XXL Nutrition

dringend hulp bij fysiek

militairke

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
hey,

Ik heb mij vorige zaterdag laten inschrijven in het leger en ik zou in 10min moeten 2400meter kunnen lopen, maar ik heb nu bijna geen fysiek :mad:

Ik ga wel 4x per week naar de fitness maar ik werk enkel met gewichten ginder, nu zou ik dus een schema willen voor op de loopband waarmee ik dit binnen 3 weken al zou kunnen halen...

Met slechte fysiek bedoel ik dus dat ik nu 10min kan lopen aan 9km/uur en dat zou dus 15km/uur moeten worden voor 10min.

Iemand een idee hoe ik dit zo rap zou kunnen? Mentaal ben ik er wel volledig klaar voor maar ik zou mij wel niet willen overbelasten...

THX

het is niet zo moeilijk

gewoon elke dag gaan en dan of steeds 10 min en dan opbouwen in de snelheid
of 15km/h vasthouden en gewoon steeds zo lang lopen als je kan.

het beste is misschien het laatste.
gewoon elke keer blijven rennen tot je van de band af valt op die manier wordt je mentaal ook zo hard dat je gewoon op die band blijft tot ze zeggen stoppen zelfs al is je conditie k*t.

Gewoon op 16 km / h zetten. Eerst 5 minuten, dan 6, dan 7 ... tot 12 of zo. Dan ben je zeker dat je het kan volhouden :).

van 9 naar 15 km/h in 3 weken .. ain't gonna happen ... sorry. Als het er niet in zit komt het er ook niet uit.

Maar goed, als je er wel voor wilt gaan zou je kunnen proberen intervallen te lopen op je gewenste snelheid (loopband bijvoorbeeld) en dan de duur van de intervallen uit te bouwen en de tijd van de rust inkorten.. Twee interval-trainingen per week is wel het maximum. Daarnaast een rustige herstel loop, en een lange rustige duurloop.

Het nastreven van een "fysiek" zou ik even naar de achtergrond zetten. Je eerst richten op 1 doel, en als je door mag pas weer op een volgend doel richten.

of het lukt of niet, je moet het proberen met alles wat je heb..
dus gewoon elke dag je kapot rennen en steeds weer proberen die 10min op 15kmh proberen te halen!

• Topic Starter Topic Starter
of het lukt of niet, je moet het proberen met alles wat je heb..
dus gewoon elke dag je kapot rennen en steeds weer proberen die 10min op 15kmh proberen te halen!

naar u moet ik dus al niet luisteren, als ik dat doe zit ik direct met een verreking en ik denk ni da ik de enige zou zijn van azo te lopen als ge niks opbouwt.

Ik heb al gevonden wat ik ga doen, ik ga nu 4x per week gaan fietsen en de andere dagen ga ik op de loopband lopen en altijd 2x 7min doen en elke training 1 of 2 minuten bijdoen, zo kan ik tegen 10km/u 30minuten lopen en dan kan ik normaal zeker die test doen.
(mijn kameraad doet wedstrijd veldlopen en hij heeft mij zo een schema gegeven)

Op de test zelf ga ik alles geven zodat ik erdoor geraak want mijn doel is dus bij de gevechtsgenie geraken he, ik laat nog iets weten als ik de test gaan doen ben :-)

Ga buiten hardlopen. Binnen op een loopband is 3x niks (mijn mening)

Buiten heb je ook een betere ademhaling en hoef je minder te letten of je wel recht blijft lopen.

In 12 min 2400 meter red je makkelijk.

Maar vraagje, heb je de keuring al gehaald? Zonee, op de keuring moet je niet lopen, maar fietsen, en de weerstand wordt elke keer verhoogd. Dus beter train je dan op fietsconditie, aangezien dat wat anders gaat dan lopen ( vond ik )

In 12 min 2400 meter red je makkelijk.

Maar vraagje, heb je de keuring al gehaald? Zonee, op de keuring moet je niet lopen, maar fietsen, en de weerstand wordt elke keer verhoogd. Dus beter train je dan op fietsconditie, aangezien dat wat anders gaat dan lopen ( vond ik )

Hij woont in België he, misschien dat de keuring daar anders is..

Goed punt jeude, daar had ik niet op gelet, mijn excuus

• Topic Starter Topic Starter
Hij woont in België he, misschien dat de keuring daar anders is..

ja inderdaad, hier moet je dus 2400 meter lopen en als het binnen 9.10minuten is heb je 20/20, als je er langer over doet dan 12min heb je max de helft van de punten.

Je moet daarna ook nog wat testjes doen zoals sit ups, pompen... maar dat is allemaal geen probleem :-)

naar u moet ik dus al niet luisteren, als ik dat doe zit ik direct met een verreking en ik denk ni da ik de enige zou zijn van azo te lopen als ge niks opbouwt.

Ik heb al gevonden wat ik ga doen, ik ga nu 4x per week gaan fietsen en de andere dagen ga ik op de loopband lopen en altijd 2x 7min doen en elke training 1 of 2 minuten bijdoen, zo kan ik tegen 10km/u 30minuten lopen en dan kan ik normaal zeker die test doen.

Op de test zelf ga ik alles geven zodat ik erdoor geraak want mijn doel is dus bij de gevechtsgenie geraken he, ik laat nog iets weten als ik de test gaan doen ben :-)

Een verrekking?
Denk je nou serieus dat als je al veel rent, je van meer rennen een 'verreking' krijgt?
Ik zeg je alleen dat je keihard moet werken om nu die conditie te krijgen, en als je conditie niet goed genoeg is, moet je mentaal zo hard zijn dat je gewoon door rent terwijl je bijna in elkaar stort.

Als dit te moeilijk voor je is, prima, maar ga niet beginnen over een 'verreking'

in mijn tijd wel, weet niet hoe dat nu is.
Maar volgens mij wordt alles alleen maar makkelijker bij defensie dus zullen ze die tijd niet naar 10 minuten brengen.

En het is makkelijk te halen hoor, liep in 12 minuten 2850 meter.

Jah defensie haalt alles naar beneden omdat de animo voor defensie minder groot wordt.. en ze moeilijk mensen kunnen werven.. wordt de doelgroep groter wanneer ze de testen minder zwaar maken.. Maar helaas gaat dit zeker van de kwaliteit af :(

Liep zelf in 12 min 3050 meter.. maar in 10min is de tijd goed te halen.. zolang je maar goed op karakter kan/blijft lopen ;)

Maar de test hangt ook van de functie af waar je op gesolliciteerd hebt..

pfffff. en dat gaat bij het leger... mietje..

je stelt je idd op als een mietje ja

ik denk het niet dus ik denk ook niet dat je je testje gaat halen

Terug
Naar boven