. Anyway, terugkomend op de vraag "krimpen je spieren". Nee, krimpen zullen ze niet. Maar met duurloop (waar hun dus op duiden) worden je spieren wel langer, terwijl je met bodybuilden juist kortere spieren wilt vormen. Dus in die zin zou je kunnen zeggen ze "krimpen". maar ik vind het een verkeerd woord er voor.
Wil je explosieve grote beenspieren i.c.m cardio, dan zou ik gaan intervallen. Hiermee creeer je steeds kleine "kracht" explosies. Dit heeft wel een werking waar je beenspieren explosiever "groter" van zullen worden. (kijk maar naar top sprinters op de atletiek baan) die hebben gigantische beenspieren. (wil je toch cardiooen, ga dan op 60% van je vermogen rustig half uurtje joggen). Prima voor de conditie en zo verbrand je ook vet.

WesleyBBB zei:
In menshealth spreken ze zichzelf vaak tegen, ene keer moet je juist wel veel hardlopen, andere keer weer niet. Soms moeten ze net iets teveel moeite doen om het blad vol te krijgen, zo herhalen ze elk jaar hetzelfde stappenplan. (ik heb elk menshealth nr vanaf. 2000) en ben er maar weinig van opgestoken. Zitten ook hele goede argumenten en tips in, maar ook veel bagger. Anyway, terugkomend op de vraag "krimpen je spieren". Nee, krimpen zullen ze niet. Maar met duurloop (waar hun dus op duiden) worden je spieren wel langer, terwijl je met bodybuilden juist kortere spieren wilt vormen. Dus in die zin zou je kunnen zeggen ze "krimpen". maar ik vind het een verkeerd woord er voor.
Wil je explosieve grote beenspieren i.c.m cardio, dan zou ik gaan intervallen. Hiermee creeer je steeds kleine "kracht" explosies. Dit heeft wel een werking waar je beenspieren explosiever "groter" van zullen worden. (kijk maar naar top sprinters op de atletiek baan) die hebben gigantische beenspieren. (wil je toch cardiooen, ga dan op 60% van je vermogen rustig half uurtje joggen). Prima voor de conditie en zo verbrand je ook vet.

Om goed te kunnen sprinten heb je geen gigantische beenspieren nodig. Het is een misverstand dat zo ver rijkt tot aan de Amerikaanse macho-eikel wereldtop. Ze zijn allemaal zwaar aan de THG, insuline, GH en zelfs EPO. En ja, als je er dan een beetje op traint krijg je natuurlijk wel gigantische beenspieren. Afgelopen WK zijn al die verwende gasten er kneiterhard uitgelopen door het smalste mannetje van allemaal, die als enige nooit in het krachthonk zit...

Zoals gewoonlijk zijn ook hier weer verschillende theorien

Als je hier kijkt http://home.planet.nl/~rolex/Fiber.html Dan word hetvolgende gesteld

B. All transformations appear to follow a specific pattern.-
Type I <> Type IIa <> Type IId <> Type IIb

-Note: Type IId myosin is also called Type IIx- Also note that there is no Type IIc myosin. Type IIc muscle fibers are fibersthat express more than one Type II isoform (i.e. transitional fibers).

Is oorspronkelijk van http://www.hhp.ufl.edu/classes/ess/Spring/PET4381dc/notes.htm > en kiezen voor Fiber types

Staat to dat er ook meningen zijn dat er alleen omzetting van fast naar slow is

Laatst bewerkt:
3XL zei:
Zoals gewoonlijk zijn ook hier weer verschillende theorien

Als je hier kijkt http://home.planet.nl/~rolex/Fiber.html Dan word hetvolgende gesteld

B. All transformations appear to follow a specific pattern.-
Type I <> Type IIa <> Type IId <> Type IIb

-Note: Type IId myosin is also called Type IIx- Also note that there is no Type IIc myosin. Type IIc muscle fibers are fibersthat express more than one Type II isoform (i.e. transitional fibers).

Is oorspronkelijk van http://www.hhp.ufl.edu/classes/ess/Spring/PET4381dc/notes.htm > en kiezen voor Fiber types

Staat to dat er ook meningen zijn dat er alleen omzetting van fast naar slow is

Ik heb nog geen kans gehad om het na te kijken, maar in't weekend zal ik dat zeker doen.
Ik weet wel zeker dat Type IIc myosine en vezels uitzonderlijk voorkomen en te maken hebben met regeneratie van motorunits en spiervezels. Ze hebben ook een neurale component...

Om goed te kunnen sprinten heb je geen gigantische beenspieren nodig. Het is een misverstand dat zo ver rijkt tot aan de Amerikaanse macho-eikel wereldtop. Ze zijn allemaal zwaar aan de THG, insuline, GH en zelfs EPO. En ja, als je er dan een beetje op traint krijg je natuurlijk wel gigantische beenspieren. Afgelopen WK zijn al die verwende gasten er kneiterhard uitgelopen door het smalste mannetje van allemaal, die als enige nooit in het krachthonk zit...

Niet helemaal waar de meeste hadden aan te veel wedstrijden mee gedaan en het wk was een van de slechtste van alle wk's, de nummer 1 kwam verre van het WR.
Maurice green was het begin van het jaar geblesserd en was uit vorm.
Montgonnery had zich meer bezig gehouden met z'n vriendin en te veel wedstrijden.

De winner van het wk was al eens betrapt op efedrine.

Van EPO krijg je niet echt spieren van, maar eerder uithoudingsvermogen.
Volgens mij is dit jaar maar een iemand betrapt op EPO en dat was een duursporter in het atletiek.

Alle wereld kampioenen op de 100 m van de jaren 70 hadden grote been spieren,om dat nou een smal mannetje dit jaar heeft gewonnen hoeven ze geen grote been spieren te hebben, onzin.

Silva zei:
Niet helemaal waar de meeste hadden aan te veel wedstrijden mee gedaan en het wk was een van de slechtste van alle wk's, de nummer 1 kwam verre van het WR.
Maurice green was het begin van het jaar geblesserd en was uit vorm.
Montgonnery had zich meer bezig gehouden met z'n vriendin en te veel wedstrijden.

De winner van het wk was al eens betrapt op efedrine.

Van EPO krijg je niet echt spieren van, maar eerder uithoudingsvermogen.
Volgens mij is dit jaar maar een iemand betrapt op EPO en dat was een duursporter in het atletiek.

Alle wereld kampioenen op de 100 m van de jaren 70 hadden grote been spieren,om dat nou een smal mannetje dit jaar heeft gewonnen hoeven ze geen grote been spieren te hebben, onzin.

Sja, Montgomery en z'n vrouw nota bene, allebei betrapt op steroiden, net als een aantal anderen. En de rest (Amerikanen) gebruiken ze ook. Net als insuline (na het krachthonk, voor de baantraining) en GH.

Van EPO krijg je geen massa, klopt, van efedrine trouwens ook niet. Toch, hoe bezopen ook voor sprinters, gebruiken ze EPO-varianten. Verder is ook de atletiek corrupt, ze zouden er veel meer kunnen pakken. Als ze er af en toe een pakken is het bijna altijd een atleet uit het oostblok, die alleen klassieke steroiden en gewone EPO tot z'n beschikking heeft. Die vis je er zo uit.

En verder, ja, alle 100 meter lopers hebben natuurlijk goed ontwikkelde beenspieren. Maar groot is niet nodig. Ook bij mij op de baan of amateurwedstrijden, de beste sprinters kunnen hele dunne benen hebben. Wel goede, krachtige, snelle benen, maar dun.

Terug
Naar boven