MuscleMeat

Doodstraf in Nederland

Peiling Peiling Doodstraf invoeren?

• Totaal stemmers
    95
Hij die een leven neemt, is geen leven waard.
QUOTE]

Dood aan alle rechtstaten die de doodstraf hebben dus ???

Om deze reden principieel tegen de doodstraf. Zo hypocriet een moordende staat als straf voor bijvoorbeeld moord. Een staat die moord geeft het signaal dat moorden oke is. Met welk recht kan je iemand zeggen niet te moorden als de overheid dit zelf doet?

---------- Post toegevoegd Sun 25 Nov 2012 om 20:05 ----------

Moeilijk.

Heeft een vader niet het recht degene die zijn kind verkracht en/of vermoord heeft te vermoorden? Denk dat niemand hier een probleem mee heeft, nu niet en binnen 100 jaar niet.

Steekt vinger op. Ik heb daar een groot probleem mee, gewoon de bak in die vader. NIEMAND heeft het recht een leven van een medemens te nemen, nooit!

Goede zaak, ikzelf hoef me geen zorgen te maken omdat ik toch nooit zulke delicten ga plegen die tot de doodstraf toe leiden.

We zijn veel te soft hier met straffen.

Als je hier kind verkracht en vermoord kan je met goed gedrag in paar jaar weer vrij zijn, wtf?

Dan wil ik ook best wel ff zitten als ik diegen tegenkom en het was mijn kind geweest;)

We zijn veel te soft hier met straffen.

Als je hier kind verkracht en vermoord kan je met goed gedrag in paar jaar weer vrij zijn, wtf?

Dan wil ik ook best wel ff zitten als ik diegen tegenkom en het was mijn kind geweest;)

Wat een gebrek aan intelligentie, zeg dan niets als je het rechtsysteem niet begrijpt.

I Xyzyx I:
Je mag uit noodweer jezelf, je eigendommen en/of anderen beschermen. 

Je doelt hier waarschijnlijk op noodweer/noodweerexces, voor je echter nog meer incomplete juridische adviezen geeft moet je het volgende in acht nemen. Voor je je op deze wettelijke strafuitsluitingsgronden kan beroepen moet je aan de nodige vereisten voldoen, de ervaring leert echter dat een rechter een beroep op zo'n uitsluitingsgrond niet snel zal honoreren.

Hij die een leven neemt, is geen leven waard.
QUOTE]

Dood aan alle rechtstaten die de doodstraf hebben dus ???

Om deze reden principieel tegen de doodstraf. Zo hypocriet een moordende staat als straf voor bijvoorbeeld moord. Een staat die moord geeft het signaal dat moorden oke is. Met welk recht kan je iemand zeggen niet te moorden als de overheid dit zelf doet?

---------- Post toegevoegd Sun 25 Nov 2012 om 20:05 ----------

Steekt vinger op. Ik heb daar een groot probleem mee, gewoon de bak in die vader. NIEMAND heeft het recht een leven van een medemens te nemen, nooit!

Mijn vraag dan, wanneer heeft iemand nog het recht te leven?

Nou, dus als jij een kind hebt en dat wordt verkracht en/of vermoord ben je tevreden met levenslange opsluiting? Of je zus, moeder, vader?

Laatst bewerkt:
Wat een gebrek aan intelligentie, zeg dan niets als je het rechtsysteem niet begrijpt.

Je doelt hier waarschijnlijk op noodweer/noodweerexces, voor je echter nog meer incomplete juridische adviezen geeft moet je het volgende in acht nemen. Voor je je op deze wettelijke strafuitsluitingsgronden kan beroepen moet je aan de nodige vereisten voldoen, de ervaring leert echter dat een rechter een beroep op zo'n uitsluitingsgrond niet snel zal honoreren.

Ik moet de 1e rechter nog tegen komen die zegt: Sorry meneer u had netjes moeten vragen of het slachtoffer wilde stoppen met uw dochtertje te verkrachten.

Klopt, eigen recht in handen nemen kan ook gewoon niet in rechtvaardige maatschappij.

Maar denk dat niemand het erg zal vinden, dat is het moeilijke.

Maar de doodstraf. De vraag is wanneer heeft iemand nog het recht om te leven?

Dit dus Shivo.

Ik moet de 1e rechter nog tegen komen die zegt: Sorry meneer u had netjes moeten vragen of het slachtoffer wilde stoppen met uw dochtertje te verkrachten.

Dat zegt the suite ook niet.
Hij heeft gewoon gelijk hoor dat je voor noodweer en zeker noodweerexces een zeer goede rede moet hebben waarbij verschillende factoren meespelen.

De daad moet proportioneel zijn met de daad van jouw 'slachtoffer'. Indien iemand je een trap geeft, en jij trapt die persoon vervolgens helemaal tot gruis omdat je dacht bedreigd te worden, gaat dat proportionaliteitsbeginsel niet op.

OT:
Ja, voorstander van de doodstraf in geval van moord of doodslag.

---------- Post toegevoegd Sun 25 Nov 2012 om 22:50 ----------

Je bedoelt een gebrek aan kennis. Kennis =/= intelligentie.

Bij een heterdaadje moet de doodstraf gegeven kunnen worden. Hij die een leven neemt, is geen leven waard.

Bij alle andere gevallen waar ook maar enige twijfel kan ontstaan over de schuldvraag zou geen doodstraf mogelijk moeten zijn.

Ik snap je redenering, maar juist om die (vetgedrukte) reden zouden weldenkende mensen beter moeten weten,.. immers "jij" legt dan ook iemand om.

Ik snap goed de emotie in sommige gevallen, en denk ook niet dat ik voor mezelf in zou staan als iemand aan mijn kids (als ik die zou hebben) zit bvb.

't laatse wat je zegt over de twijfel,....met alle respect, maar dat slaat niet echt ergens op :o Bij IEDERE veroordeling moet onomstotelijk vast staan dat de gedaagde schuldig is. (Zelfs bij een achteraf foutive veroordeling moet het bij het uitspreken ervan voor de rechter onomstotelijk vast staan dat de gedaagde schuldig is.
Maw, iedere veroordeling is "zeker".

Zolang er fouten worden gemaakt bestaat er kans dat iemand onschuldig bestraft wordt met de doodstraf,... dus,.. Nee

Dat zegt the suite ook niet.
Hij heeft gewoon gelijk hoor dat je voor noodweer en zeker noodweerexces een zeer goede rede moet hebben waarbij verschillende factoren meespelen.

T komt er wel op neer, wanneer jouw kind verkracht word en jij betrapt die kerel en slaat hem dood in een poging hem van jouw kind te verwijderen sta je gewoon in je recht. Geen enkele rechter die jou zal veroordelen omdat jij je kind wilt beschermen.

---------- Post added 25 November 2012 at 22:55 ----------

Ik snap je redenering, maar juist om die (vetgedrukte) reden zouden weldenkende mensen beter moeten weten,.. immers "jij" legt dan ook iemand om.

Ik heb meer problemen met plofkippen dan met breivik aan een touwtje. Zulke figuren zijn geen mensen maar nog lager dan dieren.

Ik heb meer problemen met plofkippen dan met breivik aan een touwtje. Zulke figuren zijn geen mensen maar nog lager dan dieren.

Ik vanuit emotie gezien ook, zeker!! En zou er ook geen minuut om rouwen als ie nu dood neer viel!

Maarrrr moeten we dan alles maar met emotie gaan beoordelen, of toch maar onafhankelijk en met het hoofd?

T komt er wel op neer, wanneer jouw kind verkracht word en jij betrapt die kerel en slaat hem dood in een poging hem van jouw kind te verwijderen sta je gewoon in je recht. Geen enkele rechter die jou zal veroordelen omdat jij je kind wilt beschermen.

---------- Post added 25 November 2012 at 22:55 ----------

En dat zie je dus verkeerd, als er andere mogelijkheden zijn om hem te verhinderen. Sla je hem dan toch dood puur om hem dood te slaan heb je echt wel een interessante casus.

En nogmaals, aan noodweer/noodweerexces zitten zeker wel voorwaarden verbonden.

Ik vanuit emotie gezien ook, zeker!! En zou er ook geen minuut om rouwen als ie nu dood neer viel!

Maarrrr moeten we dan alles maar met emotie gaan beoordelen, of toch maar onafhankelijk en met het hoofd?

Als ik met mijn hoofd zou denken zou ik ook veelplegers, overvallers, verkrachters en ander tuig (relschoppers ed.) onder de guillotine gooien. Zulk volk kost meer geld dan het oplevert dus objectief gezien beter kwijt dan rijk.

Voor de doodstraf en dan live uitzenden op RTL 4. Het liefst zo gruwelijk mogelijk.

Als ik met mijn hoofd zou denken zou ik ook veelplegers, overvallers, verkrachters en ander tuig (relschoppers ed.) onder de guillotine gooien. Zulk volk kost meer geld dan het oplevert dus objectief gezien beter kwijt dan rijk.

oke,.......

Terug
Naar boven