Fitness Seller

Doe ik teveel cardio?

• Topic Starter Topic Starter
Totaal2.512324621612537

Totaal2.235236681612039

Totaal2.2532087718113241

Dit is van deze week KCAL/KH/VET/EIWIT/VEZELS/SUIKER

Cheat (of refeed) je zo nu en dan?

Hoe lang is dat al 0,25kg per week?
Dat je je zowel mentaal als fysiek goed voelt is een goed teken. Als je echt te maken krijgt met ondervoeding (dus te weinig voedingsstoffen voor gezonde lichaamsfuncties) dan ga je het echt wel voelen. Uiteraard wel zaak dat je met je voeding scherp blijft op de juiste voedingsstoffen.

Ik denk de laaste paar maanden? Ik woog 2-6 82.5 en weet nu 81.5 maar het het schommelt wel elke dag.

Cheat (of refeed) je zo nu en dan?
Ik cheat op zaterdag maar ik heb moeite met de maat houden dus ik wil dit ook strenger gaan aanpakken omdat het verschil in gewicht te groot is.
Bijvoorbeeld: maandag 30-6 gewicht 80.7, vrjidag gewicht 80.5 en zondag na de cheatdag gewicht 82.4 dus in principe begin ik dan weer opnieuw met extra gewicht.

Soort voeding maakt ook uit natuurlijk. Als je gezond eet (vette vis, noten, voldoende groenten en fruit, volkoren producten etc.) dan kun je het fysiek echt wel langer volhouden. Maar lang verhaal kort. Je voelt je goed en energiek, je valt niet extreem snel af, dat zijn goede graadmeters. Evenals slaap en herstel natuurlijk. Als dat allemaal goed gaat, no worries..

Soort voeding maakt ook uit natuurlijk. Als je gezond eet (vette vis, noten, voldoende groenten en fruit, volkoren producten etc.) dan kun je het fysiek echt wel langer volhouden. Maar lang verhaal kort. Je voelt je goed en energiek, je valt niet extreem snel af, dat zijn goede graadmeters. Evenals slaap en herstel natuurlijk. Als dat allemaal goed gaat, no worries..
Dat gaat allemaal goed, zit gewoon met het vervelende beeld dat mijn buik en borst nog niet is zoals ik wil :D

Kun je met 100% zekerheid zeggen dat je alles zo precies als het mogelijk is inschat (onderhoud, activiteit en eten)?

Ik heb de gegevens op mijn tracker qua stappen maar voor krachttraining in de gym heb ik geen idee wat ik verbruik. Ik heb mijn doel op 2300 kcal staan en zit daar bijna altijd bij in de buurt. Maar op dagen in de gym eet ik iets meer 2500/2600/2700

Ik heb de gegevens op mijn tracker qua stappen maar voor krachttraining in de gym heb ik geen idee wat ik verbruik. Ik heb mijn doel op 2300 kcal staan en zit daar bijna altijd bij in de buurt. Maar op dagen in de gym eet ik iets meer 2500/2600/2700
Als de manier waarop je macro's tracked maar consequent is. Dan is het effect daarvan op de weegschaal een valide meting.

Het doet er ook niet toe hoeveel je verbrandt per sessie zolang je die variabel consistent houdt. Stagneer je dan pas je een bepaalde variabel aan. Gewichtsverlies is sowieso niet lineair dus ik zou naar een gemiddelde kijken. Ik heb wel eens dat ik twee kilo aankom in een nacht doordat m'n carbs iets hoger waren en ik iets minder lang geslapen heb. Dat compenseert zich te dagen er op weer met een low weigh in.

En vooral niet teveel focussen op je buik. Je zal nooit overal evenredig verliezen. Voor m'n gevoel maak ik op het moment geen progressie op m'n buik maar dropt m'n gewicht wel, op m'n benen beginnen wel weer ineens lijnen te tonen.

Het doet er ook niet toe hoeveel je verbrandt per sessie zolang je die variabel consistent houdt. Stagneer je dan pas je een bepaalde variabel aan. Gewichtsverlies is sowieso niet lineair dus ik zou naar een gemiddelde kijken. Ik heb wel eens dat ik twee kilo aankom in een nacht doordat m'n carbs iets hoger waren en ik iets minder lang geslapen heb. Dat compenseert zich te dagen er op weer met een low weigh in.

En vooral niet teveel focussen op je buik. Je zal nooit overal evenredig verliezen. Voor m'n gevoel maak ik op het moment geen progressie op m'n buik maar dropt m'n gewicht wel, op m'n benen beginnen wel weer ineens lijnen te tonen.
Ja ik hou het elke dag bij en zie dat ik dan aan het einde van de week altijd wel ben afgevallen. Het gaat alleen langzaam maar dat is logisch

Totaal2.316210771971434
Je dagelijkse doel3.117312872733899
Resterend80110210762465
Calorieën
kcal
Koolhydraten
g
Vet
g
Eiwit
g
Vezels
g
Suiker
g

Dit is vandaag. Ik mag volgens de app:

*Je hebt 775 extra calorieën verdiend met de training van vandaag

De extra calorieen komen van het lopen, daarnaast heb ik nog getraind in sportschool intensief 45 minuten.

Is het misschien niet makkelijker voor je om te zeggen: ik eet 2500 kcal per dag, ongeacht wat ik ook doe qua sport? En dan met de juiste macro verhouding.

Als je qua sport redelijk veel hetzelfde doet, kun je dan wel precies zeggen wat het aantal kcal per dag/week voor je doet.

Is het misschien niet makkelijker voor je om te zeggen: ik eet 2500 kcal per dag, ongeacht wat ik ook doe qua sport? En dan met de juiste macro verhouding.

Als je qua sport redelijk veel hetzelfde doet, kun je dan wel precies zeggen wat het aantal kcal per dag/week voor je doet.
Dat vind ik wel een goed idee.

Macronutriënten

Koolhydraten 250 g

Vet 83 g

Eiwit 188 g

Hier zou het dan op komen.

Je dagelijkse doel van 3100 kcal is om gewicht te behouden of je wekelijkse afval doel te behalen?

Je dagelijkse doel van 3100 kcal is om gewicht te behouden of je wekelijkse afval doel te behalen?
Het dagelijkse doel staat op 2300 maar als ik beweging toevoeg van bijvoorbeeld 700 kcal dan voegt die dat bij het dagelijkse doel. Ik blijf altijd op mijn vooraf gestelde doel dus haal nooit 3100 maar altijd rond 2300

Terug
Naar boven