Fitness Seller

Djwen's log 2014: Work for it!

Djwen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m63
Massa
70kg
Hoi, ik ben Daniek.:)
Nadat ik een tijdje wat logs heb gevolgd heb ik eindelijk de stap gezet om ook een log bij te gaan houden.
Ik vind het zo leuk en inspirerend om dingen van andere meiden/vrouwen te lezen en te zien. (Ook op Instagram!)
En het is denk ik een goede motivatie voor mezelf om progressie te zien! 

Vorig jaar rond deze tijd ben ik begonnen met fitness(lees: cardio), ik kwam er al snel achter dat kracht meer iets voor mij is. Ik train op het moment 5/6x per week. Ik heb geen vast trainingsschema.. Ik train vooral op borst, rug en benen. Schouders, biceps en triceps train ik niet vaak los, omdat ik vind dat deze te groot worden voorbij de rest. Dus die probeer ik mee te nemen in mijn keuze van de oefeningen voor borst en rug. Buik doe ik regelmatig tussendoor. En cardio probeer ik na iedere training 10/15 minuten te doen… Ik ben wel van plan een schema te gaan maken, maar wil eerst mijn voeding onder controle krijgen!

Mijn allerbelangrijkste doel is mijn vet% naar beneden te krijgen, alleen heb ik heel veel moeite met mijn eetbuien in de avond. Het juiste voedingsschema moet ik dus nog vinden.(Ben in ondertussen ook mee bezig.) Het voedingsschema zal ik hier later uploaden, eerst even kijken of jullie nog op of aanmerkingen hebben in het voeding gedeelte.

Een paar stats/pr van dit moment: januari 2014:
Leeftijd: 21 jaar
Gewicht: 70kg
Vet% (4 punts): 26%
Lengte: 163cm
LBM: 52kg
Squat(Smith machine): 80 kg
Leg press(45 degree): 220kg
Bench press: 40kg
Deadlift(pas 3 weken): 40kg
Lat pull-down: 45kg

Ook hoop ik met deze log in contact te komen met andere meiden/vrouwen die krachtsporten om adviezen, tips en ervaringen uit te wisselen!!:)

Heel veel succes! Ga je het ook bijhouden met foto's etc dat maakt het voor degene die volgen een stuk leuker :)

Welkom en heel veel succes!

Welkom, ik was je al tegengekomen op instagram! Heel veel succes met je doelen!

Heel veel succes! Je bent al aardig sterk zeg! :D Wat is je instagram dan zou ik die ook wel willen volgen :D

• Topic Starter Topic Starter
Heel veel succes! Ga je het ook bijhouden met foto's etc dat maakt het voor degene die volgen een stuk leuker :)
Bedankt voor de reacties! Het is inderdaad leuk om met foto's proces te laten zien, ik ben er alleen nog niet helemaal klaar voor om die Total body foto's te delen.. Maar foto's maken kan natuurlijk op meer manieren! Mijn insta is Djwen_fit, ik volg powerbase ook al!

Hieronder de training van gisteren:
Training ma 20 jan:
Superset
-Seated back row 3x10x40
-Pull down 3x10x60

Triceps pushdown (touw)
3x12x12,5
3x12x15
3x12x15

Cable pulldown
3x12x10
3x12x12,5
3x12x15

Latpull
15x25
15x35
10x45
8x45

Back extension
15x5
12x10
12x10

Buikspierem
crunches 40x
side crunches 40x

15 minuten steppen redelijk tempo.

Lekker training hoor! En foto's moet je ook alleen delen als je je daar prettig bij voelt natuurlijk!

Inderdaad sterke training! Leuke instagram heb je ook, hoe heb je dat zo bewerkt allemaal, niet met instagram toch? Met die witte achtergrond en soms tekst in de foto erbij. En wat Wieteke al zegt, foto's alleen delen als je jezelf er prettig bij voelt. :D

squat dubbele van je deadlift?

Lekker training hoor! En foto's moet je ook alleen delen als je je daar prettig bij voelt natuurlijk!

Inderdaad sterke training! Leuke instagram heb je ook, hoe heb je dat zo bewerkt allemaal, niet met instagram toch? Met die witte achtergrond en soms tekst in de foto erbij. En wat Wieteke al zegt, foto's alleen delen als je jezelf er prettig bij voelt. :D

Thanks! Voor die tekstjes gebruik ik de app mystic.

squat dubbele van je deadlift?

En wat de deadlift betreft, die heb ik 3 weken geleden voor het eerst uitgevoerd.. Ik was altijd een beetje bang voor mijn onderrug(was wat zwakjes):o en ik wist de juiste form niet. Maar nu toch gaan deadliften, probeer het rustig op te bouwen nu 5x gedaan ongeveer.. Vandaar dus het verschil!:D

Nice train!
en inderdaad met DL .. eerst techniek en dat gewicht komt wel!

Gisteren was legday:)

Squat (Smith machine)
20x40
15x60
8x80
8x80

Abductor? Zo'n beetje het enige vrije apparaat:(
20x40
15x50
15x50

Legpress(45 degree)
120x20
160x15
200x10

Kuiten( met de legpress machine)
10x tenen naar binnen, 10x buiten en 10x recht, met 80
En nogmaals.

Helaas werd mijn training abrupt onderbroken door werk, dus helaas niet af kunnen maken en geen cardio.. Ik heb het idee dat ik mijn knieën te veel heb belast deze training.. Het is denk ik verstandig voor mij om de legpress en squad te scheiden of lager te nemen als ik ze beide op een dag doe!?

Vandaag is rustdag.. Gelukkig geen last meer van mijn knieën en morgen weer knallen met
borst!

Hierbij ook een proces foto, biceps en schouder, van een tijdje terug, de 1e foto is van voor de zomervakantie en de 2e ergens in begin oktober.

image.jpg

Goeie biceps hoor! Als je last hebt van je knieen dan zijn ze waarschijnlijk overbelast en te zwaar getraind. Doe jij de leg curl bijvoorbeeld niet?

Ik train om en om dus begin met leg curl dan leg press en dan squat en dan weer leg curl. Dan neem je alles mee.

Goeie biceps hoor! Als je last hebt van je knieen dan zijn ze waarschijnlijk overbelast en te zwaar getraind. Doe jij de leg curl bijvoorbeeld niet?

Ik train om en om dus begin met leg curl dan leg press en dan squat en dan weer leg curl. Dan neem je alles mee.

Oké dat is een goede optie inderdaad, dank je! Gister had ik nog graag leg cable kickbacks, leg curl en standing cable hip abduction willen doen. Maar helaas.. next time:)

Biceps gaan goed! En inderdaad kan je gewoon afwisselen in je oefeningen.

Pfooe eindelijk tijd om weer een training in de log te zetten.
Heb het zo druk op het moment met mijn opleiding en mijn bedrijfje dat ik tijd te kort heb. Daarom wil ik misschien overgaan op een trainingsschema van 3x in de week fullbody en cardio. Maar daar moet ik mezelf nog even in verdiepen.

Hierbij een training van afgelopen week:
Chest press
15x20
15x20
15x25
15x30

Bench press
15x25
15x35
9x40 (laatste ging net niet)
10x40

Bicep sitting cable curl
15x10
15x15
12x17,5

Chest flyes
3x12x10

Bicep curl
3x12x10

Borst superset (weet niet precies de namen van de oefeningen)
Standing Cable Crossover 3x12x5S
Standing Cable Upper Crossover 3x12x7,5

Als 3 x full body beter gaat in combi met studie en bedrijf gewoon doen.
Maak eens een plan hiervoor en vraag gewoon hier om adviezen.

Goeie training!

Korte training gister:
Row(machine)
30x20
20x40
2x10x60

Tricep pull down
30x10
15x15
15x15

Cable Standing Pulldown