AndroidHealthClinic

Donor? Wat kies jij...

Peiling Peiling Stel jij jouw organen beschikbaar voor donatie na jouw dood?

• Ja, ik geef toestemming

Stemmen: 64 52,5%
  • nee, ik geef geen toestemming

Stemmen: 31 25,4%
  • Mijn nabestaanden beslissen

Stemmen: 8 6,6%
  • Ik weet het nog niet

Stemmen: 19 15,6%

• Totaal stemmers
    122
Sure why not . Dood is dood .

Nee, ik geloof in natuurlijke selectie.

Moeilijke vraag. Enerzijds zeker wel, anderszijds gun ik een kettingroker of alcoholist al moeilijker mijn lever omdat hij/zij zichzelf naar de kote rookte of dronk.

True, en marokkanen idem dito.

Was zo'n antwoord nou nodig????

drooog :D

ik heb nog geen formulier ingeleverd maar ben er niet echt happig op...Maar mocht de spuit een keer komen.....hebben ze er niet echt veel aan

ik ben al orgaan donor.
Van mij mogen ze alles nemen. Niks mooiers dan als je dood bent je nog iemand kan redden. geen onzin als "het idee dat ze in me gaan snijden als ik dood ben".

overgens zou ik wel voor 'n soort van voorangsregeling zijn.. dus als donor eerder recht.

Doe mij maar een broodje kipdonor :p

Ja, stel je voor dat je in het hiernamaals een lekkere vent tegenkomt. Loop je daar zonder huid op je gezicht.

Of je leeft verder zonder long lever hartklep etc.

Dus ik ben op het eerste opzicht geen donor, maar mocht er in de famillie iets nodig zijn en ik kan helpen dan misschien wel

Tuurlijk toestemming, maakt dan toch niets meer uit.

Ik ben volledig donor. Als ik een ongeluk oid krijg, zou ik het ook fijn vinden als alles voor mij beschikbaar is, dus waarom asociaal zijn en alles voor je zelf houden als je de pijp uit gaat?

Ik wil donor worden.

En om er iets verder op in te gaan: ik vindt dat mensen die zich niet beschikbaar willen stellen als donor ook dan maar de laagste prioriteit moeten krijgen als ze ooit eens een orgaan nodig hebben.

Ik heb nog geen FLAUW idee.

Ik wil donor worden.

En om er iets verder op in te gaan: ik vindt dat mensen die zich niet beschikbaar willen stellen als donor ook dan maar de laagste prioriteit moeten krijgen als ze ooit eens een orgaan nodig hebben.

Ja dat zei ik ook al... lullig maar misschien wel n manier om meer mensen donor te laten worden.

Ik zelf ben nog niet zeker,

Sommigen mensen beweren trouwens dat artsen je eerder kapot laten gaan of minder hard voor je willen vechten als je donor bent omdat ze die orgaantjes van jou wel willen hebben, wat denken jullie hier van?

Grote onzin natuurlijk. Artsen vechten voor het leven van elke patient. Oud of jong, blank of zwart.

ze mogen alles van binnen hebben, want ik laat me toch opzetten als ik dood ben :D!

Lullige reacties staan hier, dus als iemand niet gestudeerd heeft dan gun je diegene je organen niet ;) Niet iedereen heeft een kans gehad om te studeren, en er zijn een hoop goeie mensen die niet gestudeerd hebben, maar dat terzijde, en mensen zoals alcoholisten die hun lichaam zelf naar de klote hebben geholpen, dat is dus geen doelgroep, het zijn mensen die er absoluut niks aan kunnen doen dat hun hart of lever etc. naar de klote gaat.

Ik zelf moet er nog goed over nadenken, tuurlijk kan je het leven van mensen redden hiermee, maar het is je eigen keuze en als jij het een raar idee vindt dat er in je gesneden gaat worden na je dood, moet je het vooral niet doen.

Ik kreeg zojuist een envelope binnen waar in een brief zat met de vraag "donor ja of nee, wat kies jij".

Organen die je kunt schenken na je dood: hart, lever, longen, nieren, dunne darm en alvleesklier.
Weefsels die je kunt geven: hoornvliezen, hartkleppen, huid, bot- en peesweefsel

Ik wil zelf wel graag donor worden, dit omdat ik denk dat ik good stuff heb en het zou zeer zonde zijn als dat niet gebruikt wordt om iemand te helpen.

Enige probleem vind ik wel dat je niet bepaalde eisen aan de persoon kunt stellen waar je aan doneert. Ik zou graag aan een jong, levenslustig, sportief persoon willen doneren. Iemand die niet rookt o.i.d. en studeert of gestudeerd heeft. En dus niet aan de eerste de beste no-lifer.

Overigens kan je je keuze altijd weer veranderen. Als bijvoorbeeld mijn vrouw er later zeer veel moeite mee heeft kan ik het nog altijd annuleren.

Wat doe jij?

Volgens mij kunnen je ouders of partner het altijd nog annuleren als je dood bent?
Ik heb een donorcodicil.

Als je helemaal niet reageert op die brief, wordt je dan gewoon automatisch donor ofso?

Terug
Naar boven