MuscleMeat

Drama op de zaak. Wat zouden jullie doen?

Bijtelling is k*t, ik weet het. Maar een leaseauto is ook wel lekker.
Ik heb nog nooit een eigen auto gehad :)

Mag ik vragen hoe oud je bent en wat je verdiend?

Als ze je in verhouding tot andere bedrijven weinig betalen, magere secundaire arbeidsvoorwaarden aanbieden EN je hebt betere aanbiedingen bij andere bedrijven dan kan je beter ontslag nemen. En je chef uitschelden voor aidshoer o.i.d.

• Topic Starter Topic Starter
Bijtelling is k*t, ik weet het. Maar een leaseauto is ook wel lekker.
Ik heb nog nooit een eigen auto gehad :)

Mag ik vragen hoe oud je bent en wat je verdiend?

24 jaar, 2300 bruto, 8 jaar commerciele werkervaring-HBO niveau

nettoloon min de bijtelling zo'n 1500 euro

Lease auto's zijn klote; je betaalt je scheel aan bijtelling, en uiteindelijk heb je nix van jezelf. Sta je opstraat heb je dus ook direct geen auto meer. Hardstikke leuk dat die bijtelling verzonnen is maar ik betaal het niet meer!

sec arbeidsvoorwaarden zijn verder minimaal, zeg maar k*t.
25 dagen verlof, maar zit ook 10 avonden per jaar voro een vergadering in midden nederland BOVENOP de 40 uur contractueel bepaald :mad:

Vergeet ook niet dak 40 uur productief ben en 20 uur eigen tijd op Hoevelaken in die teringfile sta

Totale omzet: 400.000 euro, 33% vd jaarlijkse bedrijfsomzet dus, EXTRA omdat ik sinds 3 jar hier werk, voorheen was het nog geen miljoen

Vind voor dat geld maar eens een debiel die hier 4 jongens aant werk houdt

T leuke is dat er net een ontslagen is die bleek de functei niet an te kunnen. HBO, 12 jaar commerciele werkervaring, maar GEEN omzet na 5 maanden tijd- brutoloon? 3700 :ieks:

Laatst bewerkt:
ak 47, if ya gotta kill every mother****er in the room ;)

Je verdient zeker niet slecht. Krijg je je overuren ook betaald of is dit voor 60 uur per week?

Ik verdien nu 2300 inclusief de laatste opslag van dit jaar :(

Je verdient zeker niet slecht. Krijg je je overuren ook betaald of is dit voor 60 uur per week?

Ik verdien nu 2300 inclusief de laatste opslag van dit jaar :(

Nee overuren kennen ze hier niet, inkomen dat is gebaseert op 40 uur maar jij als "vertegenwoordiger" zou moeten weten dat als je om 16:00 een klant hebt in Amsterdam je daar om 17:00 wegrijdt, en dus pas half 7 thuis bent als je in Zwolle woont

60 uur is de gemiddelde tijd dat ik me druk maak per week

Elke dag van 7-19:00

Weet niet in wat voor pakket jij zit maar mijn collegas die de opleidingen verzorgen krijgen PANKLAAR alles aangeleverd en staan voor 1000 euro meer de hele dag te lullen. Ze zijn maar iets ouder, scheelt 3 jaar, maar komen nieuw binnen en ontvangen dat, ik werk hier al 3 jaar!!! Begon op 2100

Wat ik al eerder zei; verhoudingsgewijs ben ik bij de PTT beter af

Laatst bewerkt:
kerel, neem ff een valiumpje en bedenk goed wat je doet.
Schijnbaar wil het bedrijf wel met je verder, en schijnbaar zijn ze nu wel bereid naar je te luisteren. Wat wil je nog meer? Een nacht met zijn dochter?
Laat de woede ff zakken (ga squaten, dat helpt!) en ga het gesprek aan met die directeur. Er liggen kansen voor je.
En vergeet niet je excuses aan te bieden, dan is hij je gestreste uitbarsting waarschijnlijk zo vergeten.

Als je er wel mee kapt, dan mag je mij wel het adres van dat bedrijf pm-en. Dan gaat er een brief die kant op. :D

...

Ik herzie mijn mening.

Sneak 's ochtends vroeg zijn kantioor binnen en schijt in zijn bureaulade. Dat zal je standpunt pas echt duidelijk maken.

Maak even een foto van het resultaat!
Succes Bro.

Ik herzie mijn mening.

Sneak 's ochtends vroeg zijn kantioor binnen en schijt in zijn bureaulade. Dat zal je standpunt pas echt duidelijk maken.

Maak even een foto van het resultaat!
Succes Bro.

Goeie post.

Ben gwn ****ed up, en tis nu direct klaar, zo zit ik in elkaar. Nix geen concessies, verbetervoorstellen. Alsof ik gelukkig wordt van meer geld. Ik had verwacht dat waardering vanuit de werkgever zou komen, en ik moet dus kennelijk ontslag nemen om serieus genomen te worden?

Duur lesje.

Voor de zaak welteverstaan :wave:

Snel op zoek naar wat anders

Goeie post.

Ben gwn ****ed up, en tis nu direct klaar, zo zit ik in elkaar. Nix geen concessies, verbetervoorstellen. Alsof ik gelukkig wordt van meer geld. Ik had verwacht dat waardering vanuit de werkgever zou komen, en ik moet dus kennelijk ontslag nemen om serieus genomen te worden?

Duur lesje.

Voor de zaak welteverstaan :wave:

Snel op zoek naar wat anders

Iedereen is vervangbaar ook jij, welcome to the real world ;) .

Iedereen is vervangbaar ook jij, welcome to the real world ;) .

Precies.

Vindt het wel erg knap dat jij al 8 jaar commerciële ervaring hebt op hbo niveau. Terwijl je 24 bent. ;)

Echter als jij een aandeel hebt in de omzet. Mag je daar imo ook voor beloond worden. Het wel weer zo je hebt nog een lange weg te gaan. Zeker als je net als mij nog maar een twintiger bent. Daarnaast werk jij zo te horen uit je verhaal niet met provisies. In deze tijden is het daarom in je nadeel nu er veel branches weer de pieken worden bereikt zoals in 2000 het geval was.

Als ik jou was ,en had al 3 aanbiedingen op zak. Dan zal ik allereerst met de baas om de tafel zitten. Kijken of julle er gezamelijk uitkomen.

En in de tussentijd 1 van de 3 bedrijven polsen die intresse in jouw hebben. En alles op een rijtje zetten wat zij jou kunnen bieden en jij hun.

Lease auto's zijn klote; je betaalt je scheel aan bijtelling, en uiteindelijk heb je nix van jezelf. Sta je opstraat heb je dus ook direct geen auto meer. Hardstikke leuk dat die bijtelling verzonnen is maar ik betaal het niet meer!

25 dagen verlof, maar zit ook 10 avonden per jaar voro een vergadering in midden nederland BOVENOP de 40 uur contractueel bepaald :mad:

Vergeet ook niet dak 40 uur productief ben en 20 uur eigen tijd op Hoevelaken in die teringfile sta

Totale omzet: 400.000 euro, 33% vd jaarlijkse bedrijfsomzet dus, EXTRA omdat ik sinds 3 jar hier werk, voorheen was het nog geen miljoen

T leuke is dat er net een ontslagen is die bleek de functei niet an te kunnen. HBO, 12 jaar commerciele werkervaring, maar GEEN omzet na 5 maanden tijd- brutoloon? 3700 :ieks:

Ten eerste, kan je niet voor jezelf beginnen? 400.000 euro is toch best een leuke omzet. Al zou je daar maar een vierde van halen.

Ten tweede, je word echt flink ge-assraped door je baas. Je kan toch gewoon de cijfers laten zien aan je baas, wat jouw aandeel is. Hoeveel jij voor hen verdient. Dan laten zien wat anderen voor hem verdienen(alleen als je echt zoveel voor hun verdient als je zelf zegt)

Op die manier zien ze hoeveel je waard bent. Vervolgens begin je over die collega's die 3700 verdienen, en niets er van gebakken hebben, terwijl jij ze bakken met geld overhandigd. Zo laat je ook zien dat jij ondanks dat je nog niet zo veel werkervaring heb als anderen, ze toch al ver vooruit bent.

Als je baas dan niet inziet dat je FLINK in de loonsverhoging moet is het echt een mong**l. Ook al ben je niet van plan daar te blijven, strijk de loonsverhoging op, en kan je nog weer meer gaan verdienen bij de baas die je daarna krijgt:thumbs:

Maar zoals ik al zei, kijk even wat de mogelijkheden zijn om voor jezelf te beginnen:)

Ga niet direct dwarsliggen kerel, zoals eerder gezegd, je bent niet uniek, ze gaan niet huilen als je weggaat.

Kennelijk werk je er al lang, ik neem aan inderdaad met plezier en je doet het goed. Ga daar nog een aantal jaar door, bouw en netwerk op en begin daarna voor jezelf of koop jezelf in.

1/3 van de omzet op jouw naam is veel, daar hoor je een bonus voor de krijgen, naast je huidige salaris. En een bonus loopt in de commercie normaal gesproken in de procenten, dus tel uit je winst.

Ik zou zeggen, je hebt een mooie onderhandelingspositie, buit die uit en ga ondertussen eens goed nadenken over je carriere, want dat heb je zo te lezen nog niet echt gedaan.

Dude je wordt genaaid....

3500 euro (bruto) is een mooi salaris voor jouw leeftijd, werkervaring en die uren/resultaten.

Neem alles aan wat ze je extra willen bieden en ga ondertussen eens rondkijken bij andere werkgevers.
Het komt niet goed over als je tijdens een sollicitatiegesprek moet vertellen dat je je baan al hebt opgezegd omdat je ruzie had met je werkgever. Ook niet handig in de eventuele salarisonderhandelingen.

Nooit de huid verkopen voordat de beer geschoten is.

Ten eerste, kan je niet voor jezelf beginnen? 400.000 euro is toch best een leuke omzet. Al zou je daar maar een vierde van halen.

Ten tweede, je word echt flink ge-assraped door je baas. Je kan toch gewoon de cijfers laten zien aan je baas, wat jouw aandeel is. Hoeveel jij voor hen verdient. Dan laten zien wat anderen voor hem verdienen(alleen als je echt zoveel voor hun verdient als je zelf zegt)

Op die manier zien ze hoeveel je waard bent. Vervolgens begin je over die collega's die 3700 verdienen, en niets er van gebakken hebben, terwijl jij ze bakken met geld overhandigd. Zo laat je ook zien dat jij ondanks dat je nog niet zo veel werkervaring heb als anderen, ze toch al ver vooruit bent.

Als je baas dan niet inziet dat je FLINK in de loonsverhoging moet is het echt een mong**l. Ook al ben je niet van plan daar te blijven, strijk de loonsverhoging op, en kan je nog weer meer gaan verdienen bij de baas die je daarna krijgt:thumbs:

Waarom denk je dat ik zo flip? Omdat het dus een mong**l is, alles wat jij hierboven neerzet weet hij zelf ook dondersgoed omdat hij het al 100 x van me gehoord heeft maar kennelijk mij niet wil horen of stront in z'n oren heeft?, daarom zijn ze nu aan het janken en word er letterlijk gezegd "jij gaat niet weg, je reageert emotioneel". hahahahah hoezo grappig?

Dacht toch wel dak nog altijd baas van mezelf ben, en als ik weg ga ga ik weg. PUNT

Maar zoals ik al zei, kijk even wat de mogelijkheden zijn om voor jezelf te beginnen:)

Klopt jij hebt het stuk goed gelezen kerel, en maybee ga ik mezelf wel verhuren OID

Klinkt alsof jij de harde en vooral simpele werker bent van het bedrijf. Jouw chef is heel blij met jou en maakt goede carriere dankzij jouw prestaties.
Ik heb niet alles gelezen maar als er nog een chef is boven jouw chef, zal ik hem bezoeken en hem jouw kant van het verhaal vertellen. Als jij het goed aanpakt, krijg jij fikse salarisverhoging.
Als jouw chef ook de eindverantwoordelijke is, moet jij hem voor het blok zetten.

succes

Als ik jou was zou ik je bek dáár open trekken en vertellen wat je hier vertelt. Zeg dat je een gesprek wilt en dan gooi je het er allemaal uit. Daarna kun je nog altijd zien wat je doet.

Maadagmorgen 9:00 een gesprek

Slimme jongens..............dan is Lange vast wel afgekoeld denken ze :D

Ik werk als verkoper bij een bedrijf welke opleidingen en trainingen verkoopt.
Dit werk doe ik al 3 jaar lang, met veel plezier.

Afgelopen vrijdag heb ik vanwege stress benzine getankt in een diesel-wagen , niet echt slim natuurlijk :(

Maandag stond de auto al weer klaar bij de dealer, leeggespoelt en wel, en of ik m kwam ophalen. gebeld met de directeur en direct gevraagd of hij 104 euro telefnisch wil overboeken en het ook wel van m'n loon mag afschrijven. Ik kan nemelijk niet telefonisch overboeken, en de auto voor 17:00 ophalen en cash betalen lukt sowieso al niet met een week volgepland met afsopraken door heel nederland

Krijg ik me daar een preek!!! :eek: :eek: :eek:

Aangezien niemand mij zo behandeld ben ik flink kwaad geworden en heb gezeg dattiej mijn baan maar in z'n reet drukt. Direct er achteraan de andere directeur opgebeld en gezegd hoe ik er over dacht. Talloze frustraties kwamen boven. Een nieuwe lease auto waar moelijk over gedaan wordt, een loonsverhoging van 200 euro bruto in 3 jaar dat ik hier werk. (dat ben je dus al kwijt aan bijtelling omdat jhe ene wat grotere auto krijgt :(!!!). Talloze loze beloftes over bonussen einde van het jaar en bla bl abla, NOG NOOIT HBE IK WAT GEZIEN!! En heb het dan ook helemaal gehad, en zelf ontslag genomen. Ik denk namelijk dat het gras ergens anders veeeeeeeeeeeel groener is

Na een mail gestuurd te hebben met daarin aankondiging van mijn ontslag werd dit me niet in dank afgenomen door de directie. Ik regaeer "wat emotioneel", en over arbeidsvoorwaarden willen ze het a.s. maandag hebben.

Zul je zien dat ik maandag een vette loonsverhoging krijg, een nieuwe auto vd zaak, en dat het NU allemaal WEL kan. Ik heb eigenlijk zoiets van : nu opeens wel? Als het goudhaantje gaat lopen ( want ik haal nogal wat omzet binnen!!!) moeten we hem tevreden houden, en dat terwijl ik ALTIJD in de illusie was dat waardering wel van hun kant zou komen. NIET DUS

IMO is hier sprake van een verstoorde arbeidsverhouding, en op korte termijn zal ik niet gemotiveerd worden. Ik werk 60 uur in de week waarvan ik er 20 stilsta in die teringfiles, m'n hele leven draait om werk, als ik er nou ook eens aaridg voor beloond werd...................

Wat hadden jullie gedaan of gevoeld?

Kerel, ga op zoek naar iets anders. Dit komt niet meer goed. Je kunt nu wel weer afspraken gaan maken, maar je geeft zelf al aan dat ze je aan het lijntje hebben gehouden. Zulke mensen veranderen echt niet. De volgende keer (en die komt) doen ze het gewoon weer.
Er is momenteel genoeg te doen, ook in de branche waar jij in zit. De economie trekt behoorlijk aan en is genoeg vraag naar goede werknemers (ben momenteel ook bezig, dus ik zie van alles). Er is echt wel een bedrijf die je inzet wel kan waarderen.

Wegwezen daar dus!!!

Terug
Naar boven