Fitness Seller

Drink genoeg, wel hoofdpijn eerste training na start Creatine

DutchChris

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
79kg
Vandaag trainde ik voor het eerst nadat ik begonnen ben met Creatine (gisteren 2 x dosis, vanmorgen en vanmiddag en toen trainen) en ik schrok echt van een paar steken in mn hoofd tijdens de laatste reps van een paar oefeningen al vroeg tijdens de training en daarna echt flinke hoofdpijn, nu nog steeds een uur of 2 later. Maar ik heb wel veel gedronken sinds gisteren al en moet voortdurend naar de wc en krijg hele glasheldere urine. Ik kan me dus ook niet voorstellen dat ik te weinig drink.

Hoeveel gr neem je? En wat voor crea is het.

• Topic Starter Topic Starter
Creatine Monohydraat ... ik neem 6 gram ongeveer, die ik helemaal oplos in veel water (2 a 3 glazen)

Als je voortdurend moet pissen en je urine glashelder is dan drink je te veel, niet 'genoeg'.

dat zou kunnen dan ja. Vooral gisteren toen ik nogal rigoreus te werk ging om te zorgen dat de creatine geheel oploste in water. Heel veel water bleek een snelle oplossing. Inmiddels weet ik dat het met veel minder kan (hoewel 1 glas niet genoeg is naar mijn mening). Maar vandaag al stuk minder water gedronken, moest wel steeds naar toilet nog. Maar goed, dat verklaart de koppijn niet denk ik. Het gebeurde ook echt tijdens het trainen. Dus het kan toeval zijn natuurlijk maar heb dit nog nooit gehad tijdens het trainen. Fllinke kramp in mn nek ook trouwens.

Komt het vaker voor dat mensen hoofdpijn krijgen van creatine? Ik heb het al meer dan 24 uur. Ik gebruik creatine nu sinds 2.5 dag. Geen toeval lijkt me. Ook is het nogal nieuw voor me om 24 uur continu hoofdpijn te hebben. Wordt het minder? Een weekje hoofdpijn tijdens de oplaadfase trek ik nog wel. Maar als het langer duurt is het niks voor mij. Aan te weinig water drinken kan het absoluut niet liggen. Ik dronk juist teveel in het begin maar nu gewoon gegoeg denk ik.

Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik denk eerder dat je ziek bent of ergens een blessure in je nek hebt of iets dergelijk.
Creatine op zo een lage dosis is helemaal niet toxisch of zo...
Je kan altijd een paar dagen overslaan en kijken wat er gebeurd? Daarna eventueel terug beginnen. Als het dan weer voor komt weet je waaraan het ligt.
mvg

oplaadfase heb ik nooit gedaan gewoon een schepje van 5 gram in je mond doen glaasje water erbij en wegspoelen, werkt prima. had verder ook geen hoofdpijn ofzo

geen suikers erbij?

Lijkt me echt stug dat het aan creatine ligt (disclaimer: ben geen dokter), heb je niet je adem in gehouden tijdens een zware rep en/of je nek in een verkeerde houding gehad?

Onwaarschijnlijk dat dit door de creatine komt. Maak je niet zo druk.

Op google kan je ook veel mensen vinden die ondanks het gebruik van veel water toch hoofdpijn als bijwerking krijgen, zo ook ik, helaas heb ik op dit forum of op andere (bodybuilding.com) nog niemand gevonden die een oplossing er voor heeft. Ik heb ook meerdere soorten creatine uitgeprobeerd maar alles met hetzelfde resultaat en wel 5 liter water per dag...

Mochten er toch personen zijn die een oplossing weten om creatine te kunnen gebruiken zonder hoofdpijn, graag even melden, want ik zou het wel weer is willen proberen :)

Je zou eens de helft van je dosering kunnen gebruiken, als je dan nog last blijft houden denk ik dat dit niet met creatine te maken heeft.
Misschien een idee om je bloeddruk eens te laten opmeten,als die te hoog is krijg je ook hoofdpijn.
En anders helemaal stoppen met creatine en kijken wat er dan gebeurt!

Puur psychologisch, creatine heeft geen sides..

Terug
Naar boven