Fitness Seller

Doe ik gelijk wat verkeerd? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dus je raad me wel aan om verder te cutten?

Tot welk gewicht dan en welk verpercentage?

Want ik dacht juist rond de 20% is het wel nodig om weer te gaan bulken ? En ik ben bang dat als ik verder cut ik spiermassa kwijt raak?
Cut tot 10/12%
Bulk tot 15/18%
Grof gezegd. Kunt dieper cutten voor een wedstrijd/fotoshoot/tinder foto blablabla, maar onder de 10% word het wel zwaar en indien al het bovenstaande niet van toepassing is kan je gewoon weer bulken. Bulk met een te hoog vet% dan zijn je hormonen niet optimaal en maak je meer vet aan dan spiermassa, maw weggegooide tijd/moeite.

Post een foto van je fysiek, anoniem dan krijg je altijd het beste advies.
 
Foto’s zelf verwijderd ik heb advies gekregen bedankt daarvoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Post is een foto van je fysiek inderdaad... ik zeg niet dat het altijd opgaat, maar bereken je bmi eens? Deze zal aangeven dat je overgewicht hebt. Ik snap dat dit niet voor iedereen klopt, een BODYBUILDER weegt bijv. 100+kg maar is hardstikke droog. Als je zijn bmi gaat berekenen heeft hij ook overgewicht, maar ik schat zomaar in dat dit bij jou niet aan de orde is.. :o
 
Post is een foto van je fysiek inderdaad... ik zeg niet dat het altijd opgaat, maar bereken je bmi eens? Deze zal aangeven dat je overgewicht hebt. Ik snap dat dit niet voor iedereen klopt, een BODYBUILDER weegt bijv. 100+kg maar is hardstikke droog. Als je zijn bmi gaat berekenen heeft hij ook overgewicht, maar ik schat zomaar in dat dit bij jou niet aan de orde is.. :o
Zoals ik net had aangegeven ik heb mijn foto's van fysiek verwijderd. Omdat ik al voorzien ben van goed advies wat ik ga opvolgen. Ik ga nu alsnog door met cutten tot ik een vetpercentage heb van 12 á 15 %. Dus ik ben al op de goede weg, maar moet wel een tijd lang door.
 
Zoals ik net had aangegeven ik heb mijn foto's van fysiek verwijderd. Omdat ik al voorzien ben van goed advies wat ik ga opvolgen. Ik ga nu alsnog door met cutten tot ik een vetpercentage heb van 12 á 15 %. Dus ik ben al op de goede weg, maar moet wel een tijd lang door.
Ik snap je volledig, want nieuwe foto's maken is onmogelijk natuurlijk
 
Het is een opgezwollen buik, en wat krampen. Ontlasting is verder goed. Ik ben dus leterlijk vandaag begonnen met weer clean bulken. En heb weer *extra brood er in gegooid.

Maar kan ik het brood dan enkel vervangen voor crackers? Want brinta neem ik al .
Brood crackers en brinta hebben tarwe als ingrediënt. Crackers in mindere mate.
Probeer het gewoon uit en gooi dit er voor een week uit je voeding en neem daarvoor in de plaats aardappelen, rijstenbloem, havermout, basmati rijst, zoete aardappel en kijk dan wat er met je buik en buikklachten gebeurt.
Ik kan niet per definitie zeggen dat het de tarwe is maar tarwe werkt als een soort fodmap op heel veel Europeanen.
 
Ja ik denk wel dat ik moet bulken. Het is 85kg met 1.78m en 21% vet

Maar hoelaat zou jij gaan met cutten dan?
Advies.
Zakken tot 10-12% bodyfat en dan pas gainen. Verlies je spiermassa, uhhhhh ja maar niet zo dramatisch als je denkt.
De meeste spiermassa die je nu denkt te zien is vet.
Dus cutten tot 10-12% en dan langzaam en echt langzaam uppen.

Je topic titel is "doe ik gelijk wat verkeerd" antwoord daarop is nee je bent aan het leren wat je lijf doet dus doe je het goed.
 
Advies.
Zakken tot 10-12% bodyfat en dan pas gainen. Verlies je spiermassa, uhhhhh ja maar niet zo dramatisch als je denkt.
De meeste spiermassa die je nu denkt te zien is vet.
Dus cutten tot 10-12% en dan langzaam en echt langzaam uppen.

Je topic titel is "doe ik gelijk wat verkeerd" antwoord daarop is nee je bent aan het leren wat je lijf doet dus doe je het goed.
Thanks. Ga ik zeker doen.

Trouwens hoeveel % vet kan je per week afvallen. Mij is verteld dat als ik 0,5 tot 1 kg per week moet kunnen afvallen. maar ik weet niet hoe dat is voor je vetpercentage. Die heb ik nog niet echt zien kelderen. Ik was 4,5 kg afgevallen tijdens een minicut van 5 weken. Die ga ik nu dus voortzetten.
 
Thanks. Ga ik zeker doen.

Trouwens hoeveel % vet kan je per week afvallen. Mij is verteld dat als ik 0,5 tot 1 kg per week moet kunnen afvallen. maar ik weet niet hoe dat is voor je vetpercentage. Die heb ik nog niet echt zien kelderen. Ik was 4,5 kg afgevallen tijdens een minicut van 5 weken. Die ga ik nu dus voortzetten.
Zo eenvoudig is dat rekensommetje niet. hahaha.
Ik ben de laatste keer van 23% naar 6% gegaan en dat koste 23kg Maar in het begin houdt mijn lijf heel lang het vet vast.
Helaas kan enkel resultaat zien en behalen door het stug vol te houden en niet naar de kilotjes te kijken.
 
Zo eenvoudig is dat rekensommetje niet. hahaha.
Ik ben de laatste keer van 23% naar 6% gegaan en dat koste 23kg Maar in het begin houdt mijn lijf heel lang het vet vast.
Helaas kan enkel resultaat zien en behalen door het stug vol te houden en niet naar de kilotjes te kijken.
Hoe lang deed je daarover?
 
Meer cardio LISS toeoegen aan je schema en 1.pw minimaal HITT sessie wil wel helpen.
 
Trouwens hoeveel % vet kan je per week afvallen. Mij is verteld dat als ik 0,5 tot 1 kg per week moet kunnen afvallen.
Afvallen of cutten? Je zult waarschijnlijk het laatste bedoelen. Vet verliezen, spier behouden. Dit bereik je door hard te blijven trainen met een kcal deficit van 500kcal (wordt meestal aangehouden). Dat komt neer op ongeveer 0,5kg p/w, ga je harder verlies je waarschijnlijk meer spier dan je wil. Of je dat dmv alleen voeding of icm cardio doet moet je zelf weten. Je onderhoudsbehoefte stem je daarop af.
 
Dan ben ik wel heel erg benieuwd naar de voor/na fotos…
Dat zal, maar heb geen before foto (je weet wel fat as hell en dus geen foto) en dan stelt een solo after foto niet zoveel voor.
 
Dat zal, maar heb geen before foto (je weet wel fat as hell en dus geen foto) en dan stelt een solo after foto niet zoveel voor.
Snap het dondersgoed waarom hij hier geen foto’s plaatst de hoeveelheid stront die je dan over je heen krijgt als beginner op dit forum is abnormaal. Ik zou gewoon je fysiek naar iemand sturen die je hier vertrouwd of schijt aan andere mensen hebben.
 
Snap het dondersgoed waarom hij hier geen foto’s plaatst de hoeveelheid stront die je dan over je heen krijgt als beginner op dit forum is abnormaal
Die ervaring heb ik niet gehad toen ik laatst foto's heb geplaatst. Hartstikke vriendelijke en constructieve feedback gekregen :)
 
Snap het dondersgoed waarom hij hier geen foto’s plaatst de hoeveelheid stront die je dan over je heen krijgt als beginner op dit forum is abnormaal. Ik zou gewoon je fysiek naar iemand sturen die je hier vertrouwd of schijt aan andere mensen hebben.
Ik ken hier geen nickname-persoonlijkheden die ik direct kan vertrouwen. Maar dat is het probleem niet.
Zoals gezegd heb ik geen before dus waarmee ga je dan de after vergelijken?
Het gaat om de 3 maanden en weg van 23% naar 6% en netto -23kg verlies.

Misschien plaats ik ooit nog eens een foto, denk het niet hoor. :roflol:
 
Back
Naar boven