Fitness Seller

Drinken, koffie?

Drink sinds paar weken geen koffie meer en voel me frisser, slaap beter en ben bij wakker worden veel sneller 'wakker' en actief. Maar het kan verder geen kwaad, is persoonlijke keuze verder.

Ik ben ook serieus!

Maarja, kijk ik ben 18 jaar!

Heb vaak genoeg dat ik uitga op alleen maar cola, terwijl me vrienden zich volgooien met bier en vodka. Dus wat dat betreft vind ik het wel knap van mezelf. Maar soms na 4 cola's komt er wat groepsdruk etc. En omdat ik het dan zelf ook wel lekker vind, neem ik bijvoorbeeld 1 biertje om te genieten. Bijvoorbeeld op een hele avond 8 drankjes als cola light, spa of dubbel friss, en 2 bier of redbull, snappen jullie.

Dat is ook echt knap van jezelf :). 1-3 pinten kan iig zeker geen kwaad. Maar ik vraag me idd ook af of redbull beter is dan bier. Ik ga vaak uit op een spliff en wat redbulls, amuseer me dan zeker evengoed als met alcohol ( als het gewoon op café gaan is ) maar heb dan toch ook weer die redbulls binnen..

---------- Post toegevoegd Tue 13 Sep 2011 om 20:57 ----------

Drink sinds paar weken geen koffie meer en voel me frisser, slaap beter en ben bij wakker worden veel sneller 'wakker' en actief. Maar het kan verder geen kwaad, is persoonlijke keuze verder.

Serieus? Ik gebruikte tijdens het schooljaar nogal vaak caffeïne pillen. Stond relatief fris op zeg maar dan wat koffie en een caffeïnepil erbij, 2l water in de boekentas + eten en naar school. En moet echt zeggen dat ik me bijna altijd gewoon enorm fit voelde. Terwijl ik zonder caffeïne toch een stuk minder actief loop zeg maar.

ik drink makkelijk 4-5 liter water per dag

Koffie is zoals dag-whiskey en moet gedronken worden wanneer mogelijk.

De afvalstoffen moeten er toch echt uit :D

Dat dacht ik ook maar uit, maar kijk eens naar de volgende logica:

Je nieren schijnen 170-200 liter bloed per dag te zuiveren. Wat maakt het dan uit of je een liter extra water drinkt?
En wat betekent "zuiveren" eigenlijk. Je zou theoretisch ook kunnen stellen dat water alleen verdunnend werkt. En in dat geval zou het er juist voor kunnen zorgen dat de gifstoffen langer in je lichaam blijven.

Koffie voor de training wordt afgeraden omdat cafeïne de creatine afgifte naar de spier blokkeert dus minder spierkracht. Daar tegenover staat wel dat vaak mentaal meer kracht opgewekt wordt en de training ervaren is als effectiever.

Na de training schijnt koffie wel goed te zijn....kan de rede echter niet meer herinneren
Bron: Menshealth

Alcohol wordt door het lichaam eerder verwerkt dan eiwitten dus door het drinken van alcohol wordt het herstel belemmert. zodra de alcohol weer uit het lichaam gefilterd is gaat het herstel weer vanouds.
Althans dit is wat mijn trainer altijd tegen mij gezegd heeft.

Daarnaast is alcohol een gifstof die sociaal geaccepteerd is en daarom als minder schadelijk ervaren wordt. Neemt niet weg dat het nog steeds een destructieve manier van vermaak/genot is.

Maja we doen het allemaal...

Koffie voor de training wordt afgeraden omdat cafeïne de creatine afgifte naar de spier blokkeert dus minder spierkracht. Daar tegenover staat wel dat vaak mentaal meer kracht opgewekt wordt en de training ervaren is als effectiever.

Na de training schijnt koffie wel goed te zijn....kan de rede echter niet meer herinneren

Alcohol wordt door het lichaam eerder verwerkt dan eiwitten dus door het drinken van alcohol wordt het herstel belemmert. zodra de alcohol weer uit het lichaam gefilterd is gaat het herstel weer vanouds.

Daarnaast is alcohol een gifstof die sociaal geaccepteerd is en daarom als minder schadelijk ervaren wordt. Neemt niet weg dat het nog steeds een destructieve manier van vermaak/genot is.

Maja we doen het allemaal...

"Als je creatine gebruikt, werkt het dagelijks gebruiken van hoge doses cafeïne daarom averechts. Maar het effect van cafeïne is kennelijk ook weer niet zo sterk dat je als sporter helemaal niks aan cafeïne hebt als je creatine gebruikt. Een eenmalige hoge dosis werkt wel degelijk. Tijdens een creatinekuur kun je cafeïne daarom wel eens inzetten als trainingsbooster, maar tijdens een creatinekuur dagelijks cafeïne slikken is geen goed idee."
Bron : ergogenics.com

Dat creatine + cafeïne -verhaal is dus wat opgeblazen.

Over alcohol en trainen kan je wel duidelijk zeggen dat het jammer genoeg een slechte combinatie is. Je lever zal inderdaad volop bezig zijn met het ontgiften van het lichaam en afbreken van alcohol. Ik heb hier wel een leuk artikel gevonden over alcohol en bodybuilding :

http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Best interessant en verder een gezonde houding tov alcohol. Een beetje plezier mag ook nog. Doe gewoon alles met mate.

Ik geloof er in dat als je 1 liter koffie drinkt, je dit als 1 liter vocht kan tellen.. :)

Waar baseer jij dit allemaal op? Probeer eens koffie te drinken na een avondje zuipen. Je hoofdpijn wordt steeds erger omdat je minder vocht blijft overhouden.

Waar baseer jij dit allemaal op? Probeer eens koffie te drinken na een avondje zuipen. Je hoofdpijn wordt steeds erger omdat je minder vocht blijft overhouden.

Er zit te weinig caffeine voor het aantal water, je zal wel WAT uitdrogen, maar 1000ml drinken en 200ml vocht kwijtraken is geen goede exchange.

Dat dacht ik ook maar uit, maar kijk eens naar de volgende logica:

Je nieren schijnen 170-200 liter bloed per dag te zuiveren. Wat maakt het dan uit of je een liter extra water drinkt?
En wat betekent "zuiveren" eigenlijk. Je zou theoretisch ook kunnen stellen dat water alleen verdunnend werkt. En in dat geval zou het er juist voor kunnen zorgen dat de gifstoffen langer in je lichaam blijven.

Je nieren scheiden afvalstoffen af, die ze in water aanbrengen en vervolgens uitscheiden genoemt urine, doe je bio huiswerk is. :)
Daarom is het ook zo dat als je neer water drinkt je pis lichter is, minder vervuiling. Als je te weinig drinkt kan je lichaam de afvalstoffen niet goed kwijt.

Zodra ik uit mn bed kom na t zuipen gaat er als eerst koffie bij mij in, het is een algemen mythe man, misschien ervaar jij het zo omdat je het denkt. Placebo effect.

Ik heb een vraagje. Hoe zat het ook al weer met koffie? Is dat nou goed of slecht, en op welke momenten goed en/of slecht?

En hoe zit dat met Redbull tegenover Bier. Ik let ook op me drankjes met tijdens het uitgaan bijvoorbeeld. Meestal gewoon water of cola light. Maar af en toe een biertje. Mijn trainer zegt dat ik nog beter een biertje kan pakken, dan een Redbull omdat Redbull afbreekt en gewoon troep is. Klopt dat?

Wat bedoel je met goed? Goed voor de gezondheid, of goed voor je fysiek? Het is redelijk wat onderzoek dat een gezondheids effect van koffie onderbouwt:
Effect of coffee consumption on all-cause and total cancer mortality: findings from the JACC study.

Tamakoshi A, Lin Y, Kawado M, Yagyu K, Kikuchi S, Iso H; JACC Study Group.

Coffee consumption is known to be related to various health conditions. Recently, its antioxidant effects have been suggested to be associated with all-cause or cancer mortality by various cohort studies. However, there has been only one small Asian cohort study that has assessed this association. Thus, we tried to assess the association of coffee with all-cause and total cancer mortality by conducting a large-scale cohort study in Japan. A total of 97,753 Japanese men and women aged 40-79 years were followed for 16 years. Hazard ratios and 95% confidence intervals of all-cause and total cancer mortality in relation to coffee consumption were calculated from proportional-hazards regression models. A total of 19,532 deaths occurred during the follow-up period; 34.8% of these deaths were caused by cancer. The all-cause mortality risk decreased with increasing coffee consumption in both men and women, with a risk elevation at the highest coffee consumption level (≥4 cups/day) compared with the 2nd highest consumption level in women, although the number of subjects evaluated at this level was small. No association was found between coffee consumption and total cancer mortality among men, whereas a weak inverse association was found among women. The present cohort study among the Japanese population suggested that there are beneficial effects of coffee on all-cause mortality among both men and women. Furthermore, the results showed that coffee consumption might not be associated with an increased risk of total cancer mortality.

Wanneer je het voor je training neemt is het waarschijnlijk zelfs goed voor je fysiek (zie mijn 1-5 posts terug in mijn postgeschiedenis (wel on en off periodes nemen).

---------- Post toegevoegd Thu 15 Sep 2011 om 18:28 ----------

Zie post boven (die weer doorverwijst naar een andere post van me :p)

Verhoogd het glycogeen herstel. Maar in praktijk heeft dat weinig waarde.

Het is niet zo dat je lichaam bezig is met alcohol filteren en je spiergroei ed stilstaat totdat het eruit is. Alcohol remt het onderliggende proces van spiergroei gewoon (een beetje). Maar het is niet zo dat een avondje 'zuipen' je laatste 3 trainingen teniet doen en je een halve kilo vet aankomt.

Oke weer wat geleerd:rolleyes:.

Moet wel zeggen dat van alle onderwerpen ik in praktijk nooit wat gemerkt heb. Drink altijd koffie sochtends en vaak komt mijn training er achter aan. Zelfde geldt voor alcohol daar ben ik echter wel voorzichtiger mee geworden, maar wat ik al zei geen verschil gemerkt

Je nieren scheiden afvalstoffen af, die ze in water aanbrengen en vervolgens uitscheiden genoemt urine, doe je bio huiswerk is. :)

Daarom is het ook zo dat als je neer water drinkt je pis lichter is, minder vervuiling.

Wat nou "minder vervuiling"? Lichte pis kan er net zo goed op duiden dat je lichaam de afvalstoffen binnen houdt.

Als je te weinig drinkt kan je lichaam de afvalstoffen niet goed kwijt.

Bron?

Terug
Naar boven