MuscleMeat

Doe ik teveel cardio?

Bezoekers in dit topic

Het dagelijkse doel staat op 2300 maar als ik beweging toevoeg van bijvoorbeeld 700 kcal dan voegt die dat bij het dagelijkse doel. Ik blijf altijd op mijn vooraf gestelde doel dus haal nooit 3100 maar altijd rond 2300
Dat beantwoord nou net niet mijn vraag. Als je dat dagelijkse doel aan kcal eet, zou je dan moeten afvallen of gewicht behouden?

Zit er al een tekort vanaf onderhoudsniveau in dat dagelijkse doel gerekend, of is dat je onderhoudsniveau?
 
Dat beantwoord nou net niet mijn vraag. Als je dat dagelijkse doel aan kcal eet, zou je dan moeten afvallen of gewicht behouden?

Zit er al een tekort vanaf onderhoudsniveau in dat dagelijkse doel gerekend, of is dat je onderhoudsniveau?
oh zo, ja het tekort zit er al in berekend. Berekend via clean nutrion krijg ik dit advies voor vet verlies/droog trainen met 3-5 keer per week actief

VETVERLIES/DROOG TRAINEN
2342 Caloriebehoefte
203 Eiwitten (g)
65 Vetten (g)
236 Koolhydraten (g)
0.53 Vetverlies per week(Kg)
 
Dit is voor 5-7 keer trouwens. Mischien moet ik gaan doen?

VETVERLIES/DROOG TRAINEN
2607 Caloriebehoefte
203 Eiwitten (g)
65 Vetten (g)
303 Koolhydraten (g)
0.58 Vetverlies per week(Kg)
 
Dus als je 2350 kcal eet heb je die dag een tekort van 1250 kcal? 750 tov 3100, en dat is al ingesteld op zeg een tekort van 500 om af te vallen, dus 1250 kcal tekort tov onderhoudsniveau van 3600 kcal. Niet gek dat het dan moeilijk is om maat te houden bij refeeds.

Als dat zo is, is dat best een aardig tekort waarbij je wat cardio kunt minderen of meer kunt eten. Of een beetje van beiden.

Is misschien beter vol te houden en zo verlies je waarschijnlijk minder de controle bij refeeds.

Met een kleiner tekort zou je nog steeds rustig af moeten vallen. Je zou dan door het dagelijkse lopen 3100 kunnen eten en alsnog afvallen.
 
DAGELIJKSE BEHOEFTE
3259 Caloriebehoefte
203 Eiwitten (g)
65 Vetten (g)
466 Koolhydraten (g)
 
Dus als je 2350 kcal eet heb je die dag een tekort van 1250 kcal? 750 tov 3100, en dat is al ingesteld op zeg een tekort van 500 om af te vallen, dus 1250 kcal tekort tov onderhoudsniveau van 3600 kcal. Niet gek dat het dan moeilijk is om maat te houden bij refeeds.

Als dat zo is, is dat best een aardig tekort waarbij je wat cardio kunt minderen of meer kunt eten. Of een beetje van beiden.

Is misschien beter vol te houden en zo verlies je waarschijnlijk minder de controle bij refeeds.

Met een kleiner tekort zou je nog steeds rustig af moeten vallen. Je zou dan door het dagelijkse lopen 3100 kunnen eten en alsnog afvallen.
Vind het eerlijk gezegd niet super moeilijk vol te houden dat is niet het probleem. Ik vroeg me af of de hoeveelheid cardio niet teveel was t.o.v spier opbouw. Dat ik niet voor niks naar de gym ga :D
 
Ik ben het een beetje kwijt, want tellen we nu een berekening om af te vallen die gebaseerd is op incl. 5-7 sport nog eens op bij alle extra sport doe je doet? Lijkt er nu wel op namelijk.

Afgezien van dat moet je je verwachtingen natuurlijk ook temperen als je zo'n 0,25 kilo per week afvalt. Dat is een maand per kilo, waar velen zich richten op 0,5 kilo in de week. Geen probleem natuurlijk alleen dus een langere adem nodig.
 
Totaal kcal die ik stuur hierboven is als je 5-7 keer sport/beweegt. Ik ga op 2500 nu zitten en wil echt voor 0.50kg per week blijven gaan
 
Dus de basis van 1800 cut + dagelijks +- 700 kcal aan sport? Als je een dag niks doet moet je dan niet ineens voor je gevoel minder gaan eten?

Voor mij was dat de reden om de basis te nemen en variabel 'bij eten' op basis van sport zodat ik als ik geen tijd heb niet ineens in een overschot aan kcal zit die dag.

Onderbouwing voor mij is: in de basis kun je de vetten en eiwitten prima halen en dus ook cutten en als je dan veel cardio doet op een dag 'vul je dat aan met carbs' (dat hoor ik iedereen zeggen), wat een bron is van energie die je op die dag hard nodig hebt.
 
Voor iemand van 1m88 die elke dag hardloopt en ook 4 keer per week krachttraining doet is 2300 kcal gewoon veel te weinig.
 
Voor iemand van 1m88 die elke dag hardloopt en ook 4 keer per week krachttraining doet is 2300 kcal gewoon veel te weinig.

Dat is waar, maar als je 2300 'rekent' en je valt 0,25 af dan gaat er iets mis in de intake/output, toch?
Optie 1 is dan toch kritisch naar jezelf kijken en verbeteren, alleen dit is mentaal wat lastiger.
Optie 2 is gewoon blijven rekenen zoals je rekent, lager gaan en het weer een week of 3-4 aankijken. Klopt de berekening nog steeds niet, maar wel zelfde resultaat.
 
Dat is waar, maar als je 2300 'rekent' en je valt 0,25 af dan gaat er iets mis in de intake/output, toch?
Met in het weekend waar 'moeilijk de maat te houden' is er 2kg bij cheaten. Zelfs met flinke spiermassa waarbij dan een groot deel ervan glycogeen/vocht zou kunnen zijn denk ik dat daar wel aardig wat vetverlies ongedaan wordt gemaakt.
 
Dat is waar, maar als je 2300 'rekent' en je valt 0,25 af dan gaat er iets mis in de intake/output, toch?
Optie 1 is dan toch kritisch naar jezelf kijken en verbeteren, alleen dit is mentaal wat lastiger.
Optie 2 is gewoon blijven rekenen zoals je rekent, lager gaan en het weer een week of 3-4 aankijken. Klopt de berekening nog steeds niet, maar wel zelfde resultaat.
Consequent je caloriëen en macro's tellen en consequent elke dag dezelfde hoeveelheid kom je uiteindelijk het verst mee. Daarnaast zie ik dat veel mensen gaan cutten en gewoon veel te laag in caloriëen zitten als een soort crashdieet. Hoe meer ze gaan bewegen hoe minder kcals ze eten. Dat gaat op een gegeven moment fout en werk averechts, en dat is waar TS nu tegenaan loopt.

Als 3259 zijn onderhoud is kan hij makkelijk beginnen met cutten op 3000kcal en vervolgens per 200kcal verlagen zodra hij stagneert.
 
chrisk je bedoelt dus basically als onderhoud x is en door cheat ga je er ineens 1000 boven zitten?

Biomek Consequent dezelfde hoeveel is voor mij mentaal (chaoot) geen optie dus minder effectief, terwijl het inderdaad over algemeen gezien effectiever zou kunnen zijn. Voor de rest helemaal met je eens.

Krijg in mijn directe omgeving alleen veel vragen om hulp nadat ze hoorde dat ik 13kg verloren was. 9/10x loop ik gelijk tegen mentale problemen aan en probeer ik manier te vinden om 'het koekje wat zoeter te laten lijken' voor ze, net zoals bij mijzelf nodig was 😇

Dus 'tracken werkt niet op 2300kcal' en 'ik doe het 100% zeker goed' nadat je zegt dat er een fout MOET zijn in intake/output, wat zeg jij dan? Ik kies dan tot dusver voor optie 2!
Zelfde als dat ze hulp willen maar niet willen tracken....ik weet daar geen goed antwoord op behalve dan; dan kan ik je niet verder helpen.

@TS sorry voor deze mini-kaping, maar misschien ook wel relevant voor jou ;)
 
chrisk je bedoelt dus basically als onderhoud x is en door cheat ga je er ineens 1000 boven zitten?
Ja of wel meer, maar stel er is 500gr vetmassa verloren en in een cheat eet je ver boven onderhoud met 250gr vetten dan maak je door die cheat/binge de helft van je vetverlies van die hele week weer ongedaan.
 
Laatst bewerkt:
Even voor duidelijkheid ik doe geen hardlopen maar gewoon lopen. Weegschaal vandaag gaf een verlies van 0.4% verlies in vet en 0.3% toename in spier t.o.v 1 week geleden dus ik ben goed op weg. Ik blijf voor nu op 2500 kcal En op cheatdag Max 3000 met Max 100 gram vet.
 
Wandelen zal sowieso niet te veel cardio zijn. Goede manier om zonder extra belasting de kcal iets hoger te houden. Boven de 2400 blijven eten als gezonde sportende man (zeker van 1m88) lijkt me ook wel beter. Een kleine correctie om cheat dag te beheersen en je haalt weer meer uit je dieet. :thumbup:
 
Krijg in mijn directe omgeving alleen veel vragen om hulp nadat ze hoorde dat ik 13kg verloren was. 9/10x loop ik gelijk tegen mentale problemen aan en probeer ik manier te vinden om 'het koekje wat zoeter te laten lijken' voor ze, net zoals bij mijzelf nodig was 😇

Dus 'tracken werkt niet op 2300kcal' en 'ik doe het 100% zeker goed' nadat je zegt dat er een fout MOET zijn in intake/output, wat zeg jij dan? Ik kies dan tot dusver voor optie 2!
Zelfde als dat ze hulp willen maar niet willen tracken....ik weet daar geen goed antwoord op behalve dan; dan kan ik je niet verder helpen.

@TS sorry voor deze mini-kaping, maar misschien ook wel relevant voor jou ;)
Als iemand blijft volhouden dat hij alles goed doet maar geen resultaat haalt dan zeg ik heel duidelijk dat hij z'n kop uit zijn reet moet halen. En als iemand weigert om z'n eten uit te rekenen dan wens ik 'm veel succes en zal hij het zelf moeten uitzoeken.

Ik ben niet iemand die dingen mooier laat klinken dan dat is het. Tenzij het een lekker wijf is waar ik hele vieze dingen mee wil doen :kiss:
 
Als iemand blijft volhouden dat hij alles goed doet maar geen resultaat haalt dan zeg ik heel duidelijk dat hij z'n kop uit zijn reet moet halen. En als iemand weigert om z'n eten uit te rekenen dan wens ik 'm veel succes en zal hij het zelf moeten uitzoeken.

Ik ben niet iemand die dingen mooier laat klinken dan dat is het. Tenzij het een lekker wijf is waar ik hele vieze dingen mee wil doen :kiss:
Viezerik :haha:
 
Tenzij het een lekker wijf is waar ik hele vieze dingen mee wil doen :kiss:
Zijn het in jou ervaring ook meestal wel de dames die moeilijker doen over het kcal rekenen?
 
Back
Naar boven