Fitness Seller

Douane / Fedex en Supplementen

• Topic Starter Topic Starter
Hmm nu al 2 weken voorbij.

Hoelang kan een douane controle duren?

Normaal gezien bellen ze toch als ze iets onderschept hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Ben gebeld door de douane en ze zijn er niet zo blij mee..
Ik was helaas niet thuis toen ze belden, ze willen mij persoonlijk spreken, ze bellen morgen terug.

Iemand goede smoesjes/tips om het toch in huis te krijgen? Of om een boete te verkomen? (het ego van de douaan strelen?)

gaat je niet lukken denk ik om het alsnog in huis te krijgen je bent het gewoon kwijt en krijgt geen boete als je het vrijwillig aan hun overdraagt, zoniet kun je het aanvechten maar dan zul je ook een boete krijgen denk ik...zal denk ik die kant op gaan..:( i know it sucks maar dat is de risico die je neemt...

Ben gebeld door de douane en ze zijn er niet zo blij mee..
Ik was helaas niet thuis toen ze belden, ze willen mij persoonlijk spreken, ze bellen morgen terug.

Iemand goede smoesjes/tips om het toch in huis te krijgen? Of om een boete te verkomen? (het ego van de douaan strelen?)

gewoon doen alsof je niet wist dat het verboden goederen zijn, vertel ze dat je die efedra caps een jaartje geleden hier in de shops hebt gekocht en ze gewoon niet meer vond, lekker naief voordoen en dat komt wel in orde ;)

Off-topic : Is er ook nog douane controle tss NL & BE? (dacht het niet ???)

wie iemand of welk tel-nummer of email-adres ze bereiken zijn heb namelijk iets meer dan 2 weken geleden wat besteld bij suprememuscle.com en was binnen 2 dagen in nederland namelijk op 4 april en heb er sindsdien niks meer van gehoord??? had als verzendwijze usps gekozen.

hoi wat 1 toeval dat ik je bericht leest
komt niet veel meer op de forum.
Maar dat wou ik u toch even meedelen.
ten eerste ben je 1 westrijd bodybuilder of train je voor jezelf zonder westrijden mee te draaien.
punt 1 doe je westrijden val de boete nog mee doe je geen westrijden dan ligt hij hoger. whaaw wel hoog

ten eerste ben je 1 westrijd bodybuilder of train je voor jezelf zonder westrijden mee te draaien.
punt 1 doe je westrijden val de boete nog mee doe je geen westrijden dan ligt hij hoger. whaaw wel hoog

???

dus als je wedstrijden draait zou d eboete minder hoog zijn of wat probeer je nou te zeggen?

Gelul van de bovenste plank natuurlijk :rolleyes:

ALTIJD ontkennen..... Zeg gewoon dat je iets anders besteld had, of beter nog: Helemaal niets! Mits ze kunnen bewijzen dat het van jou is, kan je er zonder boete oid vanaf komen.

Alles controleren ze uit amerika..
heb al een paar keer daar besteld en heb 3 keer gehad dat er een mooie stickers van Douane ophing...

Niet dat ik deze thread wil jacken, maar vroeg me toch af of douane controle zo erg is, heb eens iets besteld, was niet eens illegaal, maar het zat in zakjes, was door douane gecontroleerd maar niet eens geopend, dus ze hebben het niet eens "echt" gecontroleerd.

Tjah aangezien het niet illegaal was was er geen kwestie zelfs al hadden ze dit gedaan, maar toch, vroeg me af of bij een controle waar pakket toch nog verzonden word je adres ook "geflagged" zou zijn of niet?

Tjah zal wel in orde komen, zoals verteld geweest lijkt het mij aangewezen dat je zegt dat je een ander produkt besteld had, denk dat je dan in het ergste geval een boete zult krijgen.

Veel succes.

Asclepios

Ik had eens oa melatonine bestelt bij 1fast400, wat blijkbaar verboden was hier. De duane had het onderzocht, eruit gehaald. Mij een brief gestuurd, paar maand erna nog een brief, en nu moet ik deze donderdag op gesprek gaan bij het justitie om strafrechtbank te vermijden....

Ik had eens oa melatonine bestelt bij 1fast400, wat blijkbaar verboden was hier. De duane had het onderzocht, eruit gehaald. Mij een brief gestuurd, paar maand erna nog een brief, en nu moet ik deze donderdag op gesprek gaan bij het justitie om strafrechtbank te vermijden....

:eek: ik d8 dat het alleen bij een boete bleef.

ik ook pech gehad

Ik heb ook een tijdje geleden pillen besteld waarvoor men normaal gesproken een recept nodig hebben. Het kwam ook uit Amerika.
Natuurlijk onderschept door de douane. Ik kreeg een brief thuis met een datum waarop ik mij moest gaan aanbieden voor een gesprek. Maar ik mocht de zaak ook via briefwissel afhandelen indien ik niet kon komen op de datum/uur dat zij voorstelden.
Ik heb moeten verklaren dat ik niet op de hoogte was van wet XXX op het invoeren van medicijnen. Ik heb het betaalde bedrag, en de site waar ik het besteld had, moeten opgeven. En vervolgens ook nog eens moeten vermelden dat ik vrijwillig afstand deed van de inhoud van het pakje.
Door deze actie zal/zou de procureur waarschijnlijk deze zaak seponeren. Maar het bood geen garantie.
Tot op heden heb ik nog niks teruggekregen van de douane of het gerecht. Ik hoop dat het zo blijft.

Terug
Naar boven