In menshealth spreken ze zichzelf vaak tegen, ene keer moet je juist wel veel hardlopen, andere keer weer niet. Soms moeten ze net iets teveel moeite doen om het blad vol te krijgen, zo herhalen ze elk jaar hetzelfde stappenplan. (ik heb elk menshealth nr vanaf. 2000) en ben er maar weinig van opgestoken. Zitten ook hele goede argumenten en tips in, maar ook veel bagger. Anyway, terugkomend op de vraag "krimpen je spieren". Nee, krimpen zullen ze niet. Maar met duurloop (waar hun dus op duiden) worden je spieren wel langer, terwijl je met bodybuilden juist kortere spieren wilt vormen. Dus in die zin zou je kunnen zeggen ze "krimpen". maar ik vind het een verkeerd woord er voor.
Wil je explosieve grote beenspieren i.c.m cardio, dan zou ik gaan intervallen. Hiermee creeer je steeds kleine "kracht" explosies. Dit heeft wel een werking waar je beenspieren explosiever "groter" van zullen worden. (kijk maar naar top sprinters op de atletiek baan) die hebben gigantische beenspieren. (wil je toch cardiooen, ga dan op 60% van je vermogen rustig half uurtje joggen). Prima voor de conditie en zo verbrand je ook vet.