MuscleMeat

Turouise's log: Fitgirl #101

Bezoekers in dit topic

Vis vrije tonijn? What the? Hoe smaakt zoiets dan?
 
  • Like
Waarderingen: LM
Vis vrije tonijn? What the? Hoe smaakt zoiets dan?

Best wel okay eigenlijk! Qua smaak vind ik het redelijk in de buurt komen, als je er wat mayo door gooit merk je niks van je 'vega' tuna mayo tegenover de normale tuna mayo :D
 
SP1988 Goeie! Ik ga er zeker naar kijken, even zien wat voor banden ik daarvoor ga halen (any recommendations?). Ik heb zelf wat resistance bands (hiptrusts) en dunnere powerbands van MyProtein, maar ik vertrouw die er niet op dat dat genoeg weerstand gaat geven om als 'echte' powerbands te fungeren, haha.

Net terug van de gym, gisteravond een feestje gehad maar wou toch 3x pakken deze week, niet helemaal content met hoe moeizaam sommige dingen gingen vandaag. Tevens ook Muscle Meat binnen gekregen dus kan nu weer wat simpele lunches relatief snel in elkaar draaien (yay voor falafel, veel falafel).

Warmup:

Single leg dead lift
3x12x10kg (per been)

Standing dumbbell tricep extension
3x12x10kg

Abs circuit
_____

Standing cable hip extension

3x12x10kg (per been)

Bicep curls (cable)
3x12x10kg

Hip abduction (standing)
4x12x75kg

Assisted pull-ups (bij gebrek aan powerbands voor nu)
4x8

Hiptrusts (banded)
3x8x60kg



IMG_7783.jpg
 
Damn die lunch ziet er tasty uit, ook eens proberen. Geen saus oid?
 
Haha, zit ketchup bij (suikervrije) maar die is er een beetje onder verscholen zie ik al. Heel basic, had er eigenlijk nog wat greens bij willen doen maar ik was extreem lui dus ik heb het even simpel gehouden :) Heb nog wat XXL Nutrition sauzen hier staan maar die vond ik allemaal net niet helemaal passen. Ketchup = altijd goed.
 
SP1988 Goeie! Ik ga er zeker naar kijken, even zien wat voor banden ik daarvoor ga halen (any recommendations?). Ik heb zelf wat resistance bands (hiptrusts) en dunnere powerbands van MyProtein, maar ik vertrouw die er niet op dat dat genoeg weerstand gaat geven om als 'echte' powerbands te fungeren, haha.

Net terug van de gym, gisteravond een feestje gehad maar wou toch 3x pakken deze week, niet helemaal content met hoe moeizaam sommige dingen gingen vandaag. Tevens ook Muscle Meat binnen gekregen dus kan nu weer wat simpele lunches relatief snel in elkaar draaien (yay voor falafel, veel falafel).

Warmup:

Single leg dead lift
3x12x10kg (per been)

Standing dumbbell tricep extension
3x12x10kg

Abs circuit
_____

Standing cable hip extension

3x12x10kg (per been)

Bicep curls (cable)
3x12x10kg

Hip abduction (standing)
4x12x75kg

Assisted pull-ups (bij gebrek aan powerbands voor nu)
4x8

Hiptrusts (banded)
3x8x60kg



Bekijk bijlage 465535

Inderdaad! Ziet er heerlijk uit!
 
En meteen een general vraag (omdat ik redelijk wat varianten zie). Standing cable hip extension: Sommige variaties erop zie ik met volledig staande positie, waar ik andere zie waarbij je eigenlijk in een 90 graden angle zie in de rug. Wat is in die twee opties meest effectief/grootste verschil? Krijg er weinig logica uit als ik het zo snel op zoek. Ik gebruik ze oefening vooral voor wat activatie op dagen dat ik ook ga hiptrusten o.i.d, maar wil wel de juiste vorm aanhouden.
 
Goede training gehad net, opzich allemaal relatief goed te doen en redelijk wat energie ook. Voor het idee nog een hiptrust op 100kg erop gegooid en dat ging opzich aardig, al merkte ik wel dat dat op dit moment wel echt m'n limiet is. Afgelopen week met werk bijzonder druk geweest en niet helemaal met regelmaat m'n 3x per week schema kunnen aanhouden, hopelijk gaat dat vanaf nu weer wat beter.

Abs circuit

Standing cable hip extension

3x12x10kg (per been)

Tricep cable extension
3x12x3,75kg (per arm)

Leg extension
4x8x45kg

Kettlebell high pull
3x8x12kg

Hiptrusts (banded)
4x6x80kg
1x1x100kg

Laatste hiptrust met 100kg (ik heb het idee dat ik nog niet helemaal op 90 graden sta dus daar wil ik echt wat meer opletten de volgende keer)
 
Laatst bewerkt:
Wordt er nog ge-fitchickt hier? :)
 
Zeker! Steady door, alleen weinig tijd gehad om actief te loggen. Ben na SP1988 d’r tip voor de hiptrusts voornamelijk daarmee bezig geweest, meer focus op upperbody en weer wat meer aan het preppen qua lunches om dat weer wat meer in balans te brengen. Dus all in all: Gaat lekker, haha.

Ik vertrek met 3 weken eerst voor 3 weken nar het buitenland, dus ga even kijken hoe ik dat qua trainingen ga plannen (heb al wel wat opties voor gyms daar maar door m’n tattoos mag ik lang niet overal heen helaas).
 
Welk land ga je heen dan als je niet toegelaten wordt door je tattoos? Dacht dat dat taboe in de meeste westerse landen al wel was doorbroken :p
 
Waarom doe je dit staand?

Warm-up, ik vind wat variatie soms wel even fijn en een hele drukke gym geeft soms even wat ruimte voor 'creatief denken'.

Welk land ga je heen dan als je niet toegelaten wordt door je tattoos? Dacht dat dat taboe in de meeste westerse landen al wel was doorbroken :p

Japan :)
 
Warm-up, ik vind wat variatie soms wel even fijn en een hele drukke gym geeft soms even wat ruimte voor 'creatief denken'.

Japan :)
even kijken vanaf 8:20. weet dat jij m niet andersom doet maar staand, maar het idee en zijn uitleg blijft van toepassing.

Ook getraind in Japan, gaat gewoon. Je wordt wel (stiekem) raar aangekeken, zeker als je als vrouw wat spier hebt.
 
LM Ah yes, ik denk dat ik mezelf versproken heb dan. Die specifieke set was een set hip extensions als warming up met resistance bands (alsnog standing), maar wel waardevolle info ook om mee te nemen! Thanks!

Ik ben benieuwd. Word de eerste keer dat ik echt m'n schema wil doorpakken in Japan, maar een gym vinden die daypasses doet + je er niet uitgooit bij het woord 'tattoo' is best een opgave. Dame die ik ken heeft nu een gym bij haar in de buurt aangeraden waar we samen heen gaan, dus ik ben benieuwd! Mocht je nog aanraders in Tokyo hebben qua gyms, I'm all ears.
 
allright.

Ik heb In Tokyo (en andere steden) in hotelgyms getraind, dus dat zal idd wel wat makkelijker en coulanter zijn naar westerlingen toe! Anders gewoon lange mouwen aan :p
 
Ah check! Zit 'helaas' niet in een hotel maar een appartement, dus ik hoop dat de dame de memo heeft gekregen dat ik wel echt wat meer kracht wil doen haha. We gaan 't zien, zal er een update van plaatsen als ik wat gevonden heb. Voor nu nog totdat ik ga even 3x per week aan de slag. Thanks voor de info! :)
 
  • Like
Waarderingen: LM
Goeie shape, in
 
Back
Naar boven