MuscleMeat

Douane / Fedex en Supplementen

• Topic Starter Topic Starter
Ok ben terug gebeld gister.

Moest paar vragen beantwoorden zoals:
waar heb je het vandaan blabla
hoeveel heb je er werkelijk voor betaald blabla (stond lagere vermelding op pakket)
wist je dat het illegaal was blabla
wist je dat illegaal goederen importeren strafbaar is blabla

en als laatst wil je er vrijwillig afstand van doen

Officier van justitie gaat het nu bekijken.

Kan zijn dat ik er nooit meer iets van hoor, maar het kan ook zo zijn dat ik over een maand een brief ontvang met een boete ofzo

geen onzin doe je westrijd mee dan word je geshorst voor 1 of 2jaar en dan word de boete lager ik spreek uit ervaring gewoon zeggen voor eigen gebruikt en computer weg doen uit huis en ook gsm want je zal huisbezoek krijgen en ze hebben bevel schift mee. en das geen onzin

heb 2 jaar geleden wat superdrol besteld uit de usa .heb ik gewoon ontvangen.

2e keer werd alles in beslag genomen en kreeg ik een waarschuwing
3e keer werd alles in beslag genomen een kreeg ik een boete van 500euro

geen onzin doe je westrijd mee dan word je geshorst voor 1 of 2jaar en dan word de boete lager ik spreek uit ervaring gewoon zeggen voor eigen gebruikt en computer weg doen uit huis en ook gsm want je zal huisbezoek krijgen en ze hebben bevel schift mee. en das geen onzin

In belgie misschien maar in nederland is het zo niet geregelt.
Hier in nederland hangt het er vanaf of het voor eigen gebruik is of dat je er in handelt.
Handel je erin dan is de straf uiteraard hoger.

Douane

Mijn advies is nog simpeler;

Je erkent dat je producten besteld hebt, creatine bijvoorbeeld, maar je BETWIST dat hetgeen opgestuurd werd, en blijkbaar een verboden product, hetgeen was dat je besteld had. Maw, je houdt je van de domme --> nu is het aan hun te bewijzen dat jij illegale producten bestelde --> kunnen ze dat niet --> je gaat vrijuit.

Hou rekening met het feit dat je producten kn onderschept worden; verwijder alle mogelijke informatie uit je PC (hoewel ze uit een PC alles kunnen "retrieven" maar als het over een kleine hoeveelheid gaat gaan ze echt de moeite niet doen om een huiszoeking te organiseren)

Zorg dat het zogezegd bestelde product ook wel degelijk op de door jouw vermelde website te krijgen is !!!

Zorg dat het door jouw zogezegd bestelde product LEGAAL te verkrijgen is in jouw land.

Pas je bovenstaande toe --> stick to your story, ze zullen proberen je bang te maken met gevangenisstraf en boetes ed --> nogmaals, stick to your story --> het feit dat ze zo hard aandringen op je "bekentenis" is des te meer een bewijs dat ze je niets kunnen maken.

But hey, that's just my humble opinion.

Gr

Builderke

• Topic Starter Topic Starter
gister rekening ontvangen: vernietegings kosten
47,35
Ok, daar valt mee te leven

Vandaag een rekening ontvangen van een of andere advocaat:
het gaat om een illegaal product en het is namaak!
689,65 binnen 7 dagen betalen!

Help!

47,35

Help!

advocaat?

bedoel je niet officier van justitie. Zover ikw eet zullen die ook nooit je binnen 7 dagen laten betalen. Dan zou het eerder 6 weken zijn.

"het gaat om een illegaal product en het is namaak!
689,65 binnen 7 dagen betalen!"

Dat is nogal een raar bedrag als het om een boete gaat. En idd, advocaten hebben in deze situatie niets in te brengen, die stel je immers zelf aan.

Ben dus wel benieuwd naar het vervolg. Is het een advocaat of een officier van justitie. Waar komt dat bedrag vandaan, hoe is dat opgebouwd. Wat is de aanklacht precies?

----------------------

amai, een massa geld:(

689,65 € WTF !!!!
µ

en je heb afstand gedaan van je goederen?

wat heb je hen gezegd?

47,35

Help!

:eek: niet grappig .....wtf !

en dat voor 6 potjes efedrine

Misschien iemand hier je die je verhaal op DBB heeft gelezen en zo er een slaatje probeerd uit te slaan ;) WTF heeft dat namaak er ook mee te maken? Ik zou het niet zomaar betalen iig

Heel simpel, geen producten meer proberen in te voeren die verboden zijn. Zeker niet via bedrijven als 1fast400 (Bulknutrition) of BB.com. Douane kent die bedrijven maar al te goed en meestal openen ze het pakketje. Als er maar een vermoeden is dat een product illegale ingredienten bevat kan je opgescheept worden met onderzoekskosten, niet de moeite waard om dan zulke supplementen in te voeren.

Heel simpel, geen producten meer proberen in te voeren die verboden zijn. Zeker niet via bedrijven als 1fast400 (Bulknutrition) of BB.com. Douane kent die bedrijven maar al te goed en meestal openen ze het pakketje. Als er maar een vermoeden is dat een product illegale ingredienten bevat kan je opgescheept worden met onderzoekskosten, niet de moeite waard om dan zulke supplementen in te voeren.

Precies, het is overigens zo dat bepaalde pakketten van een bepaald formaat altijd gecontroleerd worden en er is een lijst met shops die genoteerd staan.
Doordat mensen blijven proberen illegale spullen te bestellen zijn de mensen die gewoon whey willen bestellen de dupe van onderzoeken e.d.
Koop gewoon spullen die je hier in de winkel kunt kopen ;)
In een ver verleden heb ik ooit zelf gezeik gehad met de douane ook over invoer van supplementen en ook een keer met trainingsattributen ( handschoenen,riemen,bandages e.d )

van bepaalde shops hebben ze dus een lijst maar houden ze ook namen van bepaalde klanten in het oog?

Als jij gepakt wordt met bepaalde produkten dan kun je er de donder op zeggen dat je in hun systeem komt te staan.
Ik kocht vrij veel op ebay, buitenlandse site's e.d van kleding tot litho's en uiteraard supplementen.
Kleine doosjes niks aan de hand geen sticker o.i.d wat grotere dozen alles open en bijna altijd een brief met de vraag of de waarde klopt enz,enz.

Eenmaal er tussen uit gehaald en je kan er vanuit gaan dat er wat alarmbelletjes gaan rinkelen bij het passeren van het pakje bij de douane. Het is het risico niet waard om sommige artikelen in te voeren, zeker niet als je bijvoorbeeld sommige spullen ook in de UK kan verkrijgen. Welke? Dat zoekt iedereen zelf maar uit.

Terug
Naar boven