Fitness Seller

Drama op de zaak. Wat zouden jullie doen?

Die Lange

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
Ik werk als verkoper bij een bedrijf welke opleidingen en trainingen verkoopt.
Dit werk doe ik al 3 jaar lang, met veel plezier.

Afgelopen vrijdag heb ik vanwege stress benzine getankt in een diesel-wagen , niet echt slim natuurlijk :(

Maandag stond de auto al weer klaar bij de dealer, leeggespoelt en wel, en of ik m kwam ophalen. gebeld met de directeur en direct gevraagd of hij 104 euro telefnisch wil overboeken en het ook wel van m'n loon mag afschrijven. Ik kan nemelijk niet telefonisch overboeken, en de auto voor 17:00 ophalen en cash betalen lukt sowieso al niet met een week volgepland met afsopraken door heel nederland

Krijg ik me daar een preek!!! :eek: :eek: :eek:

Aangezien niemand mij zo behandeld ben ik flink kwaad geworden en heb gezeg dattiej mijn baan maar in z'n reet drukt. Direct er achteraan de andere directeur opgebeld en gezegd hoe ik er over dacht. Talloze frustraties kwamen boven. Een nieuwe lease auto waar moelijk over gedaan wordt, een loonsverhoging van 200 euro bruto in 3 jaar dat ik hier werk. (dat ben je dus al kwijt aan bijtelling omdat jhe ene wat grotere auto krijgt :(!!!). Talloze loze beloftes over bonussen einde van het jaar en bla bl abla, NOG NOOIT HBE IK WAT GEZIEN!! En heb het dan ook helemaal gehad, en zelf ontslag genomen. Ik denk namelijk dat het gras ergens anders veeeeeeeeeeeel groener is

Na een mail gestuurd te hebben met daarin aankondiging van mijn ontslag werd dit me niet in dank afgenomen door de directie. Ik regaeer "wat emotioneel", en over arbeidsvoorwaarden willen ze het a.s. maandag hebben.

Zul je zien dat ik maandag een vette loonsverhoging krijg, een nieuwe auto vd zaak, en dat het NU allemaal WEL kan. Ik heb eigenlijk zoiets van : nu opeens wel? Als het goudhaantje gaat lopen ( want ik haal nogal wat omzet binnen!!!) moeten we hem tevreden houden, en dat terwijl ik ALTIJD in de illusie was dat waardering wel van hun kant zou komen. NIET DUS

IMO is hier sprake van een verstoorde arbeidsverhouding, en op korte termijn zal ik niet gemotiveerd worden. Ik werk 60 uur in de week waarvan ik er 20 stilsta in die teringfiles, m'n hele leven draait om werk, als ik er nou ook eens aaridg voor beloond werd...................

Wat hadden jullie gedaan of gevoeld?

Er al iets eerder over begonnen, deze primitieve manier van reageren zal niet echt volledig op waarde schat worden, maar ach - daar ben je bodybuilder voor.
Hopelijk krijg je wat meer pieken en een nieuwe auto, maar ben je dan blij?

Zonder duidelijke afspraken en een excuus en loonsverhoging zou ik weggaan. Je zegt zelf dat je het werk leuk vind, dus weeg het een beetje tegen elkaar af. Misschien is je volgende baan een stuk minder leuk.

• Topic Starter Topic Starter
Er al iets eerder over begonnen, deze primitieve manier van reageren zal niet echt volledig op waarde schat worden, maar ach - daar ben je bodybuilder voor.
Hopelijk krijg je wat meer pieken en een nieuwe auto, maar ben je dan blij?

Iets eerder over beginnen? Een half jaar lang al wordt je beziggehouden, maar lijk je niet gehoord te worden. Afspraken worden niet nagekomen.Ik kwam met een voorstel om met een eigen auto te gaan rijden op basis van kilometervergoeding, hetgeen me eind van het jaar 10.000 netto zou opleveren en het bedrijf waar ik werk 20% kostenbesparing op de maandelijks ekosten van een auto ( all inn!). Afgeschoten! Reden? Contiuniteit :mad: :mad: :mad:

"We streven naar en wagenpark met VW Golf"

En zelf in en Jeep rijden, Compagnon een volvo xc90 brandnew

tssssssssssssss

Primitief reageren? Grappig, dat zegt mijn manager dus ook altijd; PRIMITIEF figuur welteverstaan

Ik blij worden? Nee hebt eigenlijk wel gehad hier, maar was eerder benieuwd naar jullie meningen

Ik zou eerst afwachten wat ze te zeggen cq te bieden hebben. Is dit naar je zin zou ik blijven totdat je een andere baan hebt gevonden...

Excuus van chefmans? Chefmans heeft onredelijk gedaan, Die Lange heeft onredelijk terug gedaan, dus de stand is weer 1-1.

Zet op papier wat je allemaal dwars zit op je werk, van de beloofde bonussen die je niet kreeg tot en met de hondslelijke receptioniste. Probeer vervolgens zo eerlijk mogelijk te bepalen wat eerlijke kritiek is en wat niet (oftwel: wat zijn feiten en wat is kritiek die voortkomt uit je eigen negatieve emotie’s).

Ga daarna met chefmans om tafel zitten en kijk wat er te bespreken is, en wat je halen kan.

Als je ego niet te groot of te kwetsbaar is kan je hem duidelijk maken dat je zo emotioneel reageerde (want dat heb je gedaan, dat is een feit :D ) omdat je nogal gestrest was door een drukke week en dat je al genoeg baalde van je blunder, biedt hem vervolgens je excuses aan. Dat is geen zelfverloochening, dat is durven inzien dat je misschien wat overdreven hebt gereageerd. Als je chef alsnog bot reageert op je excuses dan is het tijd om ander werk te zoeken. :D

Ik zou eerst afwachten wat ze te zeggen cq te bieden hebben. Is dit naar je zin zou ik blijven totdat je een andere baan hebt gevonden...
Gisteren begonnen de lijmpogingen al; de directeur welek ik gezeg dheb dattiej de baan in z'n reet kon drukken luisterde naar me :eek:

Hij gaf aan het jammer te vinden dat het zo loopt en bla bl abla

lulkoek, die vent denkt alleen aan z'n eigen stuivers; t zal hem een k*tzorg zijn dat Die Lange ontevreden is. Ik weg = omzet weg, maar ondertussen ben ik een k*tvent. had wel wat meer socialiteit verwacht :mad:

Gisteren begonnen de lijmpogingen al; de directeur welek ik gezeg dheb dattiej de baan in z'n reet kon drukken luisterde naar me :eek:

Hij gaf aan het jammer te vinden dat het zo loopt en bla bl abla

lulkoek, die vent denkt alleen aan z'n eigen stuivers; t zal hem een k*tzorg zijn dat Die Lange ontevreden is. Ik weg = omzet weg, maar ondertussen ben ik een k*tvent. had wel wat meer socialiteit verwacht :mad:

wen er maar aan kerel, zo werkt het in de dienstverlening.
Ik zit zelf in de IT dienstverlening, beloofde loonsverhogingen nihil, je bent gewoon een h**r voor de zaak, zodra je dat accepteerd merk je dat het leven een stuk simpeler is.
rond oktober roep ik altijd dat de markt weer aantrekt.. dan worden de managers wat onrustig.. en kan je in iedergeval rekenen op een leuke loonsverhoging ;)

Excuus van chefmans? Chefmans heeft onredelijk gedaan, Die Lange heeft onredelijk terug gedaan, dus de stand is weer 1-1.

Zet op papier wat je allemaal dwars zit op je werk, van de beloofde bonussen die je niet kreeg tot en met de hondslelijke receptioniste. Probeer vervolgens zo eerlijk mogelijk te bepalen wat eerlijke kritiek is en wat niet (oftwel: wat zijn feiten en wat is kritiek die voortkomt uit je eigen negatieve emotie’s).

Ga daarna met chefmans om tafel zitten en kijk wat er te bespreken is, en wat je halen kan.

Als je ego niet te groot of te kwetsbaar is kan je hem duidelijk maken dat je zo emotioneel reageerde (want dat heb je gedaan, dat is een feit :D ) omdat je nogal gestrest was door een drukke week en dat je al genoeg baalde van je blunder, biedt hem vervolgens je excuses aan. Dat is geen zelfverloochening, dat is durven inzien dat je misschien wat overdreven hebt gereageerd. Als je chef alsnog bot reageert op je excuses dan is het tijd om ander werk te zoeken. :D

Geen enkele werkgever gaat mij vertellen dat ik blij mag zijn dat ik daar nog werk. De rollen liggen hier in dit geval andersom. Ik ben verantwoordelijk voor 1/3 van de jaaromzet tezamen met een 2 koppige directie. Het verschil is dat ik niet EIND verantwoordelijk ben en 50% aandeelhouder, that's all

Eromheen lopen wat adviseurs die NIEUW binnenkomen, een royaal loon krijgen wat zo'n 1000 euro hoger ligt dan mij hierzo, een splinternieuwe bak Golf 5. En ik werk hier al 3 jaar, dioe m'n stinkende best, doe het MEGA goed, maar profiteer niet mee

Hoezo EGO?

verkoopcijfers liggen niet.

Hun bedrifj groeit door MIJN 60 urige werkweek

kerel, neem ff een valiumpje en bedenk goed wat je doet.
Schijnbaar wil het bedrijf wel met je verder, en schijnbaar zijn ze nu wel bereid naar je te luisteren. Wat wil je nog meer? Een nacht met zijn dochter?
Laat de woede ff zakken (ga squaten, dat helpt!) en ga het gesprek aan met die directeur. Er liggen kansen voor je.
En vergeet niet je excuses aan te bieden, dan is hij je gestreste uitbarsting waarschijnlijk zo vergeten.

Als je er wel mee kapt, dan mag je mij wel het adres van dat bedrijf pm-en. Dan gaat er een brief die kant op. :D

ga voor de concurrent werken, daar zullen ze je mischien beter behandelen en het is een zoete wraak om de omzet van je 'oude' bedrijf weg te nemen.

Ik zou naar Lauw luisteren.:D
Je kunt evengoed wel naar iets anders op zoek gaan en ik kan je verzekeren, dat dat een stuk lekkerder gaat, wanneer je nog een oude baan hebt om de maanden mee door te komen. Straks zit je maandenlang thuis en heb je straks geen stuiver meer. ;)

Geen enkele werkgever gaat mij vertellen dat ik blij mag zijn dat ik daar nog werk. De rollen liggen hier in dit geval andersom. Ik ben verantwoordelijk voor 1/3 van de jaaromzet tezamen met een 2 koppige directie. Het verschil is dat ik niet EIND verantwoordelijk ben en 50% aandeelhouder, that's all

Eromheen lopen wat adviseurs die NIEUW binnenkomen, een royaal loon krijgen wat zo'n 1000 euro hoger ligt dan mij hierzo, een splinternieuwe bak Golf 5. En ik werk hier al 3 jaar, dioe m'n stinkende best, doe het MEGA goed, maar profiteer niet mee

Hoezo EGO?

verkoopcijfers liggen niet.

Hun bedrifj groeit door MIJN 60 urige werkweek
Op een jongen als mij moet ej zuinig zijn, anders gaan ze lopen........

Heb overigens binnen 1 dag al 3 aanbiedingen liggen :D:D:D:D

2 weken terug heb ik ook eens een geprekje met mijn manager gehad. Heeft meer 450 euri bruto opgeleverd ;) (maandelijks). Vorig jaar ook aleens een voorzetje gedaan wat me 175 euri opslag opleverde.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik zwaar onderbetaald werd!

Wat ik ervan heb geleerd is dat als je je bek niet opentrekt je manager het wel goed vindt ;)
Hij krijgt waarschijnlijk een leuke bonus als hij met zijn budget rondkomt.

kerel, neem ff een valiumpje en bedenk goed wat je doet.
Schijnbaar wil het bedrijf wel met je verder, en schijnbaar zijn ze nu wel bereid naar je te luisteren. Wat wil je nog meer? Een nacht met zijn dochter?
Laat de woede ff zakken (ga squaten, dat helpt!) en ga het gesprek aan met die directeur. Er liggen kansen voor je.
En vergeet niet je excuses aan te bieden, dan is hij je gestreste uitbarsting waarschijnlijk zo vergeten.

Als je er wel mee kapt, dan mag je mij wel het adres van dat bedrijf pm-en. Dan gaat er een brief die kant op. :D

NOOIt dat ik m'n excuus aanbiedt. Hij kan m'n rug op! :mad:
Ik weet nu dus niet wat ik wil. Net wat al eerder gezegd is. Meer geld, nieuwe auto, er wordt geluisterd................bla bla bla
Zou ik tevreden worden? Nee ik voel me gewoon genaaid, hard en diep

Tijd voor wat anders, met deze ervaring die ik meeneem

wat ook wel werkt als je toch weg wil.. accepteeer die loonsverhoging en ga dan opzoek, dan kan je namelijk bij je nieuwe baan gelijk een stuk hoger inschieten met je loon.

want

oude loon + overdrijven bij nieuwe baas = 20% hoger dan oude loon

Oude loon + opslag + overdrijven bij nieuwe baas = 40% hoger dan oude loon

2 weken terug heb ik ook eens een geprekje met mijn manager gehad. Heeft meer 450 euri bruto opgeleverd ;) (maandelijks). Vorig jaar ook aleens een voorzetje gedaan wat me 175 euri opslag opleverde.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik zwaar onderbetaald werd!

Wat ik ervan heb geleerd is dat als je je bek niet opentrekt je manager het wel goed vindt ;)
Hij krijgt waarschijnlijk een leuke bonus als hij met zijn budget rondkomt.

Wat heet onderbetaald worden? Laten we het er op houden dat ik een paar honderd euro schoon boven minumum zit min aftrek van auto vd zaak wat er maandelijks afgaat, telefoongezeur en bla bla bla.

Ook zoiets.............mij in een GOLF 5 willen hebben? Prima, maar ik betaal geen stuiver bijtelling, en OF ik er prive in rij! Ik naai de belastingdienst wel. Wat schiet ik er mee op om van een megane naar een golf 5 te gaan, 100 euro bruto erbij te krijgen, en netto hier 50 euro aan in te leveren? geen ruk weer

300 euro netto bijtelling drukt mij te hard voor 10.000 per jaar prive.

Kan net zo goed bij de PTT gaan werken

9-17:00 en dan om 17:15 achter de aardappels
Snel thuis, 20 uur minder, geen risico's meer op de weg, en netto dus meer vrij besteedbaar inkomen.
geen vlotte pakjes meer, teringoverhemden strijken. Gwn lekker geestdodend werk, vakantie :D:D:D:D

Blijkbaar weet je goed wat je waarde is voor het bedrijf, dus kan je ook redelijke je onderhandelingsmacht bepalen. Beetje manager kent de economische principes, dus zou je een loon moeten kunnen bedingen wat een ieders inziens 'redelijk' is.
Om nog sterker te staan in onderhandelingen zou je al eens zijdelings bij andere werkgevers moeten informeren.

Succes ouwe :thumbs:

als ze je nu in 1 keer op handen en voeten gaan dragen was ik mooi gebleven :D

Terug
Naar boven