XXL Nutrition

Domie's log nr. 23245

Bezoekers in dit topic

03-08-2018

w.u: 3x 30 sec. planks

bottom postion pin press
5x 20kg
5x 60kg
1x 100kg
8x 115kg !

CS db rows
12x 10kg
10x 12kg
10x 14kg
10x 16kg

cable rotators
12x
12x
12x

cable ecc. only extentions
3 sets

Comment: main oefeningen goed gedaan en daarna eigenlijk vooral een kennis en zn vriendin geholpen met liften maar boeie, zeer tevreden met mijn bench (deed een tijdje terug 3x 120 als max set dus dit is zeeer proper) en de rows voelden goed!
 
06-08-2018

w.u: 3x 30 sec. planks

box jumps
5x low
5x medium
5x medium
5x medium +1
5x medium

walking lunges
20 stappen x bw
20 stappen x 10kg plates
20 stappen x 20kg kbs !

glute bridges
12x
12x + 5kg
12x + 10kg

side planks
15 sec. l + r
15 sec. l + r
15 sec. l + r

bosu ball planks
60 sec.
60 sec.
60 sec.

Comment: waar ik bang voor was (en wat ik bij veel sporters die ik train al gezien heb) is gebeurd; na een fail op box jumps is het opeens heel beangstigend. Bij de medium box + plate blokkeerde ik eerst gewoon. Na een extra warm up set ging het met pijn en moeite, maar niet van harte. Tot aan Celtic ga ik gewoon relaxte box jumps erin houden en erna kijken voor andere variaties! Voor de rest prima training; geen echt hoge intensiteit maar goed mn oefeningen gedaan. De box jumps gaan mij vooral helpen tijdens de overhead medley, caber toss en wheelflip. Het core werk, de lunges, glute bridges en vooral de frontsquats bouwen hopenlijk mijn deadlift en stones (zonder pijn in mn rug) voor dan. Ik ben van plan nog minimaal 1x naar Wijhe te rijden om de caber en wheelflip te testen en dan moet het goed komen. To be honest zou ik zeer telleurgesteld zijn als ik me niet alsnog zou plaatsen maar je weet nooit wat er gebeurd. Ik hoop wel echt de finale te halen en ben van plan er dan echt vol van te gaan genieten. Ik geniet al veel meer van de sport maar bij een kwali blijft dat moeilijk. Ik lees ook dat g-men weer mee gaat doen: gelukkig.
 
Gewoon heel blijven maat, dan komt het allemaal wel goed. Je kracht gaat in ieder geval erg lekker!
 
thnx maat

08-08-2018

w.u: 3x 30 sec. planks

push jerk
5x 50kg
5x 50kg
5x 50kg
5x 50kg
5x 50kg

wide grip pull ups
4x
4x
4x
4x

cable reversed flyes
20x 1.25kg
20x 2.5kg
20x 2.5kg

hammer curls
10x 14kg
10x 18kg
10x 12kg

db skullcrushers (ecc. only)
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
 
Ff volgen hier :-)

Weet jij toevallig wat de bedoeling van die caber toss is? Begrijp dat het op afstand gemeten kan worden of dat de graden dat je hem rond gooi gemeten kan worden...
 
meestal gaat het op graden...

9-8-2018

w.u: 3x 30 sec. planks

trap bar dl
5x 60kg
5x 100kg
1x 140kg
1x 180kg
1x 220kg
2x 220kg !

assisted skater squats
8x l + r
8x l + r
8x l + r

glute bridges
12x
12x + 8kg
12x + 10kg

side planks
20 sec. l + r
20 sec. l + r
20 sec. l + r

bird-dogs
20 sec. l + r
20 sec. l + r
20 sec. l + r

Comment: in Kerkrade getraind, daar staat geen spiegel tegenover squatrack en als je daaraan gewend bent is dat kut, dus maar nuttige met aangename gecombineerd en voor trap bar dl gegaan. Hetgeen verre van aangenaam was omdat die handles fucking kut zijn. Failde die 2e rep bijna op grip, no way dat ik verder kon zonder magnesium/straps en kapot pijn aan de klauwen. Ach, misschien is het ook maar beter zo :)
 
10-08-2018

w.u: 3x 30 sec. planks

bottom postion pin press
8x 20kg
5x 60kg
1x 100kg
7x 120kg !!

CS db rows
20x 10kg
15x 12kg
15x 12kg
15x 12kg

cable reversed flyes
20x 2.5kg
20x 2.5kg
20x 2.5kg

hammer curls
10x 16kg
10x 18kg
20x 8kg

db skullcrushers (ecc. only)
10x 8kg
10x 8kg
10x 8kg

Comment: blij met die pin press, vorige keer deed ik 3 reps, bizarre vooruitgang :)
 
13-08-2018

w.u: 3x 30 sec. planks

box jumps
5x low
5x medium
5x medium
5x medium
5x medium

walking lunges
20 stappen x bw
20 stappen x 20kg kbs
20 stappen x 24kg dbs !

bosu ball glute bridges
10x
5x l + 5x r
5x l + 5x r
10x

bosu ball planks
75 sec.
75 sec.
75 sec.

side planks
10 sec. l + r
10 sec. l + r
10 sec. l + r

Comment: had veel last van mijn benen (bijwerking van angststoornis/medicijnen) en dat merk ik zoals ik al vaker zei vooral bij jump. Echter, het werd niet erger tijdens het trainen, eerder minder en de lunges gingen top. Bizar veel sterker geworden op de lunges!
 
15-08-2018

w.u: 3x 30 sec. planks

push jerk
5x 55kg
5x 55kg
5x 55kg
5x 55kg
5x 55kg

wide grip pull ups
4x 2kg
4x 2kg
4x 2kg
4x 2kg

cable reversed flyes
20x 2.5kg
20x 2.5kg
20x 2.5kg

ecc. only db concentration curls
10x 8kg
10x 8kg
10x 8kg

ecc. only db skullcrushers
10x 8kg
10x 8kg
10x 8kg

Comment: beetje last van mijn rug weer, zal wel verkeerd hebben gelegen/gezeten... niet extreem maar wel op letten. Pull ups waren zwaar :P
 
Doe je pull-ups met 2kg extra? Zal sowieso wel zwaar zijn met jouw lichaamsgewicht...
 
ja haha, gewoon 2kg dumbell klemmen tussen mijn benen... en ja het is zwaar die pull ups, maar ook zonder gewicht XD 2kg voor iemand van mijn size is een keer goed schijten, dus dat verschil merk ik amper
 
Sterkste man van de Kempen 2018

Eigenlijk zou ik deze dit jaar niet meedoen, maar omdat mijn vrienden van SMTK al niet omkwamen in de deelnemers, had ik me de laatste week toch maar ingeschreven. Wel bewust in de +105kg klasse (ik woog +-109), want met "echt zware gewichten stoeien" blijft toch het leukste wat er is. Helaas werd ik een paar dagen voor de wedstrijd ziek, maar met coach Iza Koumans ben ik toch gegaan. Eerlijk is eerlijk, van het lichte verkoudheidsgriepje heb ik weinig gemerkt toen ik eenmaal bezig was.

1e onderdeel: yoke race.
400kg voor 20m. Je leest het goed, 400 kilo! Prachtig om met dergelijk gewicht de strijd aan te mogen gaan. Ik kwam tot 15 meter. De eerste aantal meters gingen vlot, daarna met een paar drops. Toen zag ik (geluk van de loting, ik mocht als één van de laatsten) dat ik iedereen die niet gefinished was voorbij was en heb ik niks geforceerd. Een 4e plaats en trots dat ik als relatief licht gewicht toch een stuk kan lopen met bijna 4x mijn gewicht op de nek.

2e onderdeel: log lift.
Voor maximaal gewicht, last man standing. Iedereen merkte al dat een combinatie van de warmte, oneven grond, matjes onder je voeten en vermoeidheid van de yoke geen ideale omstandigheden waren voor een loglift. Ik heb het dan ook heel slim gespeeld en ben na een 110 beurt voor 115 gegaan. Deze ging vrij pittig (ik had totaal geen balans na de clean (al vanaf de 100kg ofzo) dus moest bijna in 1x door na de rol) maar lukte wel. Aangezien redelijk wat mensen de 115 of 120 faalden, werd ik hiermee ook 4e! Het leverde 0 extra punten op als ik 120 wel had gedaan en eerlijk gezegd weet ik niet of dat er in zat. Jongens waarvan ik weet dat ze goed zijn voor gewichten van rond de 130kg bleven nu op 110 steken, dus dat zegt wel wat.

3e onderdeel: husafeld stone.
De ijzeren replica van de husafeld stone, beladen tot 160kg. Dit is een behoorlijk gewicht om mee te lopen maar eerlijk gezegd viel het me best mee. Oppakken en stappen ging vrij vlot. Helaas kwam ik na een ruim baantje wel armkracht te kort en eindigde op een 7e plaats. Een meter of 2/3 verder had me een punt of 3 gescheeld, maar ik heb alles gegeven. De armkracht was op!

4e onderdeel: axle deadlift.
320kg op reps, met tractor banden. Hier kan ik kort over zijn; ik ben niet sterk genoeg op dit event. Deadlift is al niet mijn ding maar vanaf hoogte is nog veel erger. Deels is dat ook gewoon pech biomechanisch (ik zit op deze hoogte nog "onder de knie" terwijl sommigen vanaf boven de knie pullen, een groot verschil) maar eerlijk is eerlijk; dit voordeel voor hun brengt dan ook weer een nadeel bij events als stones. Ik heb gedaan alsof maar geen serieuze poging gewaagd om mijn rug te sparen. Ik wil best all out gaan maar geloof niet in sprookjes; 20kg boven mijn pr op deze hoogte, na mijn operatie geen deadlift meer getraind en nu ook nog eens met de axle; dat heeft geen nut. Dus 0 punten, gedeeld met nog een man of 3.

5e onderdeel: medley.
Drama. Eerst een 500kg wegende kruiwagen een stukje rijden. Dit mocht met straps, maar mijn strap schoot los op de helft. Weer op nieuw vast moeten maken, koste veel tijd en ritme. De tireflip (400kg voor 3 reps) gingen relatief soepel. Daarna nog 1 biervat van 100kg kunnen laden maar toen was de tijd op. Hier heb ik het klassement weggegooit; een combinatie van lompheid, angst en gebrek aan conditie. Mijn conditie is niet wat het moet zijn (na mijn operatie vooral op kracht getraind en te veel rommel gegeten) maar ik was ook te behoudend. Het was niet dat ik helemaal stuk was; de tijd was gewoonweg op. Zonde en dom, maar een leerschool. Helaas voor mij werd ik niet alleen laatste hierop maar scoorden "rechtstreekse concurrenten" hierop ook top klasseringen, waardoor ik opeens van de 4e a 5e plek waar ik me veelal bevond, doorschoot naar de laatste plek.

6e onderdeel: stones.
Na een lange dag wachtte ons een zware set stones. Ik heb best veel getraind op frontsquats en core werk, dus hoopte het goed te doen. De 100kg stone ging vrij gemakkelijk op de 1m70, een behoorlijke hoogte. Bij de 120kg steen had ik wat moeite met hem op de schoot te krijgen (armen/polsen/handen al kapot van de husafeld stone). Toen dit eenmaal lukte legde ik hem wel soepel op de 1m60, prima. De 140kg steen kreeg ik met pijn en moeite wel op de schoot, maar dusdanig lomp dat ie bijna niet te liften was. Jammer, maar iedereen was kapot en hiermee was ik best tevreden. Een 6e plek.

Eindresultaat: 8e van de 8. Laatste worden is nooit leuk maar op dit niveau geen ramp, ik ben nu eenmaal licht in deze klasse. De verschillen waren enorm klein, de nr. 7 had evenveel punten als ik maar eindigde op "countback" boven mij en de nr. 6 had 0.5 punt meer. Zelfs de nr. 4 is op 3 van de 6 onderdelen achter mij geeindigd... Dit hoort erbij en is geen verwijt of klacht, maar toont aan hoe dicht alles bij elkaar zat. De top 3 en dan vooral de nr. 1 en 2 waren een klasse apart, alhoewel ook zij moeite hadden met de "loop events". Respect voor jullie, joost en vooral good ol' patron raf.

Ook hulde aan de organisatie en dank aan iedereen. Vooral ook mijn coach Iza, die de hitte de hele dag moest trotseren. Geen excuses, ik heb gewoon fouten gemaakt en dat hoort erbij. Het grootste probleem was niet zozeer de kracht maar wel dat ik out of shape ben. Sinds mijn operatie heb ik mij een beetje laten gaan en op dit moment ben ik op dit gewicht gewooon een "vies volgevraete hok". Er is niks mis met +105 wedstrijden, sterker nog, ik vind ze leuker, maar zo "op de motor" als ik nu ben is gewoon onnodig en kost me lucht. De kracht is redelijk goed, nu weer een beetje in shape komen.
 
Even los van de wedstrijd heb je echt een top mentaliteit waarbij positiviteit de drijfsfeer is. Hoop dat ik daar ook wat van kan mee pikken , is waardevol!
 
thnx maat

20-08-2018

DE UB

push jerk
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg

QI bench press
20kg
40kg
40kg
40kg

QI wide grip pulldowns
25kg
30kg
30kg
30kg

ecc. only db skullcrushers (slow)
5kg
7kg
7kg

ecc. only db curls (slow)
7kg
7kg
7kg

bumper plate pinch carry
25m x 20kg (paar drops)
25m x 20kg (3 drops, pr)
25m x 20kg (veeeel drops)

bumper plates husafeld carry
50m x 60kg (3x20)
50m x 60kg ("")
50m x 60kg ("")
(turns @ 25m)

Comment: voelde me op zich niet zo slecht na gister... Voor mensen die willen weten wat QI is: https://www.t-nation.com/training/qi-the-russian-training-secret. Ik deed dit al deels dmv ecc. only skullcrushers en dat werkte geweldig voor zowel kracht als prehab. Gaan dit eens meer toepassen in combinatie met mijn normale DE/ME oefeningen en mn conditioning wat ik bij ga voegen.
 
22-08-2018

@ krachtlab

med. ball underhand throws
3x 10kg
3x 10kg
3x 10kg
3x 10kg
3x 10kg

reversed band (reds) SSB low box squat (speed) (wow, nette naam)
3x 20kg - bands
3x 70kg - bands
3x 120kg - bands
3x 100kg - bands
3x 100kg - bands
3x 100kg - bands
3x 100kg - bands

prowler push
2 baantjes x 50kg
2 baantjes x 90kg
1 baantje x 90kg + 75kg kereltje ofzo
1 baantje x 115kg + 75kg kereltje
(pff die laatste was sterven)

band pullthroughs
12x yellow
12x yellow
12x yellow

plank holds
60 sec.
60 sec. + 10kg
30 sec. + 10kg

tire flips
5 light tire
5x light tire
5x light tire

Comment: krachtlab is walhalla... een gym op 10 min. rijden waar buiten alle pl attributen ook een yoke, farmers en prowler staat? te moooi :D
 
Klinkt goed man, wordt dat je nieuwe gym?
 
Back
Naar boven