XXL Nutrition

Drinken, koffie?

Jeffre

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
90kg
Ik heb een vraagje. Hoe zat het ook al weer met koffie? Is dat nou goed of slecht, en op welke momenten goed en/of slecht?

En hoe zit dat met Redbull tegenover Bier. Ik let ook op me drankjes met tijdens het uitgaan bijvoorbeeld. Meestal gewoon water of cola light. Maar af en toe een biertje. Mijn trainer zegt dat ik nog beter een biertje kan pakken, dan een Redbull omdat Redbull afbreekt en gewoon troep is. Klopt dat?

Is dat een biertrainer of wat?

Alcohol in beginsel no-go. Zwarte koffie kan imho best, zolang je er maar niet te veel van drinkt. Maar dat is met alles zo. Caffeine blijft een pepmiddel waar je lichaam gewend aan kan raken. Ook onttrekt het vocht aan je lichaam dus als je direct op staat en je lichaam bijtankt met koffie bedenk dan wel dat je water hard nodig hebt.

Ik denk dat bier of red bull niet zo heel veel uitmaakt. In red bull zit wel erg veel suiker + andere troep..

Bier is ook geen topper maar het kan best af en toe. ( Beter niet natuurlijk )

Koffie.. tja, er zit caffeine in dus het beste niet te laat in de avond. Dan heb je niet zoveel energie meer nodig.

Af en toe een bakje koffie kan echt geen kwaad, hoor! Drink er zelf ook vaak een.. Enige moment waar ik even kan genieten van de rust :D
Cafeïne receptoren kunnen wel verzadigd raken (Verzadigd.. toch?) door een teveel aan cafeïne maar dit zijn grotere dosissen die je langdurig moet nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Maar als je moet kiezen voor massa opbouwen?

Als ik moet kiezen tussen koffie of water, wat zou dan beter zijn?

Water. Zie koffie maar als een extraatje om te genieten.

Water

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben ook serieus!

Maarja, kijk ik ben 18 jaar!

Heb vaak genoeg dat ik uitga op alleen maar cola, terwijl me vrienden zich volgooien met bier en vodka. Dus wat dat betreft vind ik het wel knap van mezelf. Maar soms na 4 cola's komt er wat groepsdruk etc. En omdat ik het dan zelf ook wel lekker vind, neem ik bijvoorbeeld 1 biertje om te genieten. Bijvoorbeeld op een hele avond 8 drankjes als cola light, spa of dubbel friss, en 2 bier of redbull, snappen jullie.

Is dat een biertrainer of wat?

Alcohol in beginsel no-go. Zwarte koffie kan imho best, zolang je er maar niet te veel van drinkt. Maar dat is met alles zo. Caffeine blijft een pepmiddel waar je lichaam gewend aan kan raken. Ook onttrekt het vocht aan je lichaam dus als je direct op staat en je lichaam bijtankt met koffie bedenk dan wel dat je water hard nodig hebt.

Bron please, dat koffie water ontrekt is allang ontkracht, daarbij is het 99% water (aferond eh) dus klinkt sowieso niet logisch.

Ik ga elke zaterdag wel gewoon flink zuipen, die ene dag per week waar je zo veel lol kan hebben, waarom verpesten?

Ik ben ook serieus!

Maarja, kijk ik ben 18 jaar!

Heb vaak genoeg dat ik uitga op alleen maar cola, terwijl me vrienden zich volgooien met bier en vodka. Dus wat dat betreft vind ik het wel knap van mezelf. Maar soms na 4 cola's komt er wat groepsdruk etc. En omdat ik het dan zelf ook wel lekker vind, neem ik bijvoorbeeld 1 biertje om te genieten. Bijvoorbeeld op een hele avond 8 drankjes als cola light, spa of dubbel friss, en 2 bier of redbull, snappen jullie.

Zou ook zeker niet vergeten om te genieten! Bovendien is het niet zo dat je met alcohol een k*tfysiek hebt en andersom. Maar wel met mate uiteraard!

ik denk dat je gerust van een biertje zo nu en dan kan genieten. Je moet je daar niet te veel druk om maken. Ik drink zelf ook elk weekend wel een paar biertjes, daarvoor ben je jong toch? Zolang je het niet te gek maakt zul je er echt niet veel van merken.

Hou het gewoon tot 5 bier op een avond max ofzo, zorg dat je dit compenseert in je voeding en tel die Kcal van bier ook mee. Verder een shitload aan water erbij drinken omdat het veel vocht ontrekt. En verder gewoon zorgen dat je fit bij je volgende training staat dan kan het geen kwaad als je dit 1x per week doet en verder al niet veel cheat.

hoeveel liter op een dag ook alweer? en maakt het uit als je er een scheutje ranja bij in doet (voor de smaak) ?

gr.
Meningen verschillen daar over, heb nog nooit echt iets concreets daarover gelezen. Zelf geloof ik dat een liter of 4 wel genoeg is. Scheutje ranja moet kunnen als het hierdoor voor jou aangenamer wordt om te drinken, wel zou ik opletten op de suikers die hier in zitten.

ja het word hierdoor voor mij beter weg te werken :)

en 4 LITER??? zo veel zit nu op ongeveer 2 liter op een trainings dag.. rustdag 1 ongeveer.

tel je dan alleen het water of ook dingen als melk, koffie etc?

gr.

behoorlijk wat mensen hier drinke 2-3 L p/d water alleen hoor..

Ik geloof er in dat als je 1 liter koffie drinkt, je dit als 1 liter vocht kan tellen.. :)

ik drink sowieso al 2 liter water per dag, daar komt koffie, melk, cola light, thee etc nog bij

ja het word hierdoor voor mij beter weg te werken :)

en 4 LITER??? zo veel zit nu op ongeveer 2 liter op een trainings dag.. rustdag 1 ongeveer.

tel je dan alleen het water of ook dingen als melk, koffie etc?

gr.
Dat tel ik er ook bij inderdaad. Water drink ik ongeveer 2,5 liter.

Terug
Naar boven