AndroidHealthClinic

Donor? Wat kies jij...

Peiling Peiling Stel jij jouw organen beschikbaar voor donatie na jouw dood?

• Ja, ik geef toestemming

Stemmen: 64 52,5%
  • nee, ik geef geen toestemming

Stemmen: 31 25,4%
  • Mijn nabestaanden beslissen

Stemmen: 8 6,6%
  • Ik weet het nog niet

Stemmen: 19 15,6%

• Totaal stemmers
    122
Dat bedoel ik :D. Heb je de 'workshop' dissectie (4 afleveringen) van het menselijk lichaam ook gezien, met dr. von Hagen en zijn illustere hulpje?

Haha vond het best een zieke "workshop", zag er echt freaky uit.

De exhibitie vond ik dan wel weer vet, allemaal chineesjes leken het wel.

Ja.

En voor de mensen die als argument gebruiken om nee te zeggen, dat er een kans bestaat dat hun lichaam wordt gebruikt ten behoeve van iemand aan wie ze het niet gunnen: zelfs al zou dat gebeuren, dan nog zorgt jouw bijdrage voor een ontlasting van het systeem.

Doordat die ene kettingroker dan jouw long krijgt, krijgt een ander, aan wie jij je orgaan wel zou willen doneren, eerder weer een andere long.

Dus hoe dan ook, ieder die later ooit gebruik moet maken van een gedoneerd stuk weefsel, heeft er baat bij dat zoveel mogelijk mensen donor worden.

Aan de ene kant misschien jammer dat je niet kan kiezen wie jouw organen/weefsel ooit kan krijgen. Aan de andere kant is dit natuurlijk totaal niet practisch. Bovendien kun je je afvragen of de mate van jouw bijdrage (het gedoneerde orgaan is onontbeerlijk natuurlijk, maar dit geldt eveneens voor de medische bijdrage die moet worden geleverd het orgaan te gebruiken, dit kost de samenleving zeer veel geld) je het recht geeft te kiezen wie jouw orgaan krijgt.

Ze mogen alles van me hebben.

Ach, al maken ze hondenvoer van me, het maakt me niet uit...

Ja.

En voor de mensen die als argument gebruiken om nee te zeggen, dat er een kans bestaat dat hun lichaam wordt gebruikt ten behoeve van iemand aan wie ze het niet gunnen: zelfs al zou dat gebeuren, dan nog zorgt jouw bijdrage voor een ontlasting van het systeem.

Het andere systeem, dat algemene dat ook wel eens onze maatschappij wordt genoemd, blijft dan alweer zeer zwaar belast onder overbevolking etc..

Nee, geef mij voor die mensen dan maar natuurlijke selectie waarbij de sterkste mag overleven, met 6 miljard idioten & counting mag het wel gaan stoppen.

in 2012 gaat de wereld kantelen en gaan we er toch aan

Het andere systeem, dat algemene dat ook wel eens onze maatschappij wordt genoemd, blijft dan alweer zeer zwaar belast onder overbevolking etc..

Nee, geef mij voor die mensen dan maar natuurlijke selectie waarbij de sterkste mag overleven, met 6 miljard idioten & counting mag het wel gaan stoppen.

Wat een belachelijke en asociale uitspraak. Natuurlijke selectie bestaat in de westerse wereld al jaren niet meer, en dat is te danken aan de welvaart.

die neemt anders nu toch ook met rassen schrede af

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb me btw zojuist aangemeld als donor voor alles was los en vast zit, via internet. Ging heel makkelijk.

Ik sta wel geregistreerd als donor. En het liefst gaan mijn organen wel naar iemand die zelf ook geregistreerd staat als donor...

Ik zeg ja, snap niet dat je dat iemand het niet gunt namelijk terwijl je er zelf niks meer aan hebt.

Ik doneer niks, nergens voor nodig. Als ik dood ga is de mensheid toch al niet meer te redden.

Ja.

Ontlasting van het systeem, vandaar de vergrijzing, mensen worden maar ouder en ouder, de kosten rijzen de pan uit... Als je tijd is gekomen, dan moet je gaan.

Terug
Naar boven