Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Leptin aanpakken met een refeed. Een refeed is niet per se een cheatmeal. Cheat meals zijn ongezond. Refeeds niet per se. Goede refeed heeft veel koolhydraten en weinig vetten. Een gemiddelde cheat meal heeft juist veel vet. En ik zou ook spaarsaamer zijn met refeeds dan "max 2x per week" (zeker bij hoog vetpercentage).
---------- Toegevoegd om 20:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:53 ----------
Eens hoor, daarom zei ik mits goed toegepast. Alle Kcals boven je cutschema noem ik voor het gemak cheatmeals, maar het is idd waar: je KH hoog en vetten laag (iets soortgelijks had ik hierboven al gezegd). Maar los daarvan vind ik cheatmeals (de "ongezonde" variant) wel belangrijk in een cut, met name voor het mentale aspect. Sommigen zijn superstrikt maar de meesten trekken een langdurig dieet obv elke dag hetzelfde niet en gaan craven.
Eens hoor, daarom zei ik mits goed toegepast. Alle Kcals boven je cutschema noem ik voor het gemak cheatmeals, maar het is idd waar: je KH hoog en vetten laag (iets soortgelijks had ik hierboven al gezegd). Maar los daarvan vind ik cheatmeals (de "ongezonde" variant) wel belangrijk in een cut, met name voor het mentale aspect. Sommigen zijn superstrikt maar de meesten trekken een langdurig dieet obv elke dag hetzelfde niet en gaan craven.
Ja idd! Ik neem zelf in de cut sowieso 1x per week extra KH (op een trainingsdag) en 1x per 2 weken gun ik mezelf een cheatmeal in de vorm van een snackmaaltijd (pizza/hamburger etc.) in plaats van mijn standaard avondmaaltijd. Een variant op de 80-20 regel (80% van je voeding moet perfect op orde zijn, 20% hoeft niet per se), maar dan eerder 95%-5%). Ik ben geen pro, heb geen pro ambities en wil ook af en toe kunnen "leven", los daarvan ben ik happy met hoe ik ben dus ja. Iedereen moet het zelf weten natuurlijk