Wat ik ook vreemd vind:
aan de ene kant loopt Cirkel te verkondigen dat NSB gedachten en dat extreem rechtse gebroddel zo groeien en groot zijn enzo....
Maar aan de andere kant is er dan weer een (groot?) deel dat in het 'rotte appel vak' schijnt te horen. 'Robin' bijvoorbeeld.
Waarom, oh waarom lijken ALLE negationistische stromingen zo op elkaar? t is een komedie, met slechte humor.
Akelig woord ook dat 'gedachtenkanker'. Waar haal je dat vandaan man?
Zeker een akelig woord, maar als we de beestjes niet meer bij de namen mogen noemen...
Je zult in mijn posthistorie ook verder geen gebruik van het woord 'kanker' ansich tegen komen als in een krachtterm zoals 'k*t'..... (<- vul woord in). Ik heb zelfs een gigantische hekel aan het gebruik van het woord kanker als krachtterm.
De overeenkomsten met kanker zijn redelijk treffend:
Het woekert en hoe langer hoe meer weefsel wordt aangetast. GK is overigens ook de enige vorm van kanker die ik ken die besmettelijk is. (Al is het ook wel te vergelijken met iets als HPV, dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken.) Het verspreidt zich iig als een virus, waarbij ook de volgende overeenkomst met kanker op de proppen komt zetten:
Sommige vormen van kanker die mensen kunnen krijgen zijn op hol geslagen 'endogene retrovirussen'. Normaal zijn ze inactief, maar mochten ze geactiveerd worden, dan is het kwaad kersen eten... Het zijn stukken evolutie die in ons genoom achter zijn gebleven (en volgens nieuwe inzichten een drive van onze evolutie) Ook daar is er weer een overeenkomst: we hebben het deel van de geschiedenis waarin het ons en onze omgeving heeft gevormd gehad en inactief is het niet gevaarlijk, maar we komen er niet vanaf. (hoe zeer men ook probeert te ontkennen dat het niet aanwezig is in ons 'culturele genoom'). Activeer het en hopla: gezonde gedachten worden opgegeten, net zoals een woekerende kanker gezond weefsel aantast.
Ja, ook Cirkel moet ooit een klein roze babietje zijn geweest, maar ergens is hij verbitterd geraakt. En ooit geplante ideeën zijn met 'em aan de haal gegaan. Sommige vormen van kanker zijn met bestraling te behandelen en de enige vormen van therapie op dat gebied mbt gedachtenkanker zijn bestraling met de verlichting, of amputatie uit de maatschappij. Persoonlijk heb ik de 'in Faust verklaring' op Cirkel geplakt overigens.
Hij is een stuk vermaak geworden. Een vod om te beschimpen, vanuit mijn door hemzelf als dictatoriale bestempelde zetel (welke macht ik echter meer heb die mij dictator zou moeten maken is mij echter vreemd)
Dat is, in een notendop mijn waarde Mikeh18, de verklaring waarom ik in selecte gevallen voor die term kies. Omdat we niet moeten schuwen zaken bij hun naam te noemen. Niet zomaar een term om even een idee wat kracht bij te zetten. Waar ik het vandaan haal? Ik heb de term een tijdje geleden bedacht in een thread over religie, als ik het me goed herinner.