AndroidHealthClinic

Domme vragen bestaan niet.

Ik vraag me eigenlijk af of er platonische relaties bestaan tussen mannen en vrouwen (hetero), of dat we gewoon alsof doen om maar maatschappelijk oke te zijn.

@LM ja die bestaan.

Dat heet de friendzone

• Like
Waarderingen: mat
Ik vraag me eigenlijk af of er platonische relaties bestaan tussen mannen en vrouwen (hetero), of dat we gewoon alsof doen om maar maatschappelijk oke te zijn.
Suggereer je nu dat onze relatie niet meer platonisch is?

• Wow
Waarderingen: LM
Wanneer is is eens en eens is wanneer je is of eens typt

Platonisch is bedacht door lelijke mensen. Ik praat lekker mee, met maar 1 doel als ik haar echt leuk vind. Haast hebben is onhandig, kan immers jaren duren voor het moment supreme daar is, nog een vriendin is handiger.

Niet alleen voor mannen. Heb nooit begrepen waarom het niet zou kunnen. :dunno:
Veel mannen ontberen mentale kracht. Waarvan de typetjes die na twee bier "zuipuh neukuh wijfuh" scanderen tegen elkaar de meest zichtbare zijn.

Platonisch heeft meerdere betekenissen denk ik. Volgens Plato het hoogst haalbare op liefdesgebied, als gelijken.

Laatst bewerkt:
Dat impliceert toch één partij meer wou?

giphy.gif

• Like
Waarderingen: LM
Suggereer je nu dat onze relatie niet meer platonisch is?
Al mijn relaties zijn platonisch (behalve die met mijn rechterhand).

Even serieus: er zijn dus serieus hele boeken en columns geschreven door mensen die serieus enkel een platonische relatie (soms voor decennia) hebben en ook geen andere behoefte hebben. Ik weet ook niet waarom, maar het bestaat. Ik denk trouwens dat er vanuit de hedendaagse westerse maatschappij geen enkele aanleiding toe is, want het is helemaal niet de standaard.

Maar dat bedoe ik dus; de mentale kracht ervoor hebben wil dan zeggen dat je je willpower inzet om je primaire drang te maskeren? Of hoe moet ik dat zien?
Er zijn altijd uitzonderingen op de regel en binnen de evolutie / survival of the fittest zouden dat soort mensen (of dieren) die die primaire drang missen dan ook uitsterven. Net zo als dat er homoseksuelen zijn, die zich niet aangetrokken voelen tot het andere geslacht wat vanuit de biologie essentieel is om je voort te planten (althans, je kunt je alsnog wel voortplanten natuurlijk) en je soort in stand te houden.

Maar dat bedoe ik dus; de mentale kracht ervoor hebben wil dan zeggen dat je je willpower inzet om je primaire drang te maskeren? Of hoe moet ik dat zien?
Instincten. Gewoon jezelf afrukken zo nu en dan en tevreden terugkijken op hetgeen je samen hebt en niet laten verknallen.

Het wordt problematisch als de ene meer gevoelens krijgt dan de ander. En zich niet wil schikken.

Je kan toch perfect gewoon vrienden zijn met iemand van het andere geslacht.

Zo lang ze niet meer dan een 6,5 is.
Anders denk ik dat @De Gezonde Roker zijn theorie er niet ver naast zit.

Terug
Naar boven